Mange som har vært på kontroll hos jordmor?

Fekk ikkje time hjå fastlegen før 16. Juni, er då 14+2. Burde eg tatt kontakt med jordmor og prøve å få ein time der før? Er det viktig å få det gjort tidlig? Fødte 25+3 sist og føler for ekstra oppfølging mtp måling av livmorhals og slikt.
Jeg tok kontakt med jm før jeg var til lege. Fikk ikke time der før ettet legetimen.
 
Man skal vel ta blodprøver relativt tidlig i svangerskapet. Legen jeg var hos mente jeg skulle ta i mellom uke 12-14. Jeg vil være 12+6 når jeg tar blodprøvene.
På skjema over blodprøvene som skal tas ved svangerskap står det ganske tydelig at de ikke skal tas før uke 12. Så stemmer vel at 12-14 er det som er best. Er 13+3 når jeg har time for å ta blodprøvene;)
 
Jeg har ikke vært hos eller bestilt time hos JM ennå. Skal på TUL og svangerskapskontroll hos lege til uken (12+5) så tar kontakt etter det.
 
Var til første kontroll hos lege på onsdag i uka som va. Var også på TUL da. Var 12+3 når eg gikk inn te TUL og 13+1 når eg gikk ut :) Skal til jordmor på mandag for første kontroll der, får ekstra oppfølging dette svangerskapet grunnet en del komplikasjoner etter sist svangerskap. Er vel 13+5 da tenker eg
 
Fikk sneket meg til en jm-time forrige uke da jeg var 10+6, siden hun skal slutte (og vi ikke får en ny før sept...[emoji15]).

Veldig glad for den samtalen, da søkte vi også fødeplass og jeg fikk svar på mange av mine spørsmål og fikk masse lesestoff. Best av alt var å lytte etter hjerteslagene til de to små, og det var helt magisk! [emoji176][emoji176]

Skal til fastlegen 13+0 for blodprøver og slikt. Håper fastlegen også kan/vil lytte etter hjerteslagene. Det som betyr mest for meg egentlig [emoji847]
 
Jeg har ikke vært hos jordmor enda så jeg bør vel bestille meg time snart :)
 
Jeg har vært hos legen allerede 2 gangenrnå for å ta prøver, og skal enda en gang neste uke for å ta de siste prøvene (før uke 13) så har jeg fått time hos jordmor når jeg er i uke 15-16 en gang :) Vil gjerne gå annen hver, så satser på vi får det til dette svangerskapet også.
 
Jeg har kun vært på første kontroll hos lege igår, og skal ikke der før uke 24 igjen (?), kan ikke huske at det gikk så lang tid mellom sist :p
Det samme her. Var på kontroll på fredag og neste er i uke 24.
Fikk også spesifikk dato når blodprøver skulle taes.
Har også tenkt å ta privat ul i uke 12 og vil be om å få vite kjønn (fikk vite det sist i uke 11+5)
 
gleder meg til jordmorkontroll om ei uke, får samme som med de tre siste svangerskapene og syns hun er så koselig.
 
Jeg har første kontroll hos jordmor 12+4, altså den 19. juni. Det var laaaang ventetid her, så jeg ble rådet til å bestille time minst 6 uker før. Jeg skal annenhver gang til lege og jordmor.
 
Fekk ikkje time hjå fastlegen før 16. Juni, er då 14+2. Burde eg tatt kontakt med jordmor og prøve å få ein time der før? Er det viktig å få det gjort tidlig? Fødte 25+3 sist og føler for ekstra oppfølging mtp måling av livmorhals og slikt.
Neida, skal vel være nære uke 12 bare. Er for blodprøver :)
 
Jeg skal til jordmor på torsdag (11+4), og skal holde meg til henne. Legen min har ikke peiling på graviditet, så jeg skal unngå han mest mulig. Skal på privat ul 12. juni, er da 13+1! [emoji5]
 
Var tidlig ute med med meitt jordmorbesøk! Men her i kommunen jeg vor er det ikke ventetid i det hele tatt nesten, selv om jordmor kun er tilstedet på helsestasjon mandager og onsdager. Skal bestille ny time hos jordmor etter at jeg har vært hos legen neste uke :)
 
Jeg var på kontroll hos lege når jeg var 12+5, og har fått time til oul når jeg er 19 uker. Fikk beskjed fra legen om at neste kontroll var hos jordmor i uke 24. :)
 
Var på 1. svangerskapskontroll hos lege i dag og skal til JM på neste kontroll. Har fått time når jeg er 16+4 :)
 
Har vært til lege en gang(tidlig, for å søke om ul pga usikker termin) og en gang til JM. Skal til JM igjen 8.juni, er da 14 uker.
 
Jeg var hos jordmor første gang når jeg var 7+6, og skal igjen om to uker, da er jeg 11+6 :) Legen min har lite peiling på graviditet, så derfor han sendte meg til jordmor så tidlig tror jeg..
 
Back
Topp