He he, Sukkertopp, hun sov faktisk i TRE timer på terrassen til slutt. Da rekker man ganske mye! Jeg begynte å kjede meg skikkelig og satte meg til å se på Skavlan som jeg hadde stoppet reprisen av dagen før, men som jeg aldri fikk sett fordi Luna våknet akkurat da. Men Skavlan var også ganske kjedelig, så jeg var i grunnen ganske glad da hun våknet til slutt! Ny soverekord!
Jeg begynner å jobbe 26. mars, men Luna har plass fra 1. mars. Jeg velger å la henne begynne neste uke, så kan hun ha en del korte dager før alvoret begynner. Synes det er litt godt at det ikke skjer så brått som med Alma. Da var det tre dagers tilvenning og rett i fulle dager i barnehagen. Det gikk veldig bra, det, hun sov jo også to økter daglig. Men godt å kunne ta det mer med ro denne gangen og ta det litt i Lunas tempo. Jeg håper hun kommer til å trives. Alma er jo også bare en liten avdeling bortenfor. De to stortrives jo stort sett sammen..I går da jeg trillet begge to hjem oppover alle bakkene (med Alma på søskenbrettet) lo de og tullet med hverandre omtrent hele veien hjem. Virkelig en trygghet at Alma er i samme barnehage! :) <3
Alma var forresten overivrig i dag tidlig fordi en fotograf skulle komme og ta bilder av dem i dag. Hun klarte nesten ikke vente med å komme seg ut, og hadde falt med pappaen et par trinn i trappa. Huff og huff... Men det hadde heldigvis gått bra.
*trinemor*: Så koselig å vise fram Eveline, kan jeg tenke meg. For en stolt og fantastisk følelse første gang noen får se babyen.. jeg får nesten klump i magen. Og så bra Amelia fikk seg et karneval til, og at hun i hvert fall er friskere! Håper hun kommer seg ordentlig veldig raskt:) Skjønner hun var sliten, ja! Her sovnet Alma kl. 18.30 sist vi hadde en sånn dag.
Sukkertopp: heller ingen tips i forhold til oldemor. Er hun streng? Generasjonskløfta kan være stor, vet jeg.. Alma fikk tilsnakk av en gammel dame her en dag fordi hun reiste seg i t-banesetet for å se ut vinduet. Jeg syntes den gamle damen var ganske uhørt frekk, både i måten hun snakket til Alma på og liksom hentydet at jeg ikke satte grenser. Selv syntes hun nok at det var jeg som var en uhørt mor, he he. Tror ikke oldemor er av den typen altså, men generasjonskløfta kan jo være vanskelig for begge parter:) Vet ikke helt hva du kan gjøre, annet enn å forklare oldemor litt om hvordan det er å være tre år? ;) Kanskje ikke lett for henne å huske.