Mange som brått har blitt dårlig?

MSG93

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Husker ikke når kvalmen kom med 1 mann.

Men begynte smått på lørdag, i går var det værre med lange opphold med intens kvalme og følelsen av å kaste opp.

I dag våknet på ny med kvalme, jaja tenkte jeg. Men brekker meg av å åpne kjøleskapet, ingenting orker jeg å spise. Og så ja, brått kom oppkastet. Så ingen jobb på meg i dag. Og håper for gudsskyld at det var et Engangstilfelle..

Om det skal være intens kvalme og i tillegg oppkast så kan de neste ukene bli ekstremt lange:arghh:

~ noen flere som sliter?
~ kastet dere opp med forrige?

Jeg sliter litt om morgenen. Ikke oppkast ennå, men kvalme.

Jeg kastet opp til uke 14 med forrige, og kvalmen varte til uke 18. Husker jeg var "sur" i magen i noen uker (fra uke 3) før oppkastet kom... Hadde det kun om morgenen, og hvis jeg spiste på sengekanten før jeg sto opp, gikk det fint.

Det hørtes ikke kjekt ut! Det er så fælt å kaste opp...

Jeg har vært små kvalm i ca to uker allerede, noen dager verre enn andre. Har enda ikke kastet opp, heldighvis.
Med forrige var jeg kvalm fra uke 5-6, fram til uke 32. Kastet bare opp ca 5 ganger i løpet av den tiden.
Jeg blir et dårlig menneske når jeg er kvalm, jeg blir rett og slett ganske lei meg og nedfor. Så har avtale med fastlegen min om at jeg skal la det gå en liten stund til, en blir det for mye for meg, så får jeg kvalmestillende. Ska være alene med gutten min på nesten 2 år ganske mye i sommer, så må jo fungere som mamma for han og :)

Jeg håper å slippe kvalme denne gang. Var kvalm hele forrige svangerskap

Ja, helt jævlig. Satt å kaldsvetta og holdt på å spy på vei til jobb. Hadde glemt hvor jævlig det her er..

Er en del av sjarmen med å være gravid? Vi glemmer alt fra gang til gang. Når kvalmen starter husker man hvordan det var.. Når trøtthet, bekkenløsning,halsbrann osv starter.først da husker man hvor ille det kan bli.
Før man er gravid igjen så husker vi kun sparkene i magen, duften av baby.... er naturens måte å få oss til å gå frivillig inn i flere svangerskap tror jeg ;-)

Hva sier dere på jobb når dere er så kvalme?

Jeg sliter litt om morgenen. Ikke oppkast ennå, men kvalme.

Jeg kastet opp til uke 14 med forrige, og kvalmen varte til uke 18. Husker jeg var "sur" i magen i noen uker (fra uke 3) før oppkastet kom... Hadde det kun om morgenen, og hvis jeg spiste på sengekanten før jeg sto opp, gikk det fint.

Hva spiste du da? Tenker at jeg skal gjøre det samme, men må jo stå opp for å lage meg noe (klarer ikke å ha så mange ideer om hva jeg kan spise før jeg står opp).

Hvor langt er dere på vei nå? Tror dere er sånn en eller to uker foran meg. Er 4+6 i dag, og er svimmel i ny og ne, men ikke kvalm. Kanskje det kommer?

Jeg håper virkerlig det her er et Engangstilfelle at jeg har reagert på noe og at det bare holder seg til kvalme fremover.

Kastet opp alt jeg har spist i dag, går en god stund og brått bare vrenger magen seg. Syns det er litt rart at det er hele tiden om det er pga svangerskapet men :bored:

Hvor langt er dere på vei nå? Tror dere er sånn en eller to uker foran meg. Er 4+6 i dag, og er svimmel i ny og ne, men ikke kvalm. Kanskje det kommer?
Jeg begynte brått å kjenne det smått på lørdag, var da 6+0, søndag verre og i dag helt jævlig :laughing001

Var vel ca i midten av uke 5 jeg ble skikkelig kvalm. Har vært det siden. Sykemeldt fra jobb og klarer såvidt å gå 10 minutter tur med hunden(må gå ut med han når «pappa’n» er på jobb). Synes synd i megselv, men så lenge alt er bra med baby tar jeg alt som måtte komme.

Hva spiste du da? Tenker at jeg skal gjøre det samme, men må jo stå opp for å lage meg noe (klarer ikke å ha så mange ideer om hva jeg kan spise før jeg står opp).

Jeg hadde en pakke Ritz-kjeks på nattbordet. Det holdt å spise 4-5 sånne på senga før jeg sto opp. Av og til skjærte jeg en gulrot i strimler som jeg la i en skål med kaldt vann på nattbordet :p Nøtter funket også. En sjelden gang et tørt knekkebrød :p

Det trengte ikke være så mye, men nok til at magen fikk noe å jobbe med mens jeg gikk på do, og ordnet meg frokost. Måtte spise frokost før jeg kunne ordne meg ferdig :p

Det var lurt, tusen takk for tips :) Tror jeg prøver Ritz, for Mariekjeks er så tørt :rolleyes:
Jeg har også begynt med det setter frem kjeks og vann ved sengekanten så det er klart når jeg våkner. Tror det hjelper mot den verste morgenkvalmen. Jeg må passe på å fylle litt på ganske ofte for å holde det unna.

Blir utrolig kvalm om jeg er sulten , og om jeg spiser noe jeg vanligvis liker men som smaker dritt akkurat nå, som feks kokt egg :hungover::hungover::hungover: Og når jeg tar vitaminene mine:stop::stop: Sliter å få i meg mat, i dag har det gått i frukt og havregrøt

Back
Topp