Mandelpropper! (lang)

Sambo slet med det samme. Stakar, konstant dårlig ånde vet du. Men han fikk fjernet mandlene. Og det har hjulpet betraktelig!
 
Kjedelig for deg å ha sånn..
 
for en tullete lege!!!!!![:@]
 
Vet ikke om det er slik jeg pleier å ha innimellom... Lukter i allefall ille, og smaker fælt... Kan ta fingern inn å skrape av på mandlene no sånn hvite klumplignende saker... Men har det ikke hele tiden, bare innimellom i perioder [8|]
Har heller aldri klart å se noe i speilet..
 
Husker at det har blitt nevnt her før, og så da bilde, men utover det har jeg ikke hørt om dette nei.

Gi legen din et tupp i ræva fra meg, man skal ta pasienter på alvor nemlig!! [:@]
 
ORIGINAL: Bymusa

Man må ha mandlene for imunsforsvaret, den var ny for meg.

Jeg fjernet mandlene da jeg var 18 og har ikke hatt halsbetennelse siden. angrer ikke på det.


signerer, den var ny for meg og.. for jeg fjernet mandlene da jeg var 20 år og har ikke hatt plager siden..
få deg time hos en øre, nese, hals spesialist for dette hørtes jo ille ut.. du kan jo ikke ha det sånn...
 
ORIGINAL: Bymusa

Man må ha mandlene for imunsforsvaret, den var ny for meg.

Jeg fjernet mandlene da jeg var 18 og har ikke hatt halsbetennelse siden. angrer ikke på det.

 
Måtte bare svare på denne siden så mange mente mandlene ikke hadde noe med immunforsvaret å gjøre [;)]
 
Mengden fremmede antigener og mikroorganismer som passerer gjennom munnen og øvre luftveier hver dag er enorm, og må behandles av et effektivt naturlig og ervervet immunsystem. Tonsillene spiller en viktig rolle i å fange opp fremmede antigener, nøytralisere dem og stimulerer til en lokal immunrespons. Etter antigenstimulering, forlater et høyt antall immunkompetente celler lymfevevet (f.eks. tonsillene), og vandrer til slimhinnene i de øvre luftveier hvor de deltar i kampen mot invaderende patogener.
 
Tonsiller = mandler.
 
 
Likevel, har du mye plager med mandlene så gjør det ikke noe om de blir fjernet... vi klarer oss fint uten mandler.
 
 
Jeg sleit med dette helt til jeg kuttet ut melk+ost. Nå har jeg det aldri :)
 
Back
Topp