Mannen i hjemmet..

Twinkletwinkle

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Litt inspirert av julaften tråden til Blu-Ray..

Hvordan er din mann? Med babyen og generelt i hjemmet etter babyen kom? Gjør han ting uten videre eller må du be om hjelp?

Her har jeg vel gidd opp å håpe på hjelp med babyen. Må som regel be om hjelp.. Enten det er bleie eller å få frigjort meg så jeg får gått på do... Men, jeg trøster meg med at jeg vet at når lille blir større blomstrer pappaen også.. Han har vært og er helt fantastisk med storesøster..
Men akkurat nå er det litt slitsomt og frustrerende for mor...

Her er mannen veldig flink å hjelpe til med bleieskift og holde babyen når jeg trenger pause. Han er også blitt veldig flink med husarbeid og matlaging etter at hun kom til. Nesten blitt litt nazi på å ha det ryddig. Tror han synes jeg er litt rotete, men det er jo fordi det er jeg som tar meg mest av babyen :p På natten er det i hvert fall jeg som tar henne mest, siden han sover så tungt, og det ofte er puppen hun trenger. Men han er flink til å avlaste på dagen når jeg ber om hjelp :)

Mannen her er kjempeflink - lager mat, rydder og vasker klær ; føler meg som den slusken som ikke bidrar mer - men lite vanskelig med en som på dagtid helst skal ha pupp eller bruke meg som madrass

Han er også flink med lillegutt, bærer og pludrer og synger :) trodde han sov tyngst av oss to, men når jeg skulle amme lille nå, så fant jeg han i andre klær og annen retning enn det jeg hadde lagt ham i når jeg la meg

Kjempeflink mann. Han jobba ein del, så då tar eg sjølvsagt alt. Når han har fri prøvar han å ta det meste. Men synast det er greit at han tar dei eldste og eg mini, så dela vi på huset. Kjenner det tar litt på med amming 2-3 kvar time og ein del magevondt etter vaksine. Han har prøvd å ta mini om natta når han har vondt, men mammahjerte har vanskar med å høyre på den såre gråten. Vil helst prøve å roe han sjølv. Hadde vore godt med ei ammefri natt, men det er heldigvis ein fase.

Mannen her er kjempeflink - lager mat, rydder og vasker klær ; føler meg som den slusken som ikke bidrar mer - men lite vanskelig med en som på dagtid helst skal ha pupp eller bruke meg som madrass

Han er også flink med lillegutt, bærer og pludrer og synger :) trodde han sov tyngst av oss to, men når jeg skulle amme lille nå, så fant jeg han i andre klær og annen retning enn det jeg hadde lagt ham i når jeg la meg

Så herlig, skulle ønske jeg var like heldig med mannen :p skal ikke klage men hadde vært deilig å finne ut at han hadde våknet og tatt små`n på nattetid en gang (eller fler) :p

Han tar både bleier å har tatt på seg å gi han flaske på kvelden før leggetid nå :)
Han kommer å til å trø til mye mer når han blir litt større :) er fantastisk med de to andre å :)

Han er dårlig på bleieskift altså:p
Men han er veldig flink til å bysse på natta, selv om han skal på jobb dagen etter.
Vi har jo to stk på 5 og 3 år også, han tar de mye sånn at jeg kan fokusere på meg og minsten akkurat nå.

Vil nok si at han er sånn passe flink til huslige ting inne, men han jobber mye og er nok sliten han å når han kommer hjem ;)

Back
Topp