Mandag ny uke og nye muligheter :-)

Fru+2

Forumet er livet
Hei og hopp jenter :-)
Da går jeg inn iuke 37 og permisjonen starter på torsdag. Blir spennede å se hvor lenge Sigurd luring har tenkt å være inne i hula si. Har begynt med modningsrier og hode er festet. Tullet med mammaen sin siden tirsdag med regelmesige kynnere/rier om natta.Økte litt i styrke i går. Så var en tur innom Ahus for å sjekke. Hadde ingen åpning enda ,men modning var på gang.

Ellers så skjer det ikke så mye spennede her om dagen
 
ja, god mandag!!

her står jeg på kjøkkenet og steker kyllingboller som vi skal ha til middag. fant en oppskrift på rema:
http://www.rema.no/under100/Kampanjer/Januar/article59500.ece
så tenkte at dene må testes.. spent på om den er god.

i dag har vi hjemmeinnedag... så vi koser oss med lek, tv og boller :)

spennende å se når det skjer noe hos deg da.. jeg var på ahuspå torsdag.. fikk beskjed om at jeh kunne føde normalt.. men at det vil skje uten smertestillende.. så jeg valgte ks. så nå er det bare å vente :)

ha en herlig dag folkens!
 
Godt å se deg her i dag silje, eller... ja, jeg tenker jo mye på deg nå vet du

Her er det slappe tider - jeg har vært mer eller mindre liggende siden onsdag, var hos legen i dag og fikk noe tabletter for en bihulebetennelse som åpenbart ikke har tenkt å gå over av seg selv. Er sykmeldt i morgen også, så får vi satse på at jeg er i form til jobb på onsdag. Det er i grunn kjedelig å være hjemme, men når man ikkr orker stort av lys, lyder og bevegelser så er det like greit å ligge på sofaen

Du, trillemor, hva mener de med at vaginal fødsel blir uten smertestillende? Får du ingen smertelindring om du velger vaginal fødsel? Det går det altså, jeg hadde ingenting da jeg fødte JOhanna, men det er jo greit å vite at man KAN få noe (men jeg må innrømme at jeg hadde slitt veldig med å velge keisersnitt igjen)
 
TJOHO!!!

Her SNØR det, og det er så deilig!!!

Vi hentet Bertine med ski, hun var rimelig fornøyd med å få gå på ski hjem! Etter middag ville hun ut igjen, og da er det kjekt med nabojenter på 11 og 13 år! :)

Imorgen er det jobb, og det gleder jeg meg til! Jeg har den beste jobben jeg noengang har hatt tror jeg, så utrolig koselig å være skikkelig til hjelp..


God bedring, lenemor!
Lykke til med fødsler dere andre to!
 
God bedring lenemor ikke godt med bihulebet.

Lurte også på det med smertestille trillemor.

Fikk selv ikke tilbud om noe annet en akpunktur med chr men detter var pga at hjertelyden til chr falt ved mine rier under fødslen.
 


lenemor skrev:
Godt å se deg her i dag silje, eller... ja, jeg tenker jo mye på deg nå vet du

Her er det slappe tider - jeg har vært mer eller mindre liggende siden onsdag, var hos legen i dag og fikk noe tabletter for en bihulebetennelse som åpenbart ikke har tenkt å gå over av seg selv. Er sykmeldt i morgen også, så får vi satse på at jeg er i form til jobb på onsdag. Det er i grunn kjedelig å være hjemme, men når man ikkr orker stort av lys, lyder og bevegelser så er det like greit å ligge på sofaen

Du, trillemor, hva mener de med at vaginal fødsel blir uten smertestillende? Får du ingen smertelindring om du velger vaginal fødsel? Det går det altså, jeg hadde ingenting da jeg fødte JOhanna, men det er jo greit å vite at man KAN få noe (men jeg må innrømme at jeg hadde slitt veldig med å velge keisersnitt igjen)

ja.. jeg vet at det går.. alt går jo... men nei.jeg kom ikke til å kunne få noe smertestillende, fordi jeg da ikke ville merke om jeg fikk vondt i kssåret... dessuten var det 80% sjanse for at det ville ende i katastrofesnitt.... så da var ikke valget vanskelig... tok valget etter at hun sa det med smertestillende da.. for jeg syns det er kjekt å vite at jeg kan få noe liksom..

og etter at hun gikk gjennom journalen min kom hun med en klar anbefaling.. men da var jo valget egentlig tatt :p

hatt en fin og en dårlig opplevelse med ks... men gruer meg til tiden etterpå kjenner jeg. men denne gangen ligger alt til rette for at jeg skal få en bedre og mindre dramatisk opplevelse enn med julie, da holdt jo alt på å gå galt. denne gangen får jeg to erfarne kirurger under operasjonen.. jeg får barnet opp til meg med en gang det er ute... og ting er litt mer koseli nå enn de tidligere ks jeg har hatt... gruer meg til selve inngrepet og tiden etterpå... er jeg heldig får jeg også komme på barselhotellet denne gangen... og hjem etter tre døgn... fikk dra hjem etter tre døgn sist også.. så håper je er like heldig denne gangen.
 
da skjønner jeg at valget ditt var enkelt, trillemor - jeg hadde helt sikkert valgt som deg jeg også da... det er jo snakk om å velge den beste av to onder.

Så flott om du får babyen rett opp til deg, det er ikke alle sykehus som er flinke med det, og det er egentlig bare dumt, for det er ingenting i veien for at barnet kan ligge på mammas bryst også etter et keisersnitt. Den første stunden sammen er så viktig, og jeg savnet det veldig med august
 
ja... jeg har ikke fått det med de andre... så dette er nytt for ahus nå.. så håper det funker i praksis også... :) det står iallfall veldig fint om det i en brosjyre jeg har fått.. :) og at jeg får tilbud om barselhotellet... så håper på en suveren opplevelse denne gangen, som kan sette et fint punktum for den negative opplevelsen jeg hadde av sykehuset sist..

men.. de har lagt seg flat på alle punkter av det som skjedde sist.. og innrømmet at de har feilet på alle punkter.. så det er bra! :)

 
Jeg må innrømme at jeg gleder meg til at DU får baby, Trillemor, for da slipper jeg... haha..

Det er forresten kjempefint på barselhotellet! Jeg skulle gjerne blitt der lenger, men fikk en natt da.. Akkurat som å bo på hotell! Knallfint! Jeg kunne fått dobbeltrom, så mannen også kunne være der, men han var hjemme med Bertine, og det passet meg helt perfekt med en natt alene på hotell med den lille godgutten min.. :) Veldig godt å få bli kjent med han helt alene..
 
så bra å høre... her blir vi på barselhotellet begge to.. barna r i lørneskog med hunden... kjenner det er deilig!! jeg har savnet en som kan hjelpe meg på sykehuset på grunn av ks de gangene jeg har vært der.. så det blir deilig! også kostet det jo bare 300,- pr natt for mannen.. så da var vi ikke i tvil.. fryktet det skulle være kjempedyrt.. men bra du trivdes der.. da gleder jeg meg faktisk!

håper bare jg er i såpass form som jeg var med julie.. for da kunne jeg jo dra hjem fort.. og kunne helt fint klart meg på et barselhitell... :) men da var ikke det noe alternativ... :( :)
 
Back
Topp