Mannen/barnefaren fra helvete

førstebaby 24.8.14

Betatt av forumet
Eg er den som har skrevet mangen om mannen min før. Nu har vi endelig flyttet ut. Som sagt før, han kaster meg ut hvergang vi krangler.. Flrste juledag klarte jeg ikke mer.. Eg sa greit eg flytter ut.. Han ble rasende tok babyen med en gang og sa at du får ikke ta med babyen.. Eg prlvd selvfolgelig å ta min baby men han dyttet meg.. 2 ganger! Eg ringte til politi for p hjelpe meg å flytte ut og anmeldte at han har blitt voldelig. Sp da fikk eg babyen min med meg og flyttet ut den dagen.. Men hadde ikke tid til å pakke alle tingene mine og babyen sine.. For eg trodde st det e jo nine ting det blir lett å bare avtale med han å hente tingene men nei! Nu nekter han å gå alt. Eg har bare 2 tshirt og 2 bukser 1 jakke. Ingen mer! Til babyen eg har pakket alle flasker, baby gym, 2 puter og 5 bodyer... Han nekter å gi våres ting :(( eg har kjøpt alt til babyen for han bryr seg ikke når eg var gravid til og med sur fordi eg er altid trøtt. Det irriterer meg at eg kjøpte en skikkelig vogn til min baby helt ny vogn kostet meg 7tusen! Nu bruker babyen min en liten vogn som virker veldig kjipt og kaldt og ligge i.. :(( hjelp meg! Kordan skal eg få tingene våres.. Eg har snakket med politi, barnevern tjeneste og krisesenteret men rart at ingen kan hjelpe meg! De sa bare eg må få en advokat. Men hallo skal vi fryse i hjel til saken er ferdig???? Eg nesten vurderer og ringe media om dette. Men kordan? Eg er utlaninga har ingen familie her som kan være med meg og bare snakke med eksen og gi våres ting :((... Han har ingen respekt til myndighetene, svarer ikke når politi og advokat ringer han.. Han vil ikke samarbeide hvis det e nån andre som er tilstende.. Han vil ha meg alene som er veldig rart. Eg er veldig redd av han for han har begynt å bli voldelig (physisk) og før mens vi var sammen han holdt på å true meg og skremme meg og lure meg om systeme, derfor eg er anvefalt av advokat og helsesøster og barnevern å ikke, aldri! Snakk med han alene...
 
Oi... Godt du kom deg vekk fra han! Du har nok krav på fri rettshjelp, altså at du slipper å betale advokat, så snakk med en så fort som mulig. I mellomtiden ville jeg snakket med Barnevernet og fortalt at du ikke får klær til babyen din. Da vil de nok hjelpe deg med det.

Hvilke størrelse klær bruker babyen din nå?
Sjekk med Facebook. Der er det grupper for de som vil selge/gi bort klær og babyutstyr. Kanskje noen har noen billige klespakker som du kan kjøpe? Noen gir også vekk. Det beste hadde jo selvfølgelig vært at du fikk de klærne du selv har betalt for, men når denne syke mannen sier nei og er truende, ville jeg holdt meg langt vekke fra han....

Ønsker deg alt godt og lykke til videre. Håper virkelig det ordner seg for deg! ❤️
 
Last edited:
Oi... Godt du kom deg vekk fra han! Du har nok krav på fri rettshjelp, altså at du slipper å betale advokat, så snakk med en så fort som mulig. I mellomtiden ville jeg snakket med Barnevernet og fortalt at du ikke får klær til babyen din. Da vil de nok hjelpe deg med det.

Hvilke størrelse klær bruker babyen din nå?
Sjekk med Facebook. Der er det grupper for de som vil selge/gi bort klær og babyutstyr. Kanskje noen har noen billige klespakker som du kan kjøpe? Noen gir også vekk. Det beste hadde jo selvfølgelig vært at du fikk de klærne du selv har betalt for, men når denne syke mannen sier nei og er truende, ville jeg holdt meg langt vekke fra han....

Ønsker deg alt godt og lykke til videre. Håper virkelig det ordner seg for deg! ❤️
Har snakket med barnevern vi har til og med vært i møte med mannen min.. Men han vare gikk ut og nekter å samarbeide... Han sa foran de at eg for tingene hvis eg signere på det avtale han sjøl skrevet. Utpressing er det! Men varnevern gjørde ingenting :( sa bare at skaff def en advokat...
 
Hei!
Hvilken str bruker du og din baby?
Kansjje jeg har noen klær å sende deg :)
 
Huff. Det høres ikke bra ut. Du er ei tøff dame som dro ifra han!

Det er jo klart at politiet må hjelpe deg å hente tingene dine! Du må bare mase og mase på de.
 
Hjelpes!! Bra du kom deg bort fra han der! Mye syke folk ute å går.. :(
Hvor bor du nå? Du kan ikke få hjelp av politiet så de kan bli med deg for å hente klær? Dere må jo ha klær begge to!!
Du sier du ikke har familie her, så jeg må bare spørre; hvor bor dere nå??
Utrolig kjip situasjon å komme opp i, og ikke få hjelp! Kan nav hjelpe med å veilede i slike situasjoner? Jeg aner ikke men tenker det er verd å prøve :)
 
Nav blander seg vel ikke i sånt. Hva med krisesenter, har ikke de mulighet til å hjelpe å skaffe klær og utstyr? Er det på krisesenter dere er nå?
 
Nav blander seg vel ikke i sånt. Hva med krisesenter, har ikke de mulighet til å hjelpe å skaffe klær og utstyr? Er det på krisesenter dere er nå?
Jeg tenkte veilede i form av hva hun har krav på av penger/stønader osv. Ikke å blande seg inn i krangelen ;)
 
Hjelpes!! Bra du kom deg bort fra han der! Mye syke folk ute å går.. :(
Hvor bor du nå? Du kan ikke få hjelp av politiet så de kan bli med deg for å hente klær? Dere må jo ha klær begge to!!
Du sier du ikke har familie her, så jeg må bare spørre; hvor bor dere nå??
Utrolig kjip situasjon å komme opp i, og ikke få hjelp! Kan nav hjelpe med å veilede i slike situasjoner? Jeg aner ikke men tenker det er verd å prøve :)
Eg fant en leilighet nu og har flyttet inn.. Har vært hos nav de skal hjelpe men prossesses vet eg ikke kor lang tid det tar husverten masser om depositum og husleie hverdag!
 
Hvordan går det med deg i dag? Er det sånn at du trenger klær til deg selv? Jeg bruker xs-s, så kan gjerne gå gjennom litt klær jeg har og se om jeg finner noe å sende? Har dessverre ingen barneklær i riktig str da gutten min bruker 62.
 
Herregud, så vondt du må ha det, som har vært igjennom alt det der :( men du er jammen meg ei tøff dame som greier å flytte fra det monstere. Bare ikke la han knekke deg!! Jeg ville bare oppfordre deg til å skrive samme innlegg til Mai/Juni-gruppen. De vil vel kanskje ha klær som passer til babyen din? :)
 
Hvordan går det med deg i dag? Er det sånn at du trenger klær til deg selv? Jeg bruker xs-s, så kan gjerne gå gjennom litt klær jeg har og se om jeg finner noe å sende? Har dessverre ingen barneklær i riktig str da gutten min bruker 62.
Takk bare bra.. Æ fikk tak i barneklær, nån som er snill og sendte i post, men gulpukluter og hånkler mangler han.. Tusen takk for hjelp :)
 
Back
Topp