Mange flotte mødre

Etter at ungene kom er jeg ikke flink til hverken å ordne hår, sminke, klær e.l

Hvis vi skal noe spesielt, så prøver jeg å legge litt ekstra i klær og sminke. Trives jo best med å se bra ut :) og mannen blir jo ekstra glad da ;)

Jeg elsker å pynte meg :D
Men det er flere grunner til at jeg ikke gjør det så ofte. Det ene er rett og slett mangel på tid når barna er små. En annen ting er at jeg også fryser lett i sånne tynne klær - eller svetter ihjel i fine ullklær. Så jeg kjenner til den. Det tredje er at mange klær er ubehagelige å ha på. Den fjerde grunnen er at jeg er en aktiv sportslig type og du finner meg som regel på skogtur el og da ser det sinnsykt "doie på tur" med litt penere klær på. Den femte grunnen er at jeg ikke føler jeg blir like fin som ønsket og da er det liksom bortkastet å ta seg bryet. Nytter ikke om buksa er fin når den ikke er fin på meg. Håret får jeg bare ikke til! Og den sjette grunnen er at jeg ikke er særlig glad i shopping, så da begrenser garderoben en del ;)

Men ja jeg ser også veldig mange fine mammaer rundt omkring. Og veldig mange ikke også. Så jeg tar det ikke så tungt. Koser meg med å pynte meg de gangene det passer seg sånn.

Eg likar meg godt i kjole og skjørt, men har ein jobb der det er uaktuelt. (Nei, eg jobbar ikkje i bh;))
Sminker meg kvar dag, men er ikkje flink til å legge festsminke.
Neglelakk likar eg ikkje å gå med, føler meg ikkje rein da:D
Skulle gjerne hatt ny garderobe til kvardag/jobb, for endar som regel opp med det samme heile tida, bukse og ein kjedeleg genser.
Og for å ha eigd ein smykkebutikk går eg forsvinnende lite med smykker:)

Jeg kunne trengt en personlig assistent som fixa antrekk, hår og sminke til meg :p
Jeg har som regel turklær på, siden jeg enten er på jobb eller drar på tur. Men når jeg skal på shopping, cafe eller noe lignende har jeg nylig begynt p pynte meg. Jeg har da en garderobe som bærer preg av det, litt dårlig utvalg altså. Må nok shoppe inn til en basisgarderobe, men vet ikke helt hva jeg trenger. Så har jeg nylig lagt en god del på meg, og føler alt ser bedre ut på tynnere folk, og innbiller meg at jeg må slanke meg for å se bra ut uansett. For gjøre mitt beste og lære etterhvert :)

Jeg orker ikke gå ut hvis jeg ikke føler meg litt Fresh, men gjør ikke mye. Har bare klær som er fine, enkle og behagelige så drar på meg noe. Gjerne enkle kjoler :) Lakker alltid tærne på sommeren, men aldri hendene,det har jeg ikke tålmodighet til. Håret bruker jeg aldri tid på, har det ned eller i en strikk. Er egentlig glad i enkle smykker, men bruker det sjeldent nå med små barn. Også bruker jeg maskara og noen ganger litt pudder. Og farger bryna innimellom, det gjør mye, men glemmer det ofte

Jeg er ganske så anonym i den fronten :p sklir heller inn blant de som ikke blir lagt merke til og som ikke får et ekstra øyekast etter seg liksom :p har ikke energi eller ork til å gjøre noe ut av meg selv nå, men lysten er der :) mange fine tips her

Bruker aldri neglelakk med farge. Det er mye styr, begynner den å flasse, må jeg ta bort lakken på alle negler.
Så bruker neglelakk som kun gir glans:)
Det verste jeg kan se hos andre damer er neglelakk som flasser av :-/
Synes også at tinne dameklokker ser feminint og elegant ut. Har en selv :)
Svære klokker synes ikke jeg er noe pent :)

Jeg liker å pynte meg, og prøver å pynte meg litt oftere :)
Har noen huskeregler jeg bruker.
Det er 3 ting så MÅ være ordentlig hos en kvinne: sko, hår og negler.
Jeg går meg joggesko kun på tur, ut med hunden, eller trening. Ellers blir det støvletter, balerinasko, evt flate sko , men ikke joggesko :)
Negler er enten kort klipt , eller filet med neglelakk.
Har jeg på ring- fiks neglene først. Ingen vits å ha på ring som tiltrekker oppmerksomhet, hvis neglene ikke er fiksa:)
Hår- bruker å ta tuppene annenhver måned. Dyrt å gå til frisør- men litt luksus må man unne seg, det kommer tilbake i form av bedre humør :)
Når jeg velger klær- maks tre farger på klær/ veske( veske i svart som regel , hvit om sommeren- begge deler går til alt ).
Har alltid en svart dongeri som er god og fin som jeg hiver meg i, hvis det er travelt.

Jeg er ganske så anonym i den fronten :p sklir heller inn blant de som ikke blir lagt merke til og som ikke får et ekstra øyekast etter seg liksom :p har ikke energi eller ork til å gjøre noe ut av meg selv nå, men lysten er der :) mange fine tips her
Liker ikke å skille meg jeg heller.
Kunsten å kle seg er å ikke å kle seg opp og skille seg ut, men å være elegant :)

Er dere flinke til å pynte dere? Jeg er ikke, men har stadig lyst :) blir som regel å hive på den vanlige sminka (pudder, øyenbryn, maskara) og ta på noen fornuftige klær og trø i sko med sokker i. Var i Dyreparken i sommer, og går å kikker på mange forskjellige mennesker. Utrolig mange mødre er så flinke til å pynte seg! Solbriller, armbånd, hår, snasne sko (uten sokker). Beina her er jo et kapittel for seg selv, og bør ikke vises offentlig :D Det koster nok både penger og tid, men det er kanskje på tide å begynne å føle seg litt mer vel? Sukk!

Jeg skal utvide til å ordne hår (med nevnte stylingføner i sist innlegg), svak øyenskygge og fsrge på leppene og prøve å shoppe litt fine klær. Men finslige klær er ofte lette og luftige, jeg er en frysepinn, og kan ikke tenke meg å gå med bare ankler hele sommeren :D

Noen som har gode tips?

Det som får deg til å føle deg vel! :)

Det får ikke meg til å føle meg vel å bruke mer sminke enn vanlig, eller vise mer hud enn jeg pleier. Har noen smykker jeg liker, og hvis håret er helt rent så får det meg til å føle meg bra!

Sko for meg skal være komfortable, for hvis jeg har noe på føttene som jeg ikke kan gå skikkelig i, eller som klemmer, så blir jeg fort litt vel grumpy.

Jeg er ingen jente-jente som elsker å "pynte" meg, men gjør det alikevel på min egen (muligens sære) måte :D

Back
Topp