Manduca bærere-se hit..

healmor

Glad i forumet
Har nettopp fått meg manduca bæresele[;)] Fikk det på torsdag og brukt det noen ganger nå og synes det er topp..[:D] Men synes det er litt vanskelig å klipse sammen og sånt.. Andre gangen klarte jeg det bra,men husker ikke hvordan jeg gjorde det..[8|] De to siste gangene måtte jeg ha hjelp av samboern min[8D] Har bare bært på foran..

Så hvordan gjør dere det..??[:)]  Hva klipser dere først? Mulig det er teit spm men..hihi[:D] Er en smule grønn på dette jeg.
Og dere som har bært på ryggen, hvordan? Gikk det bra? Likte barnet seg bak?

Og en ting til når dere bærer foran, blir det slakt det som er fra ryggen og opp til nakken? Kan det være litt slakt eller burde det være stramt der? (om noen skjønte det..)

TAKK![8D]

Det er 3 ting å stramme: rundt livet ditt, rundt skuldrene dine, og så øverst på skulderstroppene som justerer hvor tett barnet blir dratt inntil kroppen din.

Det siste (egentlig fjerde...) er jo den stroppen man kan ha på tvers av ryggen ved magebæring hvis man ikke krysser stroppene, eller på tvers av brystet ved ryggbæring.

Manduca fungerer flott til ryggbæring :) Men jeg måtte ha litt hjelp til å få vesla på plass da, det er jo en øvingssak. Femte eller sjette gangen fikk jeg det til alene.

Når man har fått barnet på seg og alle stropper osv er justert så det sitter stramt og godt, så er det bare skulderstroppene man behøver å løsne på. Neste gang så tar man selen og barnet på seg, og strammer skulderstroppene. Alt annet er ferdig :)

Jeg kjøpte min Manduca for 2 uker siden. Er kjempefornøyd med den! Både jeg og lillemann[:)]
Har ikke bært så mye på magen jeg da, men de gangene jeg har gjort det, så krysser jeg stroppene bak, mye enklere å feste på egenhand da. Løsner da selene helt og klipser de på bak i kryss, så strammer jeg etterpå, genialt!!
Har bært mest på ryggen, og der stortrivees han! Sovnet senest i dag i den[:)] Synes ikke det var vanskelig å få han på ryggen på egenhånd jeg, eneste at skjorta/genseren blir litt vridd. Setter han oppi frempå magen, også har jeg en hand på ryggen hans, og en i hoftebeltet, så humpes ungen bak på ryggen.
Har du ikke fått med bruksanvisning? Der står det godt forklart, trinn for trinn.
Lykke til videre med bæringen![:D]

Har foreløpig kun bært på magen, da jeg ikke føler meg trygg på å slenge henne på ryggen alene (dessuten er det vanskeligere å stappe smokk når hun sitter bak vil jeg tro...hehe)
Uansett er ikke frøkna hverken spesielt tung eller stor (7,4 kg og 67 cm omtrent), så det går helt fint å bære henne på magen fortsatt.
Strammer da magebeltet først, løfter opp snuppa, og krysser så skulderstroppene bak på ryggen. Syns det var utrolig knotete å skulle kneppe i nakken hvis du skjønner hva jeg mener, så syns kryssing fungerte bedre.
Er vel ikke direkte farlig å ikke stramme til nok, men blir mye tyngre å bære i lengden hvis den ikke er strammet nok...yns jeg da hvertfall [:)]

Takk for svar! Skal begynne å krysse bak jeg nå.. heheh hørtes enklere ut det ja =)
Nei, fikk ikke med no bruksanvisning..Bare bæreselen, og en sånn skulder veske [:D]

ORIGINAL: Lillemor08

Takk for svar! Skal begynne å krysse bak jeg nå.. heheh hørtes enklere ut det ja =)
Nei, fikk ikke med no bruksanvisning..Bare bæreselen, og en sånn skulder veske [:D]

Dumt du ikke fikk den bruksanvisningen også, for den er til god hjelp.

Synes det var litt rart ja.. =/ hmmm, pleier jo altid å følge med bruksanvisning liksom.. Men kan jo sende de en mail, kanskje jeg får tilsendt en i posten [;)]

Jeg pleier ikke å ta av klipsen på selene.

Da er det bare ta på magebeltet, plassere snuppa foran eller bak, og tre på seg selene.
Klipser den midt på (foran eller bak) så sitter det hele som det skal [:D]

Back
Topp