Mandagskveld og eksamenstid :)

Kaktus_86

Elsker forumet
Da var endelig eksamen i gang. 3 dager til ende - siste krampetrekning før jul og 15 studiepoeng skal dras inn. Det går fremover, men tankene vandrer over på babyting :) Har begynt å tenke litt mer på både navn, innkjøp og på fødsel/barseltid nå. Og da er det jo plutselig MYE som skal tenkes på ;) 

Var forresten på gruppemøte hos jordmor i dag. Hun skremte vannet av meg! Vi fikk beskjed om at vi måtte ha jobbet over 50% for å ha rett på foreldrepenger. Hvis ikke fikk vi bare engangsstønad. Jeg så jo hele studenttilværelsen gå til H(¤#)"= og at jeg måtte finne en 100% stilling med en gang. Men ifølge NAV sine sider tar hun feil!! http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel 

Her står det at så lenge man tjener over 1/2 G har man rett på foreldrepenger. Sendte henne mail slik at hun unngår å skremme andre gravide. Dårlig opplevelse altså. 

Hvordan har deres mandag vært så langt? :) Og hvordan er formen? 

Klem fra meg <3

oi! Skjønner godt du ble skremt!! Godt du fikk sjekka det, og kjempebra du sendte henne mail om det!!!:)

Masse lykke til på eksamen, blir vel godt å bli ferdig med det og bare kan tenke på baby og jul etterpå ;)

Min mandag har vært helt grei. Vært hos legen en tur og tatt div. blodprøver.
Gleder meg til ultralyd i morgen, og luciafeiring i barnehagen i morgen ettermiddag :)

Så flink du er som leser til eksamen i disse førjulstider! Tenker at det skal bli godt å bli ferdig med alle tre:) Høres koselig ut med gruppesamling hos jordmor:) Det har vi ikke her. Men så Utrolig dumt at hun sprer feil info! Godt at du fant ut at det ikke stemmer:) Kanskje det var slik tidligere? Jeg går hjemme med snuppa vår på 14 måneder, siden hun ikke har fått barnehageplass (vi har gjort alt vi kan for å få, men siden det ikke er nok plasser i kommunen prioriteres de som ble født før 1.sept 2010, snuppa vår har ikke krav på plass før august 2012. Så fett med fireldrepenger blir det ikke her. Men det skal nok gå på et vis:)

Lykke til med eksamen! Blir det juleferie etter det eller?

Dumt at jordmor informerer feil, men godt at du fant ut av det. Er ikke lett dette med foreldrepenger :(

Her har det vært en rolig mandag. Nå er lillegutt i seng, så da skal jeg få ryddet litt her før det blir filmkveld med mannen :)

*Marie* skrev:
oi! Skjønner godt du ble skremt!! Godt du fikk sjekka det, og kjempebra du sendte henne mail om det!!!:)

Masse lykke til på eksamen, blir vel godt å bli ferdig med det og bare kan tenke på baby og jul etterpå ;)

Min mandag har vært helt grei. Vært hos legen en tur og tatt div. blodprøver.
Gleder meg til ultralyd i morgen, og luciafeiring i barnehagen i morgen ettermiddag :)

Blir veldig godt å bli ferdig! :) Skal tenke masse baby, jul, og strikke! 
Lykke til på UL i morgen da! Det er så herlig <3 Og kos deg masse på luciafeiring!

Rosa Mirabella skrev:
Så flink du er som leser til eksamen i disse førjulstider! Tenker at det skal bli godt å bli ferdig med alle tre:) Høres koselig ut med gruppesamling hos jordmor:) Det har vi ikke her. Men så Utrolig dumt at hun sprer feil info! Godt at du fant ut at det ikke stemmer:) Kanskje det var slik tidligere? Jeg går hjemme med snuppa vår på 14 måneder, siden hun ikke har fått barnehageplass (vi har gjort alt vi kan for å få, men siden det ikke er nok plasser i kommunen prioriteres de som ble født før 1.sept 2010, snuppa vår har ikke krav på plass før august 2012. Så fett med fireldrepenger blir det ikke her. Men det skal nok gå på et vis:)

Hmm.. ja har forstått at det faktisk ikke er helt enkelt å få barnehageplass bestandig. Veldig synd at det skal gå utover de som blir født etter 1.sept. Det er ikke bare bare å få økonomien til å gå rundt når man ikke kan jobbe. Men det høres jo koselig ut å gå hjemme med de små over lengre tid dersom man faktisk har rom for det økonomisk :) 

Flangre skrev:
Lykke til med eksamen! Blir det juleferie etter det eller?

Dumt at jordmor informerer feil, men godt at du fant ut av det. Er ikke lett dette med foreldrepenger :(

Her har det vært en rolig mandag. Nå er lillegutt i seng, så da skal jeg få ryddet litt her før det blir filmkveld med mannen :)

Da blir det juleferie :) Eller dvs. det blir tid til mer jobbing! Må prøve å jobbe så mye som mulig nå som helsa er bra :) Og litt skole for å ikke få en så brå start neste semester. Men godt å ikke ha eksamen hengende over seg. 

Kos dere med filmkveld da :) Alltid koselig det!

Back
Topp