Mandags morra blues????

eilejoha

Gift med forumet
Tja, jeg får vel starte med det negative først.. hehe.
Jeg er nok litt vel hormonell om dagene, men jeg synes jeg har lov å reagere på enkelte ting.
Svigermor har jo vært her i helgen. Og hun kom jo med dette settet som hun hadde strikket til lillemann..
Enda jeg har sagt at jeg ikke vil ha noe, for jeg bruker det så sjelden da jeg ikke er så glad i strikk. Alikevel går hun å strikker og bruker tiden sin på noe hun ikke vet med sikkerhet om vil bli brukt.Og i så masse blåfarge. Jeg liker ikke farger engang..[&o] Hun kunne godt hatt spurt først. Jeg tilhører ikke hennes gamle skole, som synes at strikket sett er sååå søtt og yndig å bare MÅ brukes på små babyer. Hun mente også på at jeg måtte ha slike blondekrager på bodyen, for det tilhørte på spedbarn.. [:@]
Det blir ikke brukt her i hus sa jeg da.(gjaldt bare bodyene altså)
Men når det gjelder strikketøyet, så ville jeg jo ikke være slem å si jeg ikke vil ha det heller. så jeg måtte jo ta de imot å takke pent. Det forjener hun jo selvfølgelig.. Kjære vene jeg setter pris på det hun gjør, men jeg synes jeg kunne blitt spurt først.. Dette setter hun strikket minner meg om et sett jeg brukte på dukken min da jeg var lita, og da vet jeg faktisk ikke om jeg i det hele tatt klarer å ta det på min lillemann..

I tillegg så hadde vi jo selskap for guttungen på lørdag. Hun støvsuget for meg og det var jo så snillt, og hjalp meg med kaken. Men etter det så satt hun seg på "kontoret" med sambo å så på ski/hopprenn. Og jeg ble stående med 8 gale 3 klassinger alene. [&o]
Jeg ble så sint på de begge at de ikke kunne hjelpe meg, jeg gikk å haltet siden jeg hadde vondt i bekkenet den dagen, fordi jeg hadde styret for mye til selskapet på forhånd.
Og når jeg blir sint, så blir jeg sint og i trass så skal jeg da heller jaggu klare alt selv. Så får de heller bare sitte der.... Eneste gangene de kom ut var når de skulle hente seg mat eller kake..[:@]

Jeg hadde så vondt i kroppen, fra storetåa og helt opp i hodet. Men det så ikke ut som de brydde seg. De hadde jo kost seg i selskap de..
Ene dagen lagde hun sveler også og det ble bare med svelene. For når de var ferdig stekt, så sa hun at nå var det kalrt til å dekke bordet.. Og så på meg...[:@]
Så satrt hun seg ned ved en pc.
Og igår da hun skulle reise sa hun "ta godt vare på deg seolv da".... Ja, jeg gjør det for det er ingen andre som bryr seg om det, sa jeg da.. Hint hint..

Så inatt har jeg knapt sovet, fordi jeg har hatt så vondt i bekkenet pga helgens utskeielser.
Huff, dette ble mye jenter, men jeg bare måtte få det ut, og akkurat nå hadde jeg ingen andre her. [8|]

Ellers så kommer god nyheten da. og det er at idag er jeg

30 UKER!!!!!!!!!

Å hjelpes! Jeg hadde bedt svigermor gå seg en laaaaang tur fremfor å sitte å irritere meg på den måten [8D]
Håper guttungen hadde en fin feiring, og at du ikke slet deg helt ut. Du skal tross alt holde ut i ti uker til [;)]

Stooor mandagsklem fra lille meg [:D]

herregud![:@] for en svigermor.. greit nok med d strikkasettet, men at hun ikke løfta en finger en gang[:'(] og at mannen din ikke reagerte og hjalp til da[&:][8|] veit ikke om d er vanlig at du gjør d meste hos dere jeg da... du kom deg gjennom med hodet hevet! vær stolt over d [:)]

Grattis med 30 uker[:D]

Jeg forstår deg såååå godt, når det gjelder disse "uønskede gavene".
jeg har tatt opp dette med min svigermor ca 100 ganger. Jeg har sagt du må forall del gjøre det du selv ønsker, men vil du at vi skal sette pris på det så snakk med oss om det. Det som er mest irriterende er når hun da spørr hva vi trenger og jeg sier dette, så kommer hun med noe heeelt annet.....
Når det gjelder selskapet hadde jeg gått i strupen på sambo tror jeg. Litt gammeldags der jeg så jeg hadde nok ikke turd å "kreve" noe av svigermor, men samboern oi oi oi [&:][&:][&:]

Gratulerer med de 30[:D][:D][:D][:D]

Skjønner godt at det er lett på bli litt irritert på svigermor ja.. Men høres jo også veldig ut som om det er gubben din er hovedproblemet, han burde kanskje ha stilt opp litt ekstra, spesielt siden moren hannes bodde hos dere i helgen..
Er også av typen som ikke sier i fra og bare koker og være litt ekstra hardhendt med ryddinga eller matlaginga.. [8|]
Har lært meg å ikke forvente noen ting som helst fra mi svigermor, hun er lat, men elskelig. Hun bor bare noen hundre meter unna da, men jeg har begynt å kommandere litt. Når hun og mannen kommer spør jeg ofte om de kan hente kaffen og kopper selv fordi jeg er "sliten" [:D]

Jeg er typen som elsker strikkasett da, men vil veldig gjerne ta del i prosjektet så jeg vet at det er noe jeg liker også (og som er praktisk, i rett ullgarn, fin passform osv;). Skjønner godt at du kanskje ikke liker det og ser det lekt å bruke, ikke bruk det da, men hun trenger heller ikke vite om det. Bestemoren min strikket noe rart noe til lillegutt i bomull.. jeg tok et "hverdagsbilde" med david i det settet da, og blandet i en haug med bilder som ble sendt, hun er glad og samvittigheten slipper litt taket [8|]

ORIGINAL: RenathePro

Skjønner godt at det er lett på bli litt irritert på svigermor ja.. Men høres jo også veldig ut som om det er gubben din er hovedproblemet, han burde kanskje ha stilt opp litt ekstra, spesielt siden moren hannes bodde hos dere i helgen..
Er også av typen som ikke sier i fra og bare koker og være litt ekstra hardhendt med ryddinga eller matlaginga.. [8|]
Har lært meg å ikke forvente noen ting som helst fra mi svigermor, hun er lat, men elskelig. Hun bor bare noen hundre meter unna da, men jeg har begynt å kommandere litt. Når hun og mannen kommer spør jeg ofte om de kan hente kaffen og kopper selv fordi jeg er "sliten" [:D]

Jeg er typen som elsker strikkasett da, men vil veldig gjerne ta del i prosjektet så jeg vet at det er noe jeg liker også (og som er praktisk, i rett ullgarn, fin passform osv;). Skjønner godt at du kanskje ikke liker det og ser det lekt å bruke, ikke bruk det da, men hun trenger heller ikke vite om det. Bestemoren min strikket noe rart noe til lillegutt i bomull.. jeg tok et "hverdagsbilde" med david i det settet da, og blandet i en haug med bilder som ble sendt, hun er glad og samvittigheten slipper litt taket [8|]
Blir også litt ekstra hardhendt i ryddinga ja. hehe..

Ang strikkesettet så kommer jeg til å ta det på en gang eller to for å "ha brukt det" og passe på å ta litt bilder ;) 
Jeg kan godt ta imot strikkesett, men vil også ta del i hvordan det ser ut. Tidene har tross alt forandret seg siden hun fødte barn på 70 tallet..

Hun passet også godt på å fortelle om en sønn til ei venninde av svigersøs som hadde fått strikk av henne og om hvor takknemlig hun hadde vært.. for hun hadde jo INGEN å strikke for seg.[&:]
Hun hadde jo t.o.m fått takkekort.. [8|]Jaja, tenkte jeg.. var dette et hint[;)][;)] Da hun fikk et " ehm. tusen takk, den var fin... Og la den pent tilbake i posen[&:]..

Jeg setter pris på svigermor, hun har hjulpet oss mye, så jeg vil ikke at dere skal tro jeg er utakknemlig altså [;)]

oi hun der høres jo ut som min svigermor[:@]
hun var her en hel uke og satt kun på RÆVA fremfor pcèn. jeg lå på gulvet å støvsugde med tårene i øynene pga smerter. og der satt hun og sambo og bare kosa seg. var ingen hjelp å få fra noen av dem i den uka!!
og hun sa det samme som din da hun dro +pluss tårevåte øyne [:@]
men skal love deg at sambo fikk høre det etter hun reiste!!!!

usj, det er tråkig at vi må sitte igjen med den dårlige samvittigheten.. Liker vi det ikke, så liker vi det ikke.
Nei, jeg skal begynne å tenke slik at strikker hun uten å høre med meg først, og jeg ikke liker det, så får det være hennes problem også...
Ikke jeg som har bedt henne om å gjøre det. Selv om hun gjør det i god tro.

Men jeg har fått sagt ifra iallefall at jeg liker nøytrale farger, og har lagt inn bestilling på et sett som jeg faktisk liker..
Da kom det fram et svakt,    åååhhhhh ja.... [;)](sånn tenke tenke)

uff da. Jeg hadde håpet at når svigermor kom på besøk så skulle du få muligheten til å slappe litt ekstra av, men så blei det jo helt motsatt. [&:] Skjønner veldig godt at du ble sint, for det var jo veldig korttenkt av både svigermor og samboeren din.
Håper du fikk fortalt sambo hvor skuffet, lei deg og sint du hadde vært og at han lovet at noe slikt selvfølgelig aldri vil skje igjen...[:)]

god klem fra meg

Setter stor pris på at jeg blir forstått.. Har desverre ikke orket å ta det opp med sambo ennå, men får vel si noe. Iallefall ang bursdagen. For det er tross alt hannes unge og..

SÅ jeg er ikke blid på han heller.[&:]

Får håpe iallefall at han har skjønt jeg har slitt meg ut i helga siden jeg ikke har sovet pga bekkenet..
Og vi har også måtte avlyse et møte idag pga at jeg har vondt, så idag skal han få gjøre alt..

Men vi har en vakker sønn, som kom igår kveld å "hjalp" mamma opp av soffan med å støtte meg. hehe...
Vakringen våres... :)

Nei, huff, idag føler jeg virkelig at jeg syter enormt åsså.. ikke meningen. Men dagen blir tung og sytete når man ikke har sovet.

Men ellers har jeg det bra altså.. [:D][:D][:D][:D][:D]

Back
Topp