mange bekymringer som dukker opp

sjanetta

Gift med forumet
..når en har blitt mamma.
Som tidligere skrevet her har jeg slitt veldig med angst opp igjennom. betegnet meg selv som så og si frisk i 2 år. så ble jeg mamma som er det mest fantastiske jeg har opplevd noen sinne. men guri som angsten har blusset opp igjen.[:o]

mannen er på firma tur så i natt har jeg nesten ikke sovet, måtte bære Tuva opp i senga mi og holdt på henne for å sjekke at hun pustet hele tiden. Så streiet tanken meg om at om jeg døde nå så vet jo ingen det med engang og så ligger Tuva her helt alene i lang tid. huff.[&o]
måtte ringemannen og få han til å ringe meg i dag tidlig så han visste at jeg var i livet, hvis ikke måtte han ha ringt svigermor og bett henne sjekke oss.

jeg er helt syk og er klar over det, hadde angst anall etter angstanfall i natt og var så glad for at Tuva sov.
I dag er jeg helt utslitt og urolig i kroppen... gleder meg til mannen kommer hjem i morgen natt ja. men er trist at en skal væree så avhengig av andre og nesten ikke klare seg selv.
En tenker jo at Tuva fortjener så mye bedre en et nervevrak av en mor... men samtidig vet jeg at ingen kan gi henne mer kjærlighet en meg[:)] fine fine jenta mi!

ja ja, det var dagens syteinlegg fra meg[:D]

Oppdatering:takk jenter. har fortalt dette til mamma- har holdt det skjult for alle bortsett fra samboeren min og dere.
for jeg føler meg rett og slett utrygg og går og er 1redd og kvalm hele tiden, og vil ikke at dette skal gå utover Tuva. så jeg måtte ta meg et tak i nakke n her i stad, synes litt synd på meg, gråte og fortelle min mor hvordan ståa er. så klokken syv kommer hennes samboer og henter oss, så reiser vi hjem til min mor.
da kan jeg hvertfall være trygg på at om noe skulle skje så er Tuva i de beste hender...

...og så får jeg heller bære være flau over at jeg ikke klarer å passe på meg selv og jenta mi alene men SKAL bli frisk igjen...en dag...

Jeg skjønner deg godt! Jeg lar også angsten vandre slik i blant - jeg er redd for alt mulig. Det er jo lillejenta mi, jeg er så redd for at noe skal skje med henne. At hun ikke skal ha det godt! :( Fælt å tenke på...

Men er det ikke noe du kan gjøre da.... Som kan hjelpe deg igjennom det..
Greit det er endel å tenke på som mor, og bekymre seg over...

Men sånn som du beskriver høres utrolig slitsomt ut, både for deg, etterhvert snuppa di, og ikke minst mannen din......[&o]

uff IKKE gøy å ha sånne tanker... vet så alt for godt hva du snakker om og det jør så vondt [&o] Håper ting løsner for deg og at manne  din er snart tilbake slik at du kan slappe av!!
Stor klem fra meg

tusen takk!
jo jeg må nok bare innse at jeg trenger hjelp igjen. får nok begynne å prate med psykolg igjen...
æsj...

ORIGINAL: sjanetta

tusen takk!
jo jeg må nok bare innse at jeg trenger hjelp igjen. får nok begynne å prate med psykolg igjen...
æsj...

Vet det ikke er noe gøy å ta det steget, når man har sett på seg selv som helt frisk.. Men tror du/dere får en mye bedre hverdag da, snuppa!!!!

Klem

Høres veldig slitsomt ut å ha det sånn. Stakkars deg [:(]
Tror nok jeg hadde oppsøkt hjelp hvis jeg hadde hatt det sånn. Bekymrer meg jo jeg også,men ingenting i nærheten av det du beskriver her.Det er jo meningen at man skal kose seg mer enn man er bekymret.

Trøsteklem til deg

poff

ORIGINAL: mrsSJ

Høres veldig slitsomt ut å ha det sånn. Stakkars deg [:(]
Tror nok jeg hadde oppsøkt hjelp hvis jeg hadde hatt det sånn. Bekymrer meg jo jeg også,men ingenting i nærheten av det du beskriver her.Det er jo meningen at man skal kose seg mer enn man er bekymret.

Trøsteklem til deg

[&o]

Det er egentlig ikke sååå rart at du evt må i terapi igjen. Ofte kommer jo angsten tilbake når livet tar en ny vending. Du trenger kanskje bare å jobbe deg gjennom denne nye "grunnen" til angst, og det trenger ikke ta mange timene det! Du virker veldig selvbevisst og setter ord på det som skjer, og det er jo mer enn halve jobben. Syns du er tøff som deler dette!

ORIGINAL: connie83

uff IKKE gøy å ha sånne tanker... vet så alt for godt hva du snakker om og det jør så vondt [&o] Håper ting løsner for deg og at manne  din er snart tilbake slik at du kan slappe av!!
Stor klem fra meg

sign!

ORIGINAL: Blanco

Det er egentlig ikke sååå rart at du evt må i terapi igjen. Ofte kommer jo angsten tilbake når livet tar en ny vending. Du trenger kanskje bare å jobbe deg gjennom denne nye "grunnen" til angst, og det trenger ikke ta mange timene det! Du virker veldig selvbevisst og setter ord på det som skjer, og det er jo mer enn halve jobben. Syns du er tøff som deler dette!

oi! tuuusen takk skal du ha! dette var gode ord[:)]
ja, jeg skal bli frisk igjen, noe annet er ikke no alternativ.
nå har jeg jo heldigvis en "bedre" grunn til å kjempe, og det er den nydlige lille jenta mi[:D]

Sender deg en stor klem. Det ordner seg til slutt. Ikke noe å være flau over![:D]

Håper du etterhvert klarer å snu dette til din fordel; du har blitt tvunget til å ta et oppgjør med deg selv på en måte som de fleste av oss ikke får muligheten til. Du har masse, masse å lære datteren din etter dette. Du kan bedre enn mange andre sette deg inn i hennes fremtidige angster og nedoverbakker, og ikke minst vet du hvordan man kan komme seg opp igjen. Dette gjør deg sterk og gir deg god innsikt[;)]

Huff.. det må være så vondt å ha det slik. Sender deg en trøste klem og håper du går i mot bedre tider[:)]

ORIGINAL: sjanetta

tusen takk!
æsj...

Fikk så vondt av deg når jeg leste om alle bekymriongene dine!! Har endel slike selv også, men det er nok en liten brøkdel i forhold! Så GODT å få komme til en psykolog!! Ikke se på det som noen nedtur!! Tror det er flere som skulle vært det! De aller fleste egentlig! Fått renska opp litt der oppe.. Masse som foregår i de små grå.. [;)]
Og Tuva kunne ikke hadd noen bedre mor!! [:)] Du er jo ikke gal!! hehe.. Og du vet jo hvordan ståa er og at du trenger hjelp, og det er et godt tegn!! [;)] Dette ordner seg skal du se!!

Men ja!! Jeg har tenkt det samme, tenk om noe skjer meg når jeg er hjemme alene med en av dem eller begge to.. [:o][&o] Skikkelig dumt å tenke sånn!! Men dukker opp mange tanker når man er blitt mor, gitt!! [&:]

Back
Topp