Mandag og ny uke!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei og hopp alle sammen
Heeerlig vær i dag og jeg gleder meg veldig til å komme meg ut på tur med ei venninne og hundene hennes!
I dag skal jeg bestille time til ultralyd og håper de har tid neste uke =) 
Ellers har mannen øvelse denne uken så det er stort sett bare Teodor og meg hjemme. I dag ville han ha pasta til middag, og ikke noe annet... Spørs om jeg må finne på noe lurt som gjør at han ikke bare spiser pastaen :-p
Ha en fin dag!
 
Hei, hei!
Alma ville og ha pasta til middag i dag:) Hun har begynt å like tunfisk, så vi ble enige om å ha pasta med tunfisk. Det var hun som først foreslo pasta med fisk! Glad hun er så glad i det. 

Høres supert ut med tur! Jeg har lovt å Alma å gå til bhg og hente henne i dag, hun ble så sint på fredag da jeg kom med bil. Ville ikke sette seg i bilsetet..! Typisk konflikt vi kan ha om dagen. Men i dag skal vi i alle fall gå/ta t-banen ettersom hva hun har mest lyst til!

Her sover Luna på terrassen, har sovet i to timer nå (!), og jeg har trent nivå 1 av 30 day shred og støvsugd, dusjet, spist lunsj, og sitter nå med en kaffekopp ved siden av meg. Dette er siste uka med henne hjemme før hun begynner så smått i bhg, jeg har litt klump i magen..

Ha en fin dag videre alle sammen! 
 
Her ble det carbonara med bacon og pasta :-) men tunfisk hørtes også godt ut! Da har jeg fått time til ultralyd tirsdag om en uke :-) det blir veldig spennende!!
 
Så spennende Fru H! Hvor mange uker er du på vei nå?

Mmm, det hørtes jammen godt ut. Bacon liker jeg bare til pasta. Lenge siden jeg har spist noe sånt nå..
I dag gikk jeg forresten forbi en junkfood-sjappe og tenkte, nå må jeg unne meg et skikkelig junkfoodmåltid snart. Sjelden jeg får lyst på det altså. Men nå har jeg ikke spist NOE som helst av slik mat på mange måneder. Da jeg var gravid med Alma, bestilte vi pizza ganske ofte, da hadde jeg lyst på bestillingspizza og McDonalds-mat. Grønnsaker orket jeg ikke tanken på! Har du noen sånne rare lyster nå? Dette var da jeg var skikkelig kvalm. Jeg hadde bare lyst på usunn mat, hva kan vitsen være med det? ;) Svææært sjelden jeg tenker på McDonalds ellers!
 
Spennende med ultralyd Fru H, masse lykke til! 

almara: Jeg blir sliten bare av å lese hvor effektiv du er når Luna sover. :P Kos dere denn siste uken hjemme. :) Hun kommer nok til å stortrives i barnehagen skal du se. Skal du begynne i full jobb igjen neste uke?

I dag har vi besøkt oldemor som ikke er helt i form for tiden. Som vanlig når vi er der, så oppførte Felix seg helt forferdelig. Oldemor er veldig hyggelig, men hun får fram det aller verste i ham. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Lurer på å prøve å bestikke ham før vi skal dit neste gang, men vet ikke om det kan virke. Noen som har noen tips? Tror dere en 3-åring kan holde igjen irritasjon for å oppnå en belønning? Tror dere det er mulig å forklare så små barn at man av og til bare må overhøre gamle mennesker? :P
 
Jeg har vært på besøk på jobben min og vist fram Eveline :) det var koselig å se alle barna igjen og alle de jeg jobber sammen med. De er jo glad i barn, så hun gikk runden :)

På ettermiddagen var vi på karneval hos en venninne med barn. Hun hadde ordnet det for tantungen sin, som ikke hadde noe sånt i barnehagen sin. Amelia sa ikke nei til et karneval til, men hun var helt skutt og sovnet for kvelden kl 18 :) Hun er fortsatt litt slapp etter at hun var syk og da orket hun ikke mer....

Fru H: så spennende med ultralyd og det hørtes skikkelig godt ut med slik middag :) kanskje jeg skal lage det i morra.....?

Almara: du rekker mye altså, er godt når man kan "jobbe" uavbrutt uten barna rundt seg :) 

Sukkertopp: hørtes ikke noe ålreit ut med den situasjonen med oldemor. Har ikke noen råd dessverre....
 
He he, Sukkertopp, hun sov faktisk i TRE timer på terrassen til slutt. Da rekker man ganske mye! Jeg begynte å kjede meg skikkelig og satte meg til å se på Skavlan som jeg hadde stoppet reprisen av dagen før, men som jeg aldri fikk sett fordi Luna våknet akkurat da. Men Skavlan var også ganske kjedelig, så jeg var i grunnen ganske glad da hun våknet til slutt! Ny soverekord! 

Jeg begynner å jobbe 26. mars, men Luna har plass fra 1. mars. Jeg velger å la henne begynne neste uke, så kan hun ha en del korte dager før alvoret begynner. Synes det er litt godt at det ikke skjer så brått som med Alma. Da var det tre dagers tilvenning og rett i fulle dager i barnehagen. Det gikk veldig bra, det, hun sov jo også to økter daglig. Men godt å kunne ta det mer med ro denne gangen og ta det litt i Lunas tempo. Jeg håper hun kommer til å trives. Alma er jo også bare en liten avdeling bortenfor. De to stortrives jo stort sett sammen..I går da jeg trillet begge to hjem oppover alle bakkene (med Alma på søskenbrettet) lo de og tullet med hverandre omtrent hele veien hjem. Virkelig en trygghet at Alma er i samme barnehage! :) <3 

Alma var forresten overivrig i dag tidlig fordi en fotograf skulle komme og ta bilder av dem i dag. Hun klarte nesten ikke vente med å komme seg ut, og hadde falt med pappaen et par trinn i trappa. Huff og huff... Men det hadde heldigvis gått bra. 

*trinemor*: Så koselig å vise fram Eveline, kan jeg tenke meg. For en stolt og fantastisk følelse første gang noen får se babyen.. jeg får nesten klump i magen. Og så bra Amelia fikk seg et karneval til, og at hun i hvert fall er friskere! Håper hun kommer seg ordentlig veldig raskt:) Skjønner hun var sliten, ja! Her sovnet Alma kl. 18.30 sist vi hadde en sånn dag. 

Sukkertopp: heller ingen tips i forhold til oldemor. Er hun streng? Generasjonskløfta kan være stor, vet jeg.. Alma fikk tilsnakk av en gammel dame her en dag fordi hun reiste seg i t-banesetet for å se ut vinduet. Jeg syntes den gamle damen var ganske uhørt frekk, både i måten hun snakket til Alma på og liksom hentydet at jeg ikke satte grenser. Selv syntes hun nok at det var jeg som var en uhørt mor, he he. Tror ikke oldemor er av den typen altså, men generasjonskløfta kan jo være vanskelig for begge parter:) Vet ikke helt hva du kan gjøre, annet enn å forklare oldemor litt om hvordan det er å være tre år? ;) Kanskje ikke lett for henne å huske. 
 
*trinemor*: Så moro med et karneval til. :) Det er alltid koselig å vise fram babyene. :)

almara: For en frekk gammel dame dere har møtt på t.banen, slike er irriterende. Oldemor er ikke streng, hun er bare veldig engstelig. Det gir mye mer kræsj for oss tror jeg. Han liker henne egentlig godt, men blir irritert når hun hele tiden blir redd av alt han gjør. Helst skulle hun visst sett at Felix holdt 2 meter avstand til lillesøster, så ikke hun skal ta skade. Ble. f.eks. livredd da Felix fant en vifte og prøvd den på Anna. Hver gang vi skal gå prøver hun å nekte Felix å gå ned trappen, for det er han visst alt for liten til... I tillegg må hun alltid tilby seg å hjelpe ham med ytterklærne, og han er i den verste "klarer selv"-alderen... Ellers klarer han ofte å si rolig "nei takk", men når vi er der hyler han "neeeeei", løper hysterisk fram og tilbake, og legger seg på gulvet for å hyle litt til...
 
Back
Topp