Mange som har fått hilse på sine små? :)

M

Moderator Eve

Guest
Er det mange av dere som har fått hilse på sine små? :)

Hvordan var fødselen?
 
"Keiseren" er allerede 1mnd gammel [emoji4]
Alt i alt var alt greit, men har hatt komplikasjoner i etterkant. Fastlegen sier at kirurgen gjorde en dårlig jobb med agraffene [emoji51] først nå begynner det å gro og slutte å væske [emoji4]
 
Her kom prinsessen 3 uker før termin, og er en uke gammel i dag.

Fødselen gikk greit men hun måtte tas med kopp på slutten siden hun ikke kom ned i bekkenet ordentlig når jeg skulle presse. Og det var en ikke så positiv opplevelse. Jeg vil ikke skremme andre som kanskje må gjennom det men det er det verste jeg har vært borti. Da mener jeg når de satte på koppen på hodet til babyen. Så slutten ble litt traumatisk for min del desverre.
Men jeg kjenner andre som har gjort det samme som ikke syns det var noen big deal, så det er nok veldig individuelt og avhengig av situasjonen. Jeg tror jeg var uheldig der.

Uansett vannet gikk kl 1 på natten, ca 1 time etter at slimproppen gikk. Riene startet ca en halv time etterpå og de kom med ca 3-5 min mellomrom hele veien! Vi kom inn til sykehuset på tidligmorgenen (lang kjørevei) og jeg hadde 2 cm åpning i 6-7 tiden.Jeg fikk epidural når jeg hadde 4-5 cm åpning i 9 tiden.
Rundt kl 11-12 hadde jeg full åpning. Så det gikk veldig fort. Etter å ha prøvd å presse i ca 2 timer så kom hun til verden med hjelp kl 13.56:Heartred

Alt i alt så gikk det bedre enn forventet, jeg var veldig redd for å føde i utgangspunktet men det å takle riene greide jeg fint til tross for tette rier og lite med pause. Og for en fantastisk og surrealistisk følelse når jenta vår endelig var ute og begynte å gråte og jeg fikk henne på brystet:Heartred
 
Vacuum eller kopp trenger ikke være så traumatisk [emoji4]. Jeg hadde en god opplevelse med det fra første svangerskap! Synes faktisk det var værre å gjøre all jobben selv denne gangen [emoji85]. Men var jo flere faktorer som gjorde det anderledes denne gangen! Blant annet 2cm større omkrets på hodet [emoji15].
 
Vacuum eller kopp trenger ikke være så traumatisk [emoji4]. Jeg hadde en god opplevelse med det fra første svangerskap! Synes faktisk det var værre å gjøre all jobben selv denne gangen [emoji85]. Men var jo flere faktorer som gjorde det anderledes denne gangen! Blant annet 2cm større omkrets på hodet [emoji15].

Nei det er nok individuelt hvordan det oppleves. Jeg tror nok det ble verre fordi kroppen strittet i mot pga smertene. Jeg hadde veldig smerter i den ene hoften i tillegg som ikke akkurat hjalp på. Det ble litt kaos. Men det hører nok med sjeldenheten at det ble så smertefult som det ble hos meg.
 
Nei det er nok individuelt hvordan det oppleves. Jeg tror nok det ble verre fordi kroppen strittet i mot pga smertene. Jeg hadde veldig smerter i den ene hoften i tillegg som ikke akkurat hjalp på. Det ble litt kaos. Men det hører nok med sjeldenheten at det ble så smertefult som det ble hos meg.

Det skjønner jeg! Jeg hadde en perfekt fødeepidural med første, så denne gangen ble det naturlig nok noe annet!
Jeg har og noe med hofte og bekken som gjorde det mer smertefullt uten epiduralen.. Jeg ba om mer fentanyl, men de strittet imot da fødselen var så nært...

Snur meg da mot mannen min og sier at hvis jeg skal ha sånn her vondt si vil jeg ikke presse mer... Da fikk jeg en dose til og to små press til så var hun ute [emoji85].
 
Gratulerer til dere som har fått :D Håper å kunne gratulere flere i denne tråden snart.
 
Her har gutten blitt 1,5 døgn [emoji16] Ble satt igang 2,5 uker før termin på grunn av dei ville ta forhåndsregler siden jeg fikk litt voldsomme komplikasjoner sist fødsel.
 
Her er han 6 dager nå. Fødselen ble veldig rask og sjokkerende her hjemme, uplanlagt, men alt gikk veldig bra med alle :D
 
Lillesnupp er 10 dager gammel nå, og vi koser oss som en nybakt familie på tre. :Heartred

Jeg hadde en veldig fin fødsel, spesielt da epiduralen kom inn i bildet på 7 cm åpning :rolleyes: Riene begynte 0530 på termindato, og jenta kom ut 25 timer senere. Selve pressingen tok visst bare 15 minutter, men føltes mye lengre - pressing er ikke min favorittaktivitet, har jeg funnet ut. :wtf: Til slutt endte jeg opp med å bli klippet. (Heller ikke min favorittaktivitet.)
Premien til slutt var verdt det da! :love7
 
Ja, lille er to dager gammel. ❤️
Rask og intensiv fødsel, men en fin opplevelse. Var på sykehuset klokken elleve å klokken ett var ham ute.
 
Ja, lille gutten er 10 dager gammel i dag. Fantastisk å ha fått han, er så takknemlig for at han er her frisk og fin og at fødselen gikk bra.

Hadde åpningsrier veldig lenge, fra 5 om morgenen til ca 23 på kvelden. Kl 23 var jeg over i aktiv fødsel med 4 cm åpning, og kl 00.16 var han ute. Så siste delen gikk i rakettfart. Ekstremt intensivt, uten noe pause mellom riene siste timen. De kom i ett og var utrolig kraftige, gikk en time fra 4 cm til babyen var ute. Det er det vondeste og mest intensive jeg har vært med på. Men nå i etterkant har jeg kun positive følelser rundt fødselen. Når vannet gikk kom babyen ut, jordmor var ikke forberedt i det hele tatt på det, så det ble litt armer og bein for å få tak i hansker og JM nr to. Men hun fikk en hånd på hodet for å holde igjen litt. Jeg fikk ikke presse i det hele tatt, utenom på den siste rien for å få resten av kroppen ut. Fikk ingen rifter eller sting, kun litt skrubbsår. Fantastisk når han kom opp i armene mine, helt ubeskrivelig følelse av lettelse over å slippe flere stormrier, og av å holde en perfekt liten gutt i armene mine. Pappaen var superflink til å hjelpe, holde hender, telle tiden på riene og gi drikke og massasje. Det hjalp meg veldig at han gav beskjed hvert 10 sekund, slik at jeg visste hvor lang tid det var å igjen å "holde ut" rien. Hadde ikke tid til noen form for smertelindring.
 
Back
Topp