Mandler

Guest
Hei, dattera mi på snart 2 år har veldig store mandler og lurer på at visst vi må fjerne dem, når kan vi det?? Hun kaster opp veldig fort, for det virker ikke som hun kan sette noe som helst i halsen uten å gjøre det, og hun har veldig mye snue og hoste. I tillegg så snorker hun og. Veldig tett om nettene. Jeg ser at dette "plager" henne, og vil veldig gjerne få gjort noe med det. Har vært hos legen med henne,men legen er ikke så god med barn. Hun skrek og var redd og da orket og klarte han ikke å undersøke henne... Jeg har spurt rundt etter gode barneleger, men de har ikke plass... Burde jeg gå på sykehuset med henne??
 
Hei!
Leit å høre at datteren din er så plaget med mandlene. Dersom dette er så plagsomt for din datter, kan du evt.drøfte med fastelge om å få en henvisning til en øre-nese-halslege.
Det finnes retningslinjer for når barn bør opereres og få fjernet mandlene. En operasjon er alltid risikabel, men legene vil vurdere hvert enkelt tilfelle og komme med anbefalinger om hva som er best for deres barn. Jeg håper at dere kan få god hjelp og rådgivning av helsevesenet i forhold til dette problemet. Lykke til! Beste hilsen Elin
 
Back
Topp