Mandagsprat

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei og hopp!
Har alle hatt en fin St.hans-helg?
Vi var på IKEA på fredag og hentet samtidig mannen på flyplassen.
En dag som gjorde eg ganske sliten i grunn, men det var koselig med en tur også =)
Lørdag var vi først i byen en stund, det var Lillehammer-dagene og mye liv. 
På ettermiddagen reiste vi opp på fjellet og besøkte et vennepar som var på hytten de har like ved svigerfar sin som vi pleier å bruke. 
Vi grillet (spiste inne i regnet!), koste oss med masse godteri og spilte kort. 
Teodor fikk legge seg der og vi reiste ikke hjem før nærmere halv ett!
En kjempekoselig kveld. 
I går slappet vi av og syklet oss en tur og så onkelen til T løpe på et løp som var her.

Teodor er ganske forkjølet så vi valgte å være hjemme i dag. Det er jeg egentlig litt glad for, for dette har vært en rolig og avslappende dag. 
Han har jo fått nytt rom, men liker fortsatt ikke å leke alene oppe. Så jeg har benket meg i godstolen på rommet hans og kost meg med kaffe, musikk, babyspark og pc =) 

Til middag i dag fikk vi skrekkelig lyst på hjemmelaget pizza, så da blir det det på menyen i dag =)
 
Hadde Amelia hjemme i dag jeg også. Jeg hadde ikke lyst til å ordne meg og stresse ut og Amelia synes det var helt greit å være hjemme :) vi har hatt en rolig innedag med øs-pøs-regnvær ute....

Fru H: Amelia leker heller ikke mye på rommet sitt i andre etasje, da må en av oss også være oppe. Vi har lekekrok i stua, og så henter hun leker fra rommet om det er noe hun trenger. Blir ikke alltid så ryddig stue av det, men sånn er det å ha barn tenker jeg :)

I helga feiret vi bursdager både lørdag og søndag, men regnet gjorde at det ble inne. På søndag var det Amelias oldemor som ble feiret og det var artig å se hvor god kontakt Amelia fikk med noen av tremenningene sine. De ser hverandre en 3-4 ganger i året, og er ganske jevnaldrende så fint å se at de lekte så bra sammen :)
 
Ja, vi nekter absolutt ikke leker i stuen, men prøver å begrense det litt. 
Mest for hans del, for om alt står fremme er han ikke særlig interessert i å leke med det. 
Det fungerer best å ha fremme noe om gangen, ellers blir han så ukonsentrert =) 
 
Ja, det er morsomt å finne frem ting her og. Om f.eks ikke lekekjøkkenet hennes er ryddet, leker hun ikke noe særlig med det heller.

Og det som er mest spennende er de lekene jeg har lagt vekk, og som kommer frem utover nå til Eveline :)
 
Back
Topp