Mange kilo igjen!

OktoberLykkerus

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Noen fler som kanskje ble litt skuffa over å gå på vekta første gang? Første gang jeg gikk på vekta var på 6 ukerskontroll hos jm, men vekta var ikke grei! Har nesten ikke gått ned noe... Nå har vi hivi ut alt av godis og brus, tatt inn masse frukt, grønt, kylling, fullkornsris/pasta osv, og prøver å få til minimum en tur om dagen, håper virkelig jeg ser forskjell snart! Men må si at med vogn og hund er det ikke bare bare å gå tur på glatta :/ Slitsomt med vogn, men tør ikke å ha lillegutt i bæreselen når det er is ute :/ Skulle veldig gjerne begynt på babysvømming, men med denne kroppen tør jeg ikke å vise meg i bikini!! Noen som har lyst til å linke til noen øvelser man kan gjøre inne? :)
 
Har nesten ikke gått ned noe jeg heller.. Men er ikke så flink når det kommer til kostholdet da! Tenker å skjerpe meg etter jul :)
 
Har rett og slett planlagt å kaste den vekta. Har ikke veid meg siden før fødsel, og har ikke lyst heller. Planen er å gå turer, spise relativt sunt og normalt og leke masse med ungene mine❤️ når ungene er litt større skal jeg begynne å trene ordentlig igjen:)
 
Gikk opp ca 25 kg i svangerskapet og har nå igjen 6-7 kg til startvekta. Meeen har 25 kg for mye så her blir det og skjerpings etter jul. Jeg har tenkt å spise sunt, gå turer og begynner på treningssenteret i februar :) Jeg orker ikke slankekurer, for jeg klarer det ikke, så jeg skal kose meg hver lørdag med litt snop og god mat.
 
Jeg slutta å veie meg på 95 og trivselsvekta mi er rundt 70. Så jeg har 5-6kg igjen til jeg er der jeg var før jeg ble gravid :)
Hjelper med amming og trilling, mtp jeg har gått ned så mye allerede. 15kg var borte allerede 3uker etter fødsel :)
 
Gikk opp ca 25 kg i svangerskapet og har nå igjen 6-7 kg til startvekta. Meeen har 25 kg for mye så her blir det og skjerpings etter jul. Jeg har tenkt å spise sunt, gå turer og begynner på treningssenteret i februar :) Jeg orker ikke slankekurer, for jeg klarer det ikke, så jeg skal kose meg hver lørdag med litt snop og god mat.


Er det Spenst Årnes i februar eller? Der trener jeg :D
 
Hehe.. Ja det får vi gjøre :D er hjemme vi!
 
Hadde en del kilo for mye desverre . Veide 82 kg pga hormoner jeg tok før svangerskapet. Gikk opp til 91 kg og nå nede i 75 kg :) meget fornøyd med det. Men fortsatt 10 kg som må av etterhvert. Men ingen slanking pga amming , så går lange trilleturer hver dag, og prøver å spise ofte og normalt :)
 
Ser og kjenner at jeg også har noen kg igjen. Men blir ikke til å tenke på det før etter jul. Vet med meg selv at det blir altfor mye god mat i julen.
 
Jeg har sikkert gått opp i det siste :p Har spist enormt mye marsipan. Men ligger vekta er nok ok, tipper 2-3 kg over utgangspunktet. Så stresser ikke, må bare prøve å venne meg av alle søtsakene for helsa sin skyld!
 
Jeg har sikkert gått opp i det siste :p Har spist enormt mye marsipan. Men ligger vekta er nok ok, tipper 2-3 kg over utgangspunktet. Så stresser ikke, må bare prøve å venne meg av alle søtsakene for helsa sin skyld!
Mmmmh marsipan!!!! Tørr ikke spise for mye jeg tilfelle lille merker det på magen sin....
 
Noen fler som kanskje ble litt skuffa over å gå på vekta første gang? Første gang jeg gikk på vekta var på 6 ukerskontroll hos jm, men vekta var ikke grei! Har nesten ikke gått ned noe... Nå har vi hivi ut alt av godis og brus, tatt inn masse frukt, grønt, kylling, fullkornsris/pasta osv, og prøver å få til minimum en tur om dagen, håper virkelig jeg ser forskjell snart! Men må si at med vogn og hund er det ikke bare bare å gå tur på glatta :/ Slitsomt med vogn, men tør ikke å ha lillegutt i bæreselen når det er is ute :/ Skulle veldig gjerne begynt på babysvømming, men med denne kroppen tør jeg ikke å vise meg i bikini!! Noen som har lyst til å linke til noen øvelser man kan gjøre inne? :)

Brodder! Foretrekker å bære, og bruker (diskret) brodder dersom det er glatt - genialt. Har selv fremdeles 5-6 kilo til før-gravid vekt, og 10-12 kg til optimal trivselsvekt ;)
 
Noen fler som kanskje ble litt skuffa over å gå på vekta første gang? Første gang jeg gikk på vekta var på 6 ukerskontroll hos jm, men vekta var ikke grei! Har nesten ikke gått ned noe... Nå har vi hivi ut alt av godis og brus, tatt inn masse frukt, grønt, kylling, fullkornsris/pasta osv, og prøver å få til minimum en tur om dagen, håper virkelig jeg ser forskjell snart! Men må si at med vogn og hund er det ikke bare bare å gå tur på glatta :/ Slitsomt med vogn, men tør ikke å ha lillegutt i bæreselen når det er is ute :/ Skulle veldig gjerne begynt på babysvømming, men med denne kroppen tør jeg ikke å vise meg i bikini!! Noen som har lyst til å linke til noen øvelser man kan gjøre inne? :)

Hjemme
- Knebøy, enten med baby eller en lett kettlebell som vekt. Uten vekt om du er helt utrent kanskje, så øke etterhvert.
- Utfall
- Armhevinger
- Balanse og kjernemuskulaturen på en sånn svær treningsball
- Situps for de skrå magemusklene
Se også på litt yogafilmer på YouTube, mye fine øvelser for å styrke kjernemuskulaturen. Viktig å få bygd opp muskler i de store muskelgruppene som rygg, rumpe, mage og lår :)
 
Jeg har gått ned en del, men har fått flere strekkmerker nå etter fødsel enn i hele svangerskapet :p
 
Brodder! Foretrekker å bære, og bruker (diskret) brodder dersom det er glatt - genialt. Har selv fremdeles 5-6 kilo til før-gravid vekt, og 10-12 kg til optimal trivselsvekt ;)
Jeg skal kjøpe meg nye brodder nå! Skummelt med vogn på glatta også syns jeg!
 
YouTube zwow og bodyrocktv - de lager hjemme program! :)

Et lite tips og ang risen, bytt ut fullkornsris med basmati ris! I fullkornsris er det mye unødvendig sukker, + du holder deg ikke like lenge mett! Basmati er polert ris, holder deg mett, og smaker MYE bedre! :)

Å et ekstra tips, hvis du spiser kylling og ris et måltid kan du veie inn 10g kashew nøtter, for og få i deg det sunne fettet! Veldig viktig og få i seg dette om man vil forbrenne fett! :D
 
Jeg har gått ned en del, men har fått flere strekkmerker nå etter fødsel enn i hele svangerskapet :p

Jeg også :eek: men ikke noen dype illrøde som de jeg har på magen, men lårene er nå dekt av merker, men tror de forsvinner ganske snart (blir lyse)
 
Jeg også :eek: men ikke noen dype illrøde som de jeg har på magen, men lårene er nå dekt av merker, men tror de forsvinner ganske snart (blir lyse)
Jeg har rosalilla tigerpupper, innsiden av låret og flekker på rumpa o_O
 
Alt for mange kilo igjen her.. Trodde de skulle fly av med ammingen jeg, men den gang ei :( har ikke veid med på 4 uker nå ca, men da hadde jeg 10kg til startvekt :(
 
Back
Topp