Mandagmorgen

FruH: god bedring til Eskil. Fikk dere legetime idag?

Nakken er helt låst, så er nakkeprolaps igjen tenker jeg. Har time hos legen 15.40. Leeeenge og vente på smertestillende. Holder på og daue her jeg ligger.

Marianne,: så søt Hermine er:D:rolleyes:
Koselig og høre det var greit du gikk idag:)

•☆Tastedingsen☆•
så kjedelig å måtte vente så lenge :( Men bra legen vil sjekke deg da før han gir medisiner ;)

Kanskje en kiropraktor kan hjelpe deg om du har låsninger? Eventuelt manuell terapeut ;)

God bedring!

Ja, de som er ille plaget, eventuelt når pollen er ille i spredninga, er vel tett uansett hvor de er! Hvis han blir veldig plaget så må dere kanskje sette et pollennett på soveromsvinduet så dere får luftet?

Kanskje ventoline kan hjelpe han litt? Håper iallfall dere får prøve med zyrtec eller aerius. Hermine fikk sistnevnte i mikstur. Men vi var i Sverige da hun fikk reaksjon, tror aerius er mer brukt på barn der enn i Norge kanskje?!

Her oppe er jo pollenspredninga minimal, kun når bjørka slår seg ut i juni at vi har en kort periode med spredning. EN fordel med å bo på et så kaldt sted iallfall :p ;)
Han får godt med begge medisinene i dag, for det tetter seg helt.
Ja noen fordeler må dere jo ha :p

Kan jo hende det gir en viss virkning da =)
Men det er vel anbefalt å begynne med det rett FØR forventet pollenutbrudd.
Men han burde jo ha noen øyedråper også, kanskje de fungerer fortere.
Det stemmer ikke helt da! Hermine fikk mikstur og vi så virkning allerede neste dag ;)

Det stemmer ikke helt da! Hermine fikk mikstur og vi så virkning allerede neste dag ;)
Det var zyrtec jeg leste det om da - at OPTIMAL virkning var om man gav det før utslag.

Det var zyrtec jeg leste det om da - at OPTIMAL virkning var om man gav det før utslag.
Jo, det kan sikkert stemme,men det er absolutt ikke ensbetydende med at den ikke har effekt etter at symptomene har oppstått ;) hvis han får øyedråper i tillegg til mikstur så er Livostin forebyggende dråper, så de virker ikke umiddelbart lindrende. Lomudal derimot virker umiddelbart, men tror man må dryppe oftere med de for den virker ikke så lenge :p

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jo, det kan sikkert stemme,men det er absolutt ikke ensbetydende med at den ikke har effekt etter at symptomene har oppstått ;) hvis han får øyedråper i tillegg til mikstur så er Livostin forebyggende dråper, så de virker ikke umiddelbart lindrende. Lomudal derimot virker umiddelbart, men tror man må dryppe oftere med de for den virker ikke så lenge :p

Jeg sa ikke at det ikke hadde effekt da..! :p

Kan jo hende det gir en viss virkning da =)
Men det er vel anbefalt å begynne med det rett FØR forventet pollenutbrudd.
Men han burde jo ha noen øyedråper også, kanskje de fungerer fortere.

Håper jo selvsagt det funker når han har fått det:) Tror nok han må ha noen øyedråper også.

•☆Tastedingsen☆•

så kjedelig å måtte vente så lenge :( Men bra legen vil sjekke deg da før han gir medisiner ;)

Kanskje en kiropraktor kan hjelpe deg om du har låsninger? Eventuelt manuell terapeut ;)

God bedring!

Har gått til fysioterapeut, skal egl gå til fysioterapeut ukentlig, men har ikke tid til det. Er så lenge og vente når jeg har vondt. Heldigvis ikke mange timene igjen nå:)

•☆Tastedingsen☆•

(turnus)legen mener Lillebror har skikkelig forkjølelse og Øyekatarr. Og at små barn veldig sjelden får pollenallergi.
Vi får se om de øyedråpene vi fikk resept på hjelper, ellers er det største problemet nå at han er så tett, og det har vi allerede medisiner mot..!

Surfer mobilt!

(turnus)legen mener Lillebror har skikkelig forkjølelse og Øyekatarr. Og at små barn veldig sjelden får pollenallergi.
Vi får se om de øyedråpene vi fikk resept på hjelper, ellers er det største problemet nå at han er så tett, og det har vi allerede medisiner mot..!

Surfer mobilt!
Det stemmer nok at små barn skjelden får pollenallergi, men det betyr jo ikke at ingen små får det! Hermine hadde det helt klart i fjor, hun ble jo dekt av utslett når hun kom i kontakt med gress :(

Får håpe legen har rett da, og at han blir bedre med øyedråper!!!

Bruker dere Rhinox nesedråper for 0-2år ved forkjølelse? Legen vår anbefalte det fordi det løsner opp slimet så det ikke går ned i lungene, virker til å hjelpe Hermine iallfall. Vi gir det på natta/ved soving når hun er tett.

...dobbel dose astmamedisin og masse ventoline (6xdaglig) kan kanskje også hjelpe?

OM det er forkjølelse er det jo i grunnen bra, for da blir han fort frisk igjen og ikke plaget hele sommeren ;) Men om han ikke blir bedre iløpet av noen dager må dere kanskje be om en annen leges mening?

God bedring!

Har gått til fysioterapeut, skal egl gå til fysioterapeut ukentlig, men har ikke tid til det. Er så lenge og vente når jeg har vondt. Heldigvis ikke mange timene igjen nå:)

•☆Tastedingsen☆•
jeg slutta også med fysio og akupunktur fordi det tok så mye tid, ble bare stress for å rekke alle avtalene ;) :P

Men kiropraktoren jobber litt mer akutt har jeg inntrykk av, og behandler relativt kjapt slike akutte låsninger ;)

YES!

Da har jeg blitt satt på vikarlista i bhg til Hermine igjen :) Fått sendt diverse mail, sjekka opp ledige stillinger i kommunen. Skal holde øynene åpne etter en støttepedagogstilling, kanskje jeg får noe i 20-30%, det hadde passet fint :)

Så har jeg fått skrevet ned 10minutter av et 60 minutter langt intervju :) Å skrive ned noe fra taleopptak tar sååå lang tiiiid. 10 minutter ble til 3 sider med skrift :eek:

Nå har jeg vondt i ryggen og skal hvile litt, og så gå en tur før jeg henter i bhg. Men er SÅ stolt over å ha fått gjort noe produktivt i forhold til skole- og jobbsituasjon idag :)

Det stemmer nok at små barn skjelden får pollenallergi, men det betyr jo ikke at ingen små får det! Hermine hadde det helt klart i fjor, hun ble jo dekt av utslett når hun kom i kontakt med gress :(

Får håpe legen har rett da, og at han blir bedre med øyedråper!!!

Bruker dere Rhinox nesedråper for 0-2år ved forkjølelse? Legen vår anbefalte det fordi det løsner opp slimet så det ikke går ned i lungene, virker til å hjelpe Hermine iallfall. Vi gir det på natta/ved soving når hun er tett.

...dobbel dose astmamedisin og masse ventoline (6xdaglig) kan kanskje også hjelpe?

OM det er forkjølelse er det jo i grunnen bra, for da blir han fort frisk igjen og ikke plaget hele sommeren ;) Men om han ikke blir bedre iløpet av noen dager må dere kanskje be om en annen leges mening?

God bedring!
Ja vi ringer og maser igjen med lav terskel :-p
Han får Rhinox 0-2 år og masse Venoline. Har hentet ut ny nå, for å være sikker på at de ikke er tomme. Han at fått 2 puff allerede tre ganger i dag.

Surfer mobilt!

YES!

Da har jeg blitt satt på vikarlista i bhg til Hermine igjen :) Fått sendt diverse mail, sjekka opp ledige stillinger i kommunen. Skal holde øynene åpne etter en støttepedagogstilling, kanskje jeg får noe i 20-30%, det hadde passet fint :)

Så har jeg fått skrevet ned 10minutter av et 60 minutter langt intervju :) Å skrive ned noe fra taleopptak tar sååå lang tiiiid. 10 minutter ble til 3 sider med skrift :eek:

Nå har jeg vondt i ryggen og skal hvile litt, og så gå en tur før jeg henter i bhg. Men er SÅ stolt over å ha fått gjort noe produktivt i forhold til skole- og jobbsituasjon idag :)
Så godt du har fått gjort litt :-)

Surfer mobilt!

Ja vi ringer og maser igjen med lav terskel :-p
Han får Rhinox 0-2 år og masse Venoline. Har hentet ut ny nå, for å være sikker på at de ikke er tomme. Han at fått 2 puff allerede tre ganger i dag.

Surfer mobilt!
Håper slimet løsner litt!!!

Er så ekkelt når de er så tett :oops:

Peppermynteolje i kokende/varmt vann skal visstnok løsne opp slimet i brystet, å ha det inne på badet når han bader f.eks. ;)

Så godt du har fått gjort litt :-)

Surfer mobilt!
Føles veldig bra ja!

Jeg blir helt matt når arbeidet bygger seg opp, så aner jeg ikke hvor jeg skal starte og ender opp med å ikke gjøre noenting :p

Føles veldig bra ja!

Jeg blir helt matt når arbeidet bygger seg opp, så aner jeg ikke hvor jeg skal starte og ender opp med å ikke gjøre noenting :p

Uff ja det blir fort litt slik!
Jeg bør begynne med eksamen...

Surfer mobilt!

Kl.16.15 fikk jeg endelig overtalt Hermine til å bli med inn for å lage middag :P Men hun gikk nesten hele veien hjem fra bhg selv :) Så lekte vi ute før middag...noe som tydelig ga henne appetitt for hun spiste 5 (!!!) fiskepinner og masse gulrot :D ...rotmos ville hun ikke ha :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp