Mandag morra bluuuues!

Actrine

Forumet er livet
Eller noe slikt!!

Solveig kom inn til oss kl 6.30 i dag.. hun hadde tisset seg ut! NICE! jaja.. Greit å komme tidlig opp også egentlig. Aslak skal til sykehuset i dag for UL og EKG! Så får vi vite hva bilyden på hjertet skyldes. Håper vi! Er litt nervøs for det men det ordner seg nok! Så får vi se om han klarer å ligge i ro lenge nok til at prøvene blir bra! [8D]

I ettermiddag skal Solveig ha juleavslutning på turnen. Jeg gleder meg til å se hva de har drevet med hehe.. vi foreldre må sitte på gangen. Men i dag er det oppvisning![:D][:D]

Lykke til med Aslak idag - det var ikke måte på hva han skal gjennom. Håper det ordner seg og at de finner utav det[:)]

Jeg skulle ønske jeg hadde fri i dag - er sliten etter helga[8D] Ikke at jeg festet eller noe, men ble litt seine kvelder kjenner jeg. Vil sove!!!![:D]

Veldig greit at Amalie kan spise frokost i barnehagen i alle fall -eller så hadde vi aldri komt oss utav dørene. Det tar evigheter å få henne til å kle på seg, og helst skal hun sitte i fanget å gjøre det. De to største klarer seg heldigvis veldig bra.

Ellers fikk jeg vite at de har tenkt å søke om veiledning fra PPT for Karoline - syns det var litt sårt å få vite det på morgenkvisten idag at det ikke gikk så bra når hun var i klassen med de andre. Er skuffet over at de ikke kunne hatt et møte med oss før de kommer med papirer som vi skal fylle ut. Ikke noe galt i at de søker veiledning - men blir altså skuffet over måten det skjer på (om noen forstår). Hun er jo inne i systemet uansett. Forøvrig så får hun ikke all den hjelpen hun har krav på gjennom opplæringsloven - men det er visst ikke midler til det. Vurderer sterkt å klage - for det er jo tydelig at hun trenger en-til-en i klasserommet også. Blir bare oppgitt på datteren min sine vegne, for det er jo hun som taper på dette! Kommunen er bare så elendig på å proritere de svakeste i skolen[:@][:@][:@] Jadda - måtte bare blåse ut litt idag[:@]

Håper dagen blir bedre etterhvert - akkurat nå har jeg bare lyst å krype under dyna og bli der[&o]

Vi skal i møte snart. Ellers skal vi se om Maja lar oss pakke inn og sortere julegaver. Det begynner vel å bli på tide å sende de som skal sendes snart. Mannen sier at han skal vaske her i dag også, men vi får se om det blir gjort eller ikke.

Lykke til i dag, Actrine.
Jeg skjønner at du er skuffet Elimor. De burde ha snakket med dere først. Krysser fingrene for at hun blir enda bedre ivaretatt fremover.

God morgen..

Mina sov til 0730 og det var DEILIG[:)] Stod opp og kledde på oss, så fikk Mina frokosten i bhg. Mina ble veldig glad da jeg sa vi skulle i bhg[:D] Støttepedagogen hennes var tilbake etter sykdom og det var godt å se, for Mina trenger henne[:)] Håper spesial pedagogen også er tilbake denne uka, da hun også har vært syk. Typisk at de begge blir syke samme uke, men for all del de skal ha lov til å være syke assa[;)]

Jeg har fått ryddet bort litt klær og tatt oppvasken. Og satt på en ny maskin. Skal få støvsuget her i løpet av dagen + en tur i butikken..

Ellers så er det eksamenslesing som gjelder her[&o] Gleder meg veldig til juleferie[;)]

Actrine: Masse lykke til på sykehuset. Håper dere får svar og blir møtt av hyggelige mennesker på sykehuset. Stor klem fra oss[:)]

Elinor: Jeg VET veldig godt hva du mener[:o] Jeg får vondt av datteren din da du forteller at hun ikke får det hun har krav på pga for lite midler. Så klart, det er datteren din som taper på det til sist og det er så trist[:(].
Mina er også i oppfølging igjennom PPT. Her har hun fått kjempe fin oppfølging og er spendt på hvordan det blir når vi flytter tilbake til Oslo til sommeren[8|] Lykke til. Og ja, jeg er enig med deg de burde ha informert deg, før du skal skrive under på nye skjemaer[&:] Klem[:)]

Tusen takk for støtten! Jeg har vært veldig fornøyd med oppfølging o.l skolen, og vet at de gjør det beste de kan for henne med altfor lite midler - så det er jo ikke det jeg er skuffet over. Har bare ikke lyst til å få slike ting presentert en tidlig morgen - man er jo gjerne litt sårbare i forhold til å det å ha et barn som ikke fungerer/uvikler seg som "alle andre". Hun er bare ikke skapt for den tradisjonelle undervisningen.

Hun har jo noen timer i uka der hun får undervisning alene med en lærer/assistent - men det er langt fra det hun egentlig har krav på, men det er kommunen sin feil og ikke skolen.

ORIGINAL: Elimor

Tusen takk for støtten! Jeg har vært veldig fornøyd med oppfølging o.l skolen, og vet at de gjør det beste de kan for henne med altfor lite midler - så det er jo ikke det jeg er skuffet over. Har bare ikke lyst til å få slike ting presentert en tidlig morgen - man er jo gjerne litt sårbare i forhold til å det å ha et barn som ikke fungerer/uvikler seg som "alle andre". Hun er bare ikke skapt for den tradisjonelle undervisningen.

Hun har jo noen timer i uka der hun får undervisning alene med en lærer/assistent - men det er langt fra det hun egentlig har krav på, men det er kommunen sin feil og ikke skolen.

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at man, er litt sårbare i forhold til å ha barn som ikke fungerer seg/utvikler seg som "alle andre". Det er litt sårt. Og det hjelper i hvertfall ikke om man blir møtt på en negativ måte. For det er jo ikke noe annet man heller vil enn å hjelpe barnet sitt[:)]

Masse lykke til i dag Actrine, kommer til å tenke masse på dere i dag!

Elimor, klart du blir skuffet! Synes de kunne kalt inn til et møte rtidligere jeg, og så kunne dere fått være med på å avgjøre at de skulle søke - det handler om å få lov til å ta del i prosessen... når de bare kommer med papirer som skal underskrives blir jo dere nærmest umyndiggjort. Det positive oppi dethele er at det i alle fall blir tatt tak i, men jeg synes faktisk at du kan klage på den hjelpen hun får i dag

her har vi hatt en god natt for førstegang på en stund... August er så godt som bra i magen, men 9 uker med bæring, byssing, rugging og kos har satt sine spor.... han nekter å ligge alene! Om nettene er det nesten verre, for han har nektet å ligge uten pupp også... nå kjørte vi litt hard linje her i går kveld hvor han skreik i over en halvtime, mens jeg sto og rugget vogga, holdt hånda, ga smokk, strøk over hodet, alt annet enn å ta opp, og til slutt sovnet han.... og han sovnet til da vi tok han opp i senga senere også, og sov i tre timer før han skulle ha mat - og så sov han igjen!!! Johanna har vært våken noen ganger i natt da, men det skulle jo bare mangle - sover en må jo en annen våkne!

Nå skal jeg sette meg og skrive julekort - fremdeles en god bunke som skal skrives

Lykke til til Actrine og Aslak i dag..!
Og til deg Elimor.. Skjønner godt at du blir skuffa.. det er ditt barn, og man vil jo gjerne være med på å bestemme og vurdere litt hva som skal gjøres..

Her starta dagen litt senere enn jeg tenkte.. Så skynda oss å gjøre oss klare til barnehagen, og satte de rett og slett i sykkelvogna og gikk ned i dag! Sindre er så redd vind.. Og det blåser jo ikke reint sjelden og lite her på vestlandet da.. [8D][:D] Så da fikk han sitte i den sammen med Maren.. Han pleier jo å være kjempeflink å gå da.. Så av og til er det greit.. [:D]

Ellers.. Så er det nå frokost dessert og det er kakemenn og krumkaker.. [&o][:(] Kommer til å veie over 100 kg etter jul.. Det er jeg sikker på.. Men.. Jeg kjenner jeg gir F... nå..Jeg har ingen verdens motivasjon akkurat nå annet enn at jeg skal på ketolyse.. Men det er jo da etter nyttår.. GIDDER ikke slanke med i jula.. [8D]

Arg.. Blir så forbanna da jeg leste om opplevelsen din Elimor!! trodde det var vanlig at man snakket med foreldrene FØR man kom med noe slikt!!! Det handler om respekt og GODT foreldresamarbeid!!!! Ikke la det gå videre uten kommentar på at dere ikke syns noe om det!! For slik skal det ikke være![:'(][:@]

UL og EKG gikk bra i dag! Aslak var så flink og trengte ikke noen form for beroliggend1e. Vi hadde på forhånd fått beskjed om at det skulle ta 1 time.. men det tok oss 30 min!! Det er den siden av hjertet som pumper blodet til kroppen som må jobbe ekstra hardt! Aslak får da en lekasje i klaffen til det kammeret som sender blodet til resten av kroppen. (om noen skjønner...[8D])Dette er vanlig på 40-50% av befolkningen. Årsaken til Aslak sin lekasje skyldes lungene hans. Den antatte astmaen, så når medisinen hjelper, så vil bilyden være uproblematisk og ikke ha behov for videre oppfølging..

Det hørtes jo veldig bra ut, Actrine.[:)] Da krysser vi fingrene for at astmamedisinen gjør susen.[:)]

ORIGINAL: Actrine

Arg.. Blir så forbanna da jeg leste om opplevelsen din Elimor!! trodde det var vanlig at man snakket med foreldrene FØR man kom med noe slikt!!! Det handler om respekt og GODT foreldresamarbeid!!!! Ikke la det gå videre uten kommentar på at dere ikke syns noe om det!! For slik skal det ikke være![:'(][:@]

UL og EKG gikk bra i dag! Aslak var så flink og trengte ikke noen form for beroliggend1e. Vi hadde på forhånd fått beskjed om at det skulle ta 1 time.. men det tok oss 30 min!! Det er den siden av hjertet som pumper blodet til kroppen som må jobbe ekstra hardt! Aslak får da en lekasje i klaffen til det kammeret som sender blodet til resten av kroppen. (om noen skjønner...[8D])Dette er vanlig på 40-50% av befolkningen. Årsaken til Aslak sin lekasje skyldes lungene hans. Den antatte astmaen, så når medisinen hjelper, så vil bilyden være uproblematisk og ikke ha behov for videre oppfølging..

Det var gode nyheter. Lykke til, vennen. Stor klem[:)]

Det var bra det gikk bra Actrine[:)]
Elimor: jeg skjønner at du blir skuffet - håper det går bra!

Ellers har jeg ikke noen planer idag. føler meg utrolig giddalaus og sliten. Det er vel mørket. Skal bare å handle litt til middag etterpå. Julekortene mine er ennå ikke kommet[:@]

Stor klem til alle sammen

Actrine - det er jo (forsåvidt) gode nyheter - håper virkelig astmamedisinen gjør susen nå da!

God mandag jenter.

I dag har jeg jobbet og bakt 50 muffins. Skal i barnehagen å ha juleverksted nå. Tror det blir koselig :-)

Actrine: Det var jo på en måtte en god nyhet. Så håper vi at astma med. gjør susen.

Elimor: Skjønner deg godt at du reagerer, det er ditt barn og du bør være med når slike ting blir bestemt.

Ønsker alle en god mandagskveld

Elimor, skjønner godt du blir skuffa over måten det blir lagt frem på, i alle fall når man får det slengt til seg på morgenen på den måten der, i klassen som du sier, selv om man er klar over problemene og slikt så har det jo noe med måten ting blir gjort på! Jeg hadde og blitt skuffa, og sikkert sint, som er typisk meg[8D] Håper dagen din ble bedre utover[:)]

Og det var jo gode nyheter om Aslak da, om han bare lærer seg å tåle medisinen skikkelig slik at ikke det ene må gå ut over det andre!

I dag har vi sovet masse og jeg har rydda i gamle klær etter snuppa for å se hva lillesøster trenger i jule og bursdagsgave. Nå sitter jeg å venter på snuppa og mannen så blir det kjøttdeig og spagetti til middag tror jeg! Etter middag er planen å male et julehus som vi har fått av besteforeldrene til mannen, er mange år siden vi fikk det og det er ikke ferdig malt, så jeg har lovet snuppa at vi kunne fikse det og sette det opp. Er lys inni det og så er det såpass robust at hun kan få leke litt forsiktig med det og nissene som skal bo der, så hun gleder seg veldig til det. Egentlig skulle vi vært en tur på butikken og, men spørs om ikke det blir i morgen, ettermiddagene går jo så fort!

Ha en fortsatt fin dag alle sammen![:)]

Det begynner å ordne seg med medisinen nå.. det kan tyde på at magen tåler mer og mer! og det er kjekt![:D][:D]

Back
Topp