MANNEN MIN VIL HA FLERE BARN!!

FrøkenGravida

Blir kjent med forumet

Hei :)

Jeg har nettopp født ei jente 28 jan 12. Hun er 3 1/2 mnd og mannen min vil ha flere barn!! 

Først så ville han ikke ha barn i det hele tatt, men etter at jenta vår ble født og jeg var klar for eeeeeh.. humping i høyet så prøver han desperat for å få meg gravid! Hva skjer med det!? Og holder enda på med det. Har tatt 2 tester nå og begge 2 var heldigvis negative (pheeeeeew). Han fikk nedtur og sa F***! 

Han ville så gjerne at hun skulle være gutt, og ønsker seg en gutt, men han må da vel forstå at jeg ikke er klar for flere barn nå! 

Han sier at når er det jo bare å kjøre på og bli ferdig med det! Ja planen er at vi skal ha 3 barn innen kort tid (gjør ikke noe om det blir flere). Og da får jeg bare be om at de neste to som kommer etterhvert blir 2 gutter ellers så gir han seg ikke! 

Jeg føler meg som en forplantningsmaskin! At det er bare å peise på, for han så gjør det jo ikke noe, er jo ikke han som må gå med barn i 9 mnd! Jeg nekter å gå glipp av denne sommeren også.. vil bare fokusere på trening, ungen min, familien, venner og sooommer.. og bare slappe av og kose meg og la kroppen min innhente seg :)

Hvordan kan jeg få han til å forstå at det er ikke bare å skyve på? At jeg ikke er klar? At det ikke er lett å være gravid (jeg hadde svangerskapsforgiftning, rastløse bein og var sykt hormonell! Fødselen var heller ikke topp!)

Sier til han at jeg skal ha flere barn, men ikke enda! Skal ikke ha så stor mellom rom mellom barna uansett 2-3 år bare, så er jo ikke lenge til han får en ny baby uansett. Men ikke enda.. vil kose meg med babyen vår :) Hvordan kan jeg få han til å forstå? 

Flere som har en mann som er så ivrig på å få flere barn nå!?

Høres ekstremt slitsomt ut å ha det sånn som dere har det!

Vi har også begynt å snakke om å få nr 2, det har vi forsåvidt gjort siden minsten ble født. Vi stortrives som foreldre. 

MEN, vi klarer godt å vente en stund til. Hadde det vært kun sambo som hadde bestemt hadde jeg nok vært gravid allerede, men han har full forståelse for at jeg, og kroppen min, trenger en litt lengre pause. Jeg hadde et veldig greit og enklet svangerskap, men føler jeg vil ha kroppen min for meg selv en liten stund til.

Det er utrolig slitsomt! På meg hele tiden og diskuterer og diskuterer til vi slutt begynner å krangle om det!

Må legge til at jeg nå har prevansjon, noe han ikke er fornøyd med og gir seg ikke. Han håper vel at jeg går glipp av en dag eller 2, så glemsom som jeg er.

Hvor skuffa  blir han da om dere får en jente til ?
DU skal ikke ha flere barn bare for at mannen din vill det. Du har akkurat født jo, nyt tiden med den nyfødte. Så her må du bare være bestemt altså! Ikke han som bestemmer om du skal bli gravid eller ikke.!!

Om han fortsetter og puhse på synes jeg han er frekk altså, han må ha respekt for deg og den ny fødte. Og 2-3 år mellom barna er jo tett uansett!!!!!!

klem

Nå skal det sies at vi ikke skal ha flere barn ;)

Her var det sånn at mannen min i begynnelsen ikke var den lykkeligste for å skulle bli far.
Når nr 3 meldte sin ankomst ville jeg sterilisere meg, men da ønsket mannen min ett barn til.
Noe vi ble enige om å få.
Nr 4 blei til nr 5..har 40 uker mellom di to yngste. så vi fikk 4 barn iløpet av 4.5 år. DA var det stopp.

Å få barn såpass tett som di to yngste var ingen dans på roser! Hadde konstant dårlig samvittighet for den 9mnd eldre storesøstra som hele tida kom i andre rekke fordi lillesøster var mye syk og rett og slett trengte meg mer.
Det tok tid å rette opp i det.

Å skulle "peise på" bare fordi man ønsker seg en gutt blir helt feil spør du meg. Jeg ser for meg at det kan bli forskjellsbehandlig av barna når mannen din får den gutten han ønsker seg..ikke bevisst altså.
Ville ikke godtatt å  bli behandlet som en "rugemaskin"..men det er meg det ;)

Du må forklare han hva du tenker og at siden det er du og din kropp som må gjennom graviditeten så er det kun du som kan kjenne på kroppen når du er klar for å gå gravid igjen.

Synes han virker respektløs ovenfor deg og din kropp, og når man venter barn så vet man at det er 50/50 sjanse for å få gutt eller jente, han kan ikke forlange at du skal bli gravid med en gang igjen bare fordi han vil ha gutt! Kjønn spiller ingen rolle, man elsker banet sitt like høyt uavhengig av kjønn!

Håper du får snakket noe vett inn i mannen din, skjønner godt at dette er slitsomt for deg!

Back
Topp