Mange som brått har blitt dårlig?

Har ikke ett eneste symptom jeg, annet enn uteblitt mens :sorry: Nesten så en ønsker litt mer symptomer:hilarious: Men skal sies at jeg hadde ikke så mye sist svangerskap heller..

Har ikke ett eneste symptom jeg, annet enn uteblitt mens :sorry: Nesten så en ønsker litt mer symptomer:hilarious: Men skal sies at jeg hadde ikke så mye sist svangerskap heller..
Hvor langt er du på vei da? Jeg er 4+4 og merker ingenting... Bortsett fra at jeg er litt trøtt og sliten. Har nesten akkurat begynt i ny jobb, så kan jo være derfor også:smiley-ashamed004 håper nesten på litt mer:p

Håper virkelig å slippe unna den verste kvalmen denne gangen. Sist var jeg kvalm til uke 20, og jeg har noen vage minner av at jeg ligger i fosterstilling og gråter i senga, mens jeg klamrer meg fast til farris-flaska :confused: Men jeg er innstilt på at den kommer, de fleste opplever jo kvalme. Håper bare den gir seg rundt uke 10-12. Jeg har skyndet meg å gjort unna en del nå, mens formen er god. Platten er beiset, og hagen er stelt. Og kommer kvalmen som sist, skal jeg faktisk sette helsa foran jobb og be om sykemelding.

Var ikkje kvalm dei 3 første gangane. Ein del kvalm med med nr 4.no denna gangen er eg ok nokon dagar, menst nokon dagar, som i dag, er eg kvalm frå eg står opp til eg legg meg. Merkar at ein fleire gonger iløpet av dagen må virkeleg stålsette seg for å unnsleppe oppkastet.. Håpar berre det ikkje blir verre enn ditta, for eg er ein lite hyggeleg person når eg ikkje er i form o_O:D

2 dagen jeg er drit dårlig, 2 dagen jeg ringer inn syk. Prøvde å ringe legen men får ikke gjort noe før timen min på torsdag..

Konstant kvalm men fra 11 tia begynner oppkastet. Heldigvis enn så lenge kun 2 ganger i dag, i går levde jeg på Loff, ritz kjeks og et eple. I dag har jeg spist Loff og et halvt eple, halvparten opp igjen. Og nå ritz kjeks som har enda holdt seg nede..

Neppe sunt det her og føler jeg vil rulle før uke 12 om det skal forsette sånn... Må jobbe i morgen, vært for mye borte i år..

Noen som har noen andre tips enn å spise litt før man står opp?

Jeg har blitt 100% sykemeldt for jeg er så dårlig. Er så vidt jeg greier å levere mini i barnehagen. Jeg spiser mye vannmelon, ristet loff med sirup på. Gresk yoghurt med sitron går også ned. Idag lagde jeg meg havregrøt etter jeg hadde kastet opp. Greide å spise halve porsjonen. Jeg har fått b6 vitamin av legen det hjelper noe. Men kvalmen blir ikke helt borte.
Så når du skal til lege spør om kvalmestillende.

Jeg har blitt 100% sykemeldt for jeg er så dårlig. Er så vidt jeg greier å levere mini i barnehagen. Jeg spiser mye vannmelon, ristet loff med sirup på. Gresk yoghurt med sitron går også ned. Idag lagde jeg meg havregrøt etter jeg hadde kastet opp. Greide å spise halve porsjonen. Jeg har fått b6 vitamin av legen det hjelper noe. Men kvalmen blir ikke helt borte.
Så når du skal til lege spør om kvalmestillende.
Uff, hørtes ikke morsomt ut..

Jeg har vært en del sykemeldt i år pga andre årsaker, og bare typ 3.5 uke igjen til ferie. Så teller bare ned. Redd at det skal være sånn konstant de neste 3. 5 ukene, vanskelig å jobbe tross kun hjemme kontor da men.. Og redd bil ferien blir kjip. Så skal absolutt spørre om det på torsdag

Begynte brått å føle meg mer uggen denne uken (uke 7). Har vært supersliten og trøtt hele veien og er veldig takknemlig for hjemmekontor akkurat nå kjenner jeg :P Prøver å spise litt mat (les: salt kjeks/chips/skive med leverpostei) når jeg blir kvalm og det har fungert greit frem til nå, så får vi se hvordan formen utvikler seg de neste ukene!

Begynte brått å føle meg mer uggen denne uken (uke 7). Har vært supersliten og trøtt hele veien og er veldig takknemlig for hjemmekontor akkurat nå kjenner jeg :p Prøver å spise litt mat (les: salt kjeks/chips/skive med leverpostei) når jeg blir kvalm og det har fungert greit frem til nå, så får vi se hvordan formen utvikler seg de neste ukene!
Kjenner til den, veldig glad for hjemmekontor jeg også. Tross disse to dagene jeg ikke har greit å jobbe pga kaster opp. Så håper at det er over i morgen. Levd på salt kjeks, Loff og epler disse to dagene. Føler at jeg kommer til å være 10 kilo + før uke 12 om det skal forsette sånn :laughing001

Har bare vært litt uggen hittil, men i dag da jeg kom på jobb ble jeg skikkelig kvalm. Var klar til å løpe på do, men trengte heldigvis ikke det. Men var ganske kvalm resten av dagen også. Var ikke kvalm en eneste dag med førstemann.

Det er så SÆRT hvordan enkelte ting blir så FÆLE når man er gravid...

Leverpostei. Det går vanligvis i det hos meg, til alle brødmåltid. Nå greier jeg nesten ikke se på boksen engang. Lukter så fælt!

Tomatsuppe til middag idag. Det var ikke greit faktisk.

Var på butikken og skulle kjøpe frosne rundstykker. Åpna disken og rekelukta SLO mot meg. Frosne reker, helt i andre enden av disken, men fy som det luktet.

The list goes on... Jeg har ikke noe problem med å få i meg mat, men det går i helt andre ting enn jeg vanligvis liker. Brødskive med banan er godt. Generelt brød er enklest å få i meg. Kaffe har jeg ikke rørt på 1,5 uke. Prøvde såvidt i dag men nei, der er altså så fælt! Blææææ. Trøtt og sliten. Gleder meg til det har gått fire uker til...

Jeg jobber som renholder på institusjon (eldre) og er vant til å se og lukte litt av hvert inne på toaletter på pasientrom... Pleier aldri å bry meg om det, men nå har jeg brekt meg flere ganger av litt urinlukt, eller vanlig avføring i toalettet.:spitoutdummy:

Kollegaen min spurte meg på tull, "Er du gravid ell?" Og da klarte jeg ikke å holde maska :wacky:

Hvor langt er du på vei da? Jeg er 4+4 og merker ingenting... Bortsett fra at jeg er litt trøtt og sliten. Har nesten akkurat begynt i ny jobb, så kan jo være derfor også:smiley-ashamed004 håper nesten på litt mer:p

Jeg er også 4+4 og er veldig oppblåst, litt sliten og blir bittelitt kvalm innimellom (hjelper å spise)

Her var det som om kvalmen og murringen startet i det jeg så testen i morges. Det må være veldig psykisk enda altså. Jeg vet jeg er gravid, altså skal jeg være kvalm.

Idag prøvde eg slik som mange skriv, at ein skal ta seg nokre ritzkjeks med eingong ein står opp.. Å formen har vore betre idag, men kan vere tilfeldig, tenke eg!

Back
Topp