Manduca VS. Ergobaby

Sunshine1983

Elsker forumet
Har lest litt og ser ut som ergobaby passer best fra fødselen av... Noen med erfaring?

Ergobaby har et nyfødtinnlegg, men jeg har skjønt det sånn at bruken bør begrenses i starten uansett?! Her kjøpte vi et bæresjal (mobywrap) før vi gikk over til manduca. Du kan bære barnet vendt utover i Ergobaby, men ikke i manduca (ellers er de ganske like), men mange foreldre bærer barna sine for mye vendt utover og for tidlig. Det beste for barnet er gjerne å kunne skjermes fra alle inntrykk. Får helt vondt i meg når jeg ser et lite nurk, stor i øynene (nesten i sjokk), vendt utover mot masse folk, lyder og lys. De blir veldig raskt overstimulert :) For de.større barna tror.jeg kanskje ergoen er bedre, vi savner å.kunne snu snuppa vendt ut (snart 2 år). Hadde vi kunne velge på nytt hadde vi gått for Ergobaby360, men vi er veldig fornøyde med manducaen. Uansett hva du velger så er begge selene bra! :)

Ergobaby har et nyfødtinnlegg, men jeg har skjønt det sånn at bruken bør begrenses i starten uansett?! Her kjøpte vi et bæresjal (mobywrap) før vi gikk over til manduca. Du kan bære barnet vendt utover i Ergobaby, men ikke i manduca (ellers er de ganske like), men mange foreldre bærer barna sine for mye vendt utover og for tidlig. Det beste for barnet er gjerne å kunne skjermes fra alle inntrykk. Får helt vondt i meg når jeg ser et lite nurk, stor i øynene (nesten i sjokk), vendt utover mot masse folk, lyder og lys. De blir veldig raskt overstimulert :) For de.større barna tror.jeg kanskje ergoen er bedre, vi savner å.kunne snu snuppa vendt ut (snart 2 år). Hadde vi kunne velge på nytt hadde vi gått for Ergobaby360, men vi er veldig fornøyde med manducaen. Uansett hva du velger så er begge selene bra! :)
Har babybjørn etter de to eldste, og den er jo ikke bra :p heller ikke god å bære for den voksne. Så vil investere i en ny. Det blir jo ikke brukt for mye i begynnelsen, da sover jo barnet stort sett (når det trilles :p). Blir mest hvis barnet er urolig i begynnelsen. Blir brukt mer etterhvert. Mobywrap kjøpte jeg til eldste (6år nå) og vi fikk det aldri til, prøvde også med andre mann som blir 4, da vi heller ikke fikk det til med han så solgte vi det.

Jeg har ikke prøvd manduca, men hadde ergobaby til mellomste (etter spedbarnsperioden), og den var en drøm å både ta på og ha på i forhold til andre seler jeg har prøvd. Liker også meitai, men foretrekker å slippe knyting av lange stropper. Gutten vår likte ikke å sitte i ergoen da, så jeg solgte den fordi vi ikke skulle ha flere barn. Så nå må jeg kjøpe ny :)

Har hørt at ergobaby360 er genial for litt større barn, de jeg kjenner har brukt den fra 6 mnd og opp (kjenner ingen som har brukt den på nyfødt, så kan godt hende den er genial da også). :)

Jeg elsket min ergobaby med forrige, og kommer til å bruke den på bebis nå og. God å bruke, og fin når de blir større og :)

Brukt endel ergobaby etter 4 måneder. Men brukte det aldri med nyfødt. Kommer til å kjøpe sjal til å ha nyfødt i, og ergobabyen etterpå.

Back
Topp