Er det noen som har opplevd dette, eller kjenner noen som har opplevd det? Vi fikk altså bekreftet dette på OUL i dag dessverre. Det skal normalt være tre blodårer, én vene og to arterier, men her er det altså bare én av hver. Vi fikk INGEN forklaring eller betryggende ord fra jordmor. Kun faktaopplysninger om at dette er situasjonen, og at videre oppfølging er en vekstkontroll i uke 36.
Om 17 uker!!?? Fostermedisiner som møtte oss i uke 13 så også antydninger til dette tidlig, og hun sa da at man finner alvorlige avvik hos fosteret i 25% av tilfellene med denne typen avvik i navlestreng!!
Ikke særlig betryggende det heller. Hadde vi bare fått en støttende forklaring på alle grunnene det er til å IKKE bekymre seg, så skulle jeg tatt det med ro, men ingenting av det altså. Bare faktaopplysninger og statistikk.
Vi kasta oss rundt og bestilte ekstra ultralyd og NIPT-test privat med det samme, så skal dit nå på torsdag. Kjipt å måtte betale for alt dette, og ikke få offentlig oppfølging når det faktisk er funnet et avvik, men vi betaler jo selvfølgelig for vår egen emosjonelle trygghet. Jeg er jo 39 år, så hadde jo egentlig rett på NIPT-test i utgangspunktet, men fikk det altså ikke fordi sykehusene ikke har klart å sette i gang den utvidede testingen. Ahhhh... Plutselig var det veldig lang tid igjen av svangerskapet!
Ikke særlig betryggende det heller. Hadde vi bare fått en støttende forklaring på alle grunnene det er til å IKKE bekymre seg, så skulle jeg tatt det med ro, men ingenting av det altså. Bare faktaopplysninger og statistikk. Vi kasta oss rundt og bestilte ekstra ultralyd og NIPT-test privat med det samme, så skal dit nå på torsdag. Kjipt å måtte betale for alt dette, og ikke få offentlig oppfølging når det faktisk er funnet et avvik, men vi betaler jo selvfølgelig for vår egen emosjonelle trygghet. Jeg er jo 39 år, så hadde jo egentlig rett på NIPT-test i utgangspunktet, men fikk det altså ikke fordi sykehusene ikke har klart å sette i gang den utvidede testingen. Ahhhh... Plutselig var det veldig lang tid igjen av svangerskapet!

Det heter jo svangerskapsOMSORG av en grunn. Trygghet burde jo være viktig.