Mange flotte mødre

caracara

Forumet er livet
Er dere flinke til å pynte dere? Jeg er ikke, men har stadig lyst :) blir som regel å hive på den vanlige sminka (pudder, øyenbryn, maskara) og ta på noen fornuftige klær og trø i sko med sokker i. Var i Dyreparken i sommer, og går å kikker på mange forskjellige mennesker. Utrolig mange mødre er så flinke til å pynte seg! Solbriller, armbånd, hår, snasne sko (uten sokker). Beina her er jo et kapittel for seg selv, og bør ikke vises offentlig :D Det koster nok både penger og tid, men det er kanskje på tide å begynne å føle seg litt mer vel? Sukk!

Jeg skal utvide til å ordne hår (med nevnte stylingføner i sist innlegg), svak øyenskygge og fsrge på leppene og prøve å shoppe litt fine klær. Men finslige klær er ofte lette og luftige, jeg er en frysepinn, og kan ikke tenke meg å gå med bare ankler hele sommeren :D

Noen som har gode tips?

Nei jeg er ikke flink til å pynte meg...

Blir ofte en vanlig singlet, jeansshorts og joggesko:-P

Null sminke tilogmed på meg :-P

Liker å ha lakk på neglene da, så er litt fancy der. Men står ikke i stil med resten :-P

Dette er neglene nå, jeg får prøve å matche disse når vi er i dyreparken fra søndag av ;-)
1468603155679.jpg

Har ikke vært fet men har bestemt meg for å bli der
Ikke med armebånd men finere klær

Jeg pynter meg hver dag og sminker meg hver dag.

Og prøv å utnytte tiden mens du ser på tv eller bruk mindre tid på tlf.
Du kan rette håret mens du ser på tv, lakkere negler, farge bryn hjemme, la beina få fotspa. .

Enkle tips (fra da jeg var student med 3 deltidsjobber, for som mamma har jeg gitt opp fram til lille blir et halvt år MINST):
Neglelakk (gjerne rød/beige/mørk som står pent alene uten å måtte matche hele antrekket)
Mørke jeans med god passform (invester i et par som er flatterende)
Enkel blazer i mørk farge (går til det meste)
Ankelboots (kan du fint ha sokker i)
Maxiskjørt (funker flott med strømpebukse under)
Loafers (med Hudfarga strømper i ved behov)
Smale armbånd
Herreklokke
Skjerf (gjerne tynne)
Få frisøren til å lage en frisyre du lett kan vedlikeholde og ordne selv ;)

Enkle tips (fra da jeg var student med 3 deltidsjobber, for som mamma har jeg gitt opp fram til lille blir et halvt år MINST):
Neglelakk (gjerne rød/beige/mørk som står pent alene uten å måtte matche hele antrekket)
Mørke jeans med god passform (invester i et par som er flatterende)
Enkel blazer i mørk farge (går til det meste)
Ankelboots (kan du fint ha sokker i)
Maxiskjørt (funker flott med strømpebukse under)
Loafers (med Hudfarga strømper i ved behov)
Smale armbånd
Herreklokke
Skjerf (gjerne tynne)
Få frisøren til å lage en frisyre du lett kan vedlikeholde og ordne selv ;)
Herreklokke?

Huff, jeg syns dere er flinke som rekker å ha på neglelakk til og med jeg! Jeg har aldri fine negler og rekker sjelden å gjøre noe med det og har jeg på neglelakk blir de ødelagt på jobb fort som fy pga håndsprit og mye vasking. Håret står alltid i en hestehale eller rotete i et slags forsøk på hårball eller hva det nå heter. Har langt og rett hår så det hater jeg at henger ned og aldri får noe fall i seg. Sminke er det sjelden jeg rekker om morgenen når ene ungen skal i barnehage og 1åringen flyger rundt hjemme også vips må jeg på seinvakt og ikke har jeg ordent meg siden jeg stod opp. Rekker jo å pusse tenner og dusje gjør jeg på kvelden, men det er det. Har en stooor garderobe med klær men går som regel i det jeg ikke er redd for at blir ødelagt eller møkkete på jobb, og da bruker jeg som regel bare de klærne ellers også. Om kvelden kan jeg ha tid til å ta på neglelakk men da klager sambo om at det lukter så vondt og klager evig lenge..
Og i tillegg skal vi nå bli trebarnsforeldre med tre barn på 3 år jeg kommer ikke til å se bra ut for alt i verden.

Huff, jeg syns dere er flinke som rekker å ha på neglelakk til og med jeg! Jeg har aldri fine negler og rekker sjelden å gjøre noe med det og har jeg på neglelakk blir de ødelagt på jobb fort som fy pga håndsprit og mye vasking. Håret står alltid i en hestehale eller rotete i et slags forsøk på hårball eller hva det nå heter. Har langt og rett hår så det hater jeg at henger ned og aldri får noe fall i seg. Sminke er det sjelden jeg rekker om morgenen når ene ungen skal i barnehage og 1åringen flyger rundt hjemme også vips må jeg på seinvakt og ikke har jeg ordent meg siden jeg stod opp. Rekker jo å pusse tenner og dusje gjør jeg på kvelden, men det er det. Har en stooor garderobe med klær men går som regel i det jeg ikke er redd for at blir ødelagt eller møkkete på jobb, og da bruker jeg som regel bare de klærne ellers også. Om kvelden kan jeg ha tid til å ta på neglelakk men da klager sambo om at det lukter så vondt og klager evig lenge..
Og i tillegg skal vi nå bli trebarnsforeldre med tre barn på 3 år jeg kommer ikke til å se bra ut for alt i verden.
Neglelakken legger jeg når samboer har lagt seg :-P
Men kan fort bli sent da.

Hva med å sitte ute nå på sommeren og lakke?

Jeg satt i går og lakket ;-)
1468700766460.jpg

Anbefaler en sånn hårstyler til håret altså, og en god spray! Har aldri fått håret til, men nå... :)

Sminker meg aldri, men det er fordi jeg ikke vil, ikke fordi jeg ikke orker.

Bruker stort sett kjole hver dag. Ballerinasko om vi skal ut. Noen ganger Birkenstockene mine. Glad i litt dyrere vesker, så har alltid ei veske med meg. For meg er dette ikke å pynte meg. Kjole er komfort for meg. Liker å se ordentlig og velstelt ut, men ikke pyntet liksom.

Jeg har garderoben full i skjørt og kjoler. Går stort sett alltid med sminke, røde negler og rød leppestift, store øredobber, store smykker og vesker til enhver anledning. Til jeg ble gravid.. Nå gidder jeg ikke sminke meg og fordi jeg tar så mange tabletter vaginalt (ivf) og det blir litt søl, så er dongeribukse å foretrekke..

Jeg er ikke så flink jeg heller :p men om det er varmt hiver jeg på meg en kjole men går fremdeles i joggesko :p

Jeg er flink å kle meg pent. Men sminker meg sjelden da. Hender jeg tar noe mascara på. Ellers sminker jeg meg helst til fest :)

Bruker ikke sminke, eier ikke mer enn én bukse. Går alltid i skjørt eller kjole, matchende sjal på hodet, og lakker negler og slenger på noen svære øredobber. Får høre at jeg ser pyntet ut :)

Nei. Har bare på eyeliner om jeg skal ut og syns jeg ser sliten ut. :P Av og til hiver jeg på mascara også og øredobber.
Som oftest tar jeg på meg dongeri når jeg skal ut med en singlet og en genser som gjerne er litt tettsittende. Eller tights med en singlet som går over rumpa pluss en genser som går like langt ned.
Ikke pyntet, men ikke "slask". :P Helt ok.

Back
Topp