Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Neeei, de som kjenner nå er veldig tidlig uteBør jeg være bekymret om jegikke kjenner liv enda? Leser jo at folk kjenner utenfor å alt som er.. Er 14+2
Lykkelig gravid
Okei nå ble jeg nesten litt nervøs her.. Men så bra !!Neeei, de som kjenner nå er veldig tidlig ute
Bør jeg være bekymret om jegikke kjenner liv enda? Leser jo at folk kjenner utenfor å alt som er.. Er 14+2
Lykkelig gravid
Bør jeg være bekymret om jegikke kjenner liv enda? Leser jo at folk kjenner utenfor å alt som er.. Er 14+2
Lykkelig gravid
Okei da forstår jeg litt mer. Er førstegangs å da er det jo mye en lurer på ! Da er denne gruppen gull verdt! Er det tydelig når du har kjent liv eller har du lurt på om det har vært andre ting? Nå merker jeg at jeg synes det hadde vært koselig å kjenne noe snartTror det er minst like vanlig å ikke kjenne liv så tidlig. Det er nok ingenting å bekymre seg for.
Første svangerskap kjente jeg liv første gang 14 +5 men det var langt imellom og veldig svakt i startn. Jordmor mente da at det var for tidlig i kjenne liv så tidlig, særlig siden morkaka mi lå forran, men hører andre jordmødre sier det kan komme tidligere.
Tror mange, sikkert flesteparten jeg kjenner, ikke kjente noe før uke + - uke 18 som førstegangs, men noe tidligere som andre- og eller tredjegangsgravid. Kommer nok litt an på hvor morkaken ligger også.
Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Lykkelig gravid
Okei da forstår jeg litt mer. Er førstegangs å da er det jo mye en lurer på ! Da er denne gruppen gull verdt! Er det tydelig når du har kjent liv eller har du lurt på om det har vært andre ting? Nå merker jeg at jeg synes det hadde vært koselig å kjenne noe snart
Lykkelig gravid
Nei nei Ingen grunn til bekymring Tror egentlig det er sjeldent å kjenne noe særlig før ca uke 20+. Så er nok et sammentreff at det er så mange her inne som kjenner tidlig! Du skal IKKE bekymre deg Det er mye mer vanlig å IKKE kjenne så tidlig. Pust rooooolig ut....Bør jeg være bekymret om jegikke kjenner liv enda? Leser jo at folk kjenner utenfor å alt som er.. Er 14+2
Lykkelig gravid
Jeg vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg har dog diagnosen irritabel tarm. Mange dårlige dager :/Ja det er supert å ha ei gruppe, noen å spørre og/eller dele erfaringer med. Selv om jeg er andregangs så er det stadig nye ting og jeg merker at mye er annerledes og noe har jeg glemt, hehe. Og dette svangerskapet er mye ulikt, særlig det med kvalme.
Men dette med liv første gang var spesielt ja. Siden jeg har Crohns og derfor mye magesmerter i perioder, er det stort sett lett å kjenne forskjell på om det er luft i magen el noe annet, for luft i min mage gjør stort sett alltid vondt. Første gang jeg kjente liv i første svangerskap føltes det mer som et fjærlett dytt. Noen beskriver at det føles som en liten fiskehale eller som ei litt treg boble i grøt, og jeg synes det er gode beskrivelser på de første livstegn jeg kjente. Jeg var nok litt i tvil først, særlig siden det var så tidlig, men etter hvert da det ble hyppigere og tydeligere var jeg ikke i tvil. Håper du kjenner knøttet snart. Det er virkelig verdt ventingen Gleder meg stort til jeg får kjenne liv denne gangen.
Samme her, litt fælt å se at vi er flereJeg vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg har dog diagnosen irritabel tarm. Mange dårlige dager :/
Jeg vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg har dog diagnosen irritabel tarm. Mange dårlige dager :/
Samme her, litt fælt å se at vi er flere
Er en del friskere faktisk, men det gjelder også andre fysiske plager jeg egentlig har. Er ustabil og luftig i magen, men smertene i nedre del av magen har gitt seg. Nå er det bare babyvekst og ligamentsmerter, er ganske lettet over å ikke slite med magen like mye. Reagerer på gluten og laktose, drikker og spiser laktosefritt så langt det går, men litt vel vanskelig når det kun er ett år siden jeg fikk beskjed om irritabel tarm.Huff ja. Det er plagsomme greier. No dritt! Håper dere har det fint i svangerskapet tross alt. I mitt første svangerskap ble jeg friskere enn jeg hadde vært på mange år, så jeg er spent på om jeg er så heldig å få oppleve bedring denne gangen også. Håper dere også er av de som opplever bedring. Krysser fingrene for oss ;-)
Sist var jeg så bra som jeg aldri har vært. Denne gangen er dog magen som vanlig :/Huff ja. Det er plagsomme greier. No dritt! Håper dere har det fint i svangerskapet tross alt. I mitt første svangerskap ble jeg friskere enn jeg hadde vært på mange år, så jeg er spent på om jeg er så heldig å få oppleve bedring denne gangen også. Håper dere også er av de som opplever bedring. Krysser fingrene for oss ;-)
Er en del friskere faktisk, men det gjelder også andre fysiske plager jeg egentlig har. Er ustabil og luftig i magen, men smertene i nedre del av magen har gitt seg. Nå er det bare babyvekst og ligamentsmerter, er ganske lettet over å ikke slite med magen like mye. Reagerer på gluten og laktose, drikker og spiser laktosefritt så langt det går, men litt vel vanskelig når det kun er ett år siden jeg fikk beskjed om irritabel tarm.
Men er så glad jeg kjenner kroppen min godt nå som jeg er gravid, forandringer er ikke like skummelt
Sist var jeg så bra som jeg aldri har vært. Denne gangen er dog magen som vanlig :/
Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app