Mannen har ingen sedceller...

Her var det få sædceller på første prøve og noen flere på andre prøven. Fikk beskjed om at det ikke var store endringen, og at vi bare måtte fortsette å prøve fram til vi kom i gang med icsi. Vet ikke hvordan det er om det ikke er noen, men vi fikk hvertfall beskjed om at det var lettere å gjøre noe med det om det var mannen som var "problemet".

Jeg har dessverre ingen erfaring med null sædceller, men her er problemet få celler, de svømmer ikke og altfor mange har hode -og halefeil. Vi gikk derfor rett på icsi og ble gravide på første forsøk. Dersom det er null er det vel en del som har lykkes med sånn TESA?

Ja eg regner med at det blir løsningen her også. Skulle egentlig starte opp i januar men mannen fikk testikkelkreft og må nå fjerne den ene testikkelen. Så alt blir utsatt til han er frisk. Så håper vi at den som er igjen klarer å produsere noen celler.

Mannen min har had testikkelkreft og har bare halv produksjon igjen. Pga testosteron sprøyte ble han steril. Dem klarte å skifte medisin slik at vi gikk fra steril til nesten normal prøve, og ble gravid ved andre fersk forsøk. Nu måtte han bynne igjen med sprøyten men dem fikk en god del i frys til søsken forsøk :) vi gikk gjennom ivf. Så alt e mulig men tok litt ekstra tid for å få han igang før æ kunne starte..

De kan jo og hente ut fra testikkel eller bitestikkel ved behov! god bedring til mannen og lykke til

Vi skulle fryse ned sedceller før operasjon men de fant ingen. Prøvde to ganger. Så da blir det nye sedprøver når han har kommet seg etter operasjonen. Evt blir det TESA. Men mener å ha lest at den andre testikkelen kan overkompensere når en blir fjernet og at man da kan ende opp med bedre kvalitet etter operasjonen. Legen på kk mente også at svulsten kunne sperre for sedcellene. Skal ikke være lett for alle :-(

Mannen min hadde sæd på frys fra før operasjon. Men den var så dårlig kvalitet at de gikk for å få produksjon i gang. Og da var kvaliteteten mye bedre. Men d finnes håp for d :)

Han gikk på pregnyl i halvt års tid.. Men la merke at hannes kropp sluttet å produsere testosteron først 8 år etter operasjon.. Og d var d som gjorde han steril at han måtte bynne med testosteron sprøyte.. Så hvis mannen din ska opereres nu så kan d gå bra uten medisiner.. Nu måtte mannen min starte igjen med testosteron for den bynte å bli farlig lav igjen, men nu har vi fått sæd av god kvalitet i frys også.. Så hvis han får sæd av god kvalitet så gjeld d å få i frys og til fremtid. Trur ikke dem lar mannen min slutte på sprøyten mer.. Men dem har nok medisiner for å få bedre kvalitet, men først må han jo bli frisk..

Back
Topp