Mandariner

mandariner kommer ikke. men klementiner [:D]

ORIGINAL: Helene22

Det er klementiner som kommer i butikkene.. Og de har kommet[:D] Men i følge sjefen på butikken hos oss, var de litt sure ennå, så vi burde vente litt[;)]

De har ikke kommet her hos oss [8|]

Det er klementiner som kommer i butikkene.. Og de har kommet[:D] Men i følge sjefen på butikken hos oss, var de litt sure ennå, så vi burde vente litt[;)]

De skal jo være sure, er da de er gode! Kjøpte på fredag og de var sure og kjempegode, akkurat som de skal være! [:D]

Jeg pleier å kjøpe i midten av november og utover. Da har de som regel blitt ganske gode. Gleder meg som en unge på julaften! Synes det er så syyykt digg![:D]

ORIGINAL: Frustrert Frue

Når kommer mandariner i butikkene??[:D]

Aldri. Slutt på mandariner for mange år siden. I Norge spiser vi klementiner. [;)]

Mandariner får du i butikken hele året for de får vi kun hermetisk her i landet.
Klementiner derimot de er vel på vei inn i butikkene nå tipper jeg... har ikke sett etter de enda for de er somregel sure enda.
Men gleder meg til de er skikkelig saftige og gode..

Her syns jeg aldri de foravnt, men ikke mye gode. Kjøpte noen i sommer, bare for å teste.

Blei helt feil også..

De har ikke kommet her hos oss [8|]

Takk for klemmen[:)]

ORIGINAL: Sicily

Når kommer mandariner i butikkene??[:D]

Aldri. Slutt på mandariner for mange år siden. I Norge spiser vi klementiner. [;)]

Jeg har alltid kalla det for mandariner.....[8D] 

At du kaller det det gjør det jo ikke mer rett likevel. Du har all rett til det, og jeg kan selvsagt velge å kalle bilen min en buss også, selv om enkelte nok da vi velge å påpeke at jeg ikke eier en buss.

Forøvrig, vi kjøpte klementiner på butikken i begynnelsen av denne uka (og igjen i går) og de er litt småsure, og kjempegode!

Back
Topp