mange som..

mammamaja

Elsker forumet
er rhesus negativ her? er så spent på blodprøven jeg tok i går og om jeg har dannet antistoffer.. vet at det ikke er noe fare siden de er blitt så flink med sånt men allikevel tenker jeg jo litt på det..

Slapp av kjære! Dette er ikke et problem nå![;)]

Jeg er også neg. Har ikke dannet antistoff[:)] Det går nok fint!

Er neg jeg også, har tatt blodprøver 2 ganger. legen har ikke sagt noe, så da er de vel fine[;)]

Jeg er negativ, men prøvene mine har foreløpig vært bra....venter på resultatet på den siste jeg tok for to dager siden. Sikkert helt fin!!

ja jeg tok på mandag så jeg håper på det beste nå da[:)] hormonene overkjører meg og gjør meg nervøs for alt.. går seg vel til[:D]

ORIGINAL: majasj86

ja jeg tok på mandag så jeg håper på det beste nå da[:)] hormonene overkjører meg og gjør meg nervøs for alt.. går seg vel til[:D]

Jeg er også Rh- men tenker ikke noe over det... Har tatt en blodprøve i uke 32 og skal ta nå igjen i uke 36. Tror ikke vi trenger å bekymre oss noe over dette, man har jo veldig gode rutiner på dette nå [;)]

Jeg bekymret meg noe for dette i begynnelsen, men jm sa at dette hadde de full oversikt over nå i disse tider!! Så damer- ingenting å bekymre seg for, de følger med oss!!

Jeg og er rh negativ..har ikke tatt de blodprøvene jeg[8|]...

ORIGINAL: Sandra21

Jeg måtte selv passe på å stikke innom legen i uke 32 for å ta blodprøven. Det var jordmor som minnet meg på det... 

Ingen som har sjekket opp/spurt om jeg har tatt det eller ikke så her er man (iallefall jeg) overlatt til meg selv for å huske å ta de i uke 32 og 36.

Det stod på det arket der blodtypen min står (nederst på siden) at hvis man er Rh- må man ta blodprøve i uke 32 og 36 for å sjekke antstoffer i blodet...

ORIGINAL: Smiley80

ORIGINAL: Sandra21

Jeg måtte selv passe på å stikke innom legen i uke 32 for å ta blodprøven. Det var jordmor som minnet meg på det... 

Ingen som har sjekket opp/spurt om jeg har tatt det eller ikke så her er man (iallefall jeg) overlatt til meg selv for å huske å ta de i uke 32 og 36.

Det stod på det arket der blodtypen min står (nederst på siden) at hvis man er Rh- må man ta blodprøve i uke 32 og 36 for å sjekke antstoffer i blodet...

ja det vet jeg.. Men jeg har ikke klart å komme meg mer enn fra sengen til sofaen..og da må gubben hjelpe meg opp... Så spurte om ikke jeg kunne ta de på helse stasjonen da den er rett rundt hjørnet her og kunne sport om de ikke kunne komt hit og tatt dem, men det kunne de ikke..[:(].. Klarer ikke komme meg ut..Skjønner ikke åssen jeg skal få tatt dem

Er også Rh-, tror ikke det har noe å si i dette svangerskapet, men det kan ha noe å si i begynnelsen av neste? Jaja, legen mener ihvertfall det ikke er noe å bekymre seg for. Husk bare å få sprøyte rett etter fødsel! 

ORIGINAL: Smiley80

ORIGINAL: majasj86

Jeg er også Rh- men tenker ikke noe over det... Har tatt en blodprøve i uke 32 og skal ta nå igjen i uke 36. Tror ikke vi trenger å bekymre oss noe over dette, man har jo veldig gode rutiner på dette nå [;)]

Jeg er og rh-. har sjekka i uke 32, og det var helt fint.
Tror ikke vi har noe å bekymre oss over.[;)]

ORIGINAL: Junie79

Er også Rh-, tror ikke det har noe å si i dette svangerskapet, men det kan ha noe å si i begynnelsen av neste? Jaja, legen mener ihvertfall det ikke er noe å bekymre seg for. Husk bare å få sprøyte rett etter fødsel! 

Har også forstått det slik, at det har noe å si i ditt neste svangerskap. Dette er jo ikke noe problem lengre, di har så mye å god kunnskap om det. [:)]

Back
Topp