Mango

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Skal denne oppbevares i kjøleskapet eller på kjøkkenbenken? [8|]
Ble litt usikker for jeg synes mangoen ble litt rar etter å ha vært
i kjøleskapet noen dager [&:]

Mango er forresten sykt digg [8|][8D][:D]

De skal oppbevares på samme måte som i butikken! Det er en fin regel om frukt og grønt[:)]

ORIGINAL: LilleLalle

vel,den ligger jo ikke i noe kjøleskap i butikken.. [8|] jeg hadde latt den være ute på benken. Men jeg legger ikkeno frukt i kjøleskapet.

Nettopp[;)] De skal IKKE ligge i køleskap[:)]

Jeg har det på benken :p
Og ja det er kjempe godt [:D]

Mangoen legges på benken, eller i fruktståla som selvfølgelig alltid står fremme på bordet. [;)]

Om den er grønn og hard kan du legge den sammen med eple eller tomat, de skiller ut plantehormoner som gjør at ting modnes raskere! Og om ønsker du at ting skal holde seg over lengre perioder, hold frukten lengst mulig unna epler... [:)]

Tomater oppevares forresten også best på benken, men agurk kan med fordel legges i kjøleskap.

Hilsen biologen [;)]

ORIGINAL: BettyBe

Mangoen legges på benken, eller i fruktståla som selvfølgelig alltid står fremme på bordet. [;)]

Om den er grønn og hard kan du legge den sammen med eple eller tomat, de skiller ut plantehormoner som gjør at ting modnes raskere! Og om ønsker du at ting skal holde seg over lengre perioder, hold frukten lengst mulig unna epler... [:)]

Tomater oppevares forresten også best på benken, men agurk kan med fordel legges i kjøleskap.

Hilsen biologen [;)]

[:)][:)][:)]

ORIGINAL: BettyBe

Hilsen biologen [;)]

Nææh..
Visste ikke at tomater skulle være på benken [:D]
Nå er mangoene lagt i fruktskåla heller!! Godt å ha dere her jenter [:D]

Vi legger nesten all frukt i kjøleskapet, eller.. Sambo som gjør det[;)] Han er ass. butikksjef, så regner med at han har peiling... Men frukt blir som regel fort spist opp uansett her[:)][8D]

ORIGINAL: GitteLen

Vi legger nesten all frukt i kjøleskapet, eller.. Sambo som gjør det[;)] Han er ass. butikksjef, så regner med at han har peiling... Men frukt blir som regel fort spist opp uansett her[:)][8D]

Jeg legger også all frukt i kjøleskapet [8D]
Utenom bananer da.. hehe.. [8D]

ORIGINAL: mammamilla

ORIGINAL: GitteLen

Jeg legger også all frukt i kjøleskapet [8D]
Utenom bananer da.. hehe.. [8D]

bananer og tomater legges ikke i kjøleskapet, ellers hiver vi alt inn.. Best med kald frukt[:D][8D]

Back
Topp