Mandag i dag

Actrine

Forumet er livet
Og vi skravler!!

I går hadde mannen bursdag. Så i dag fikk kollegaene restene av kaken! Kan tenke meg de koser seg i dag! [:D]
Aslak hadde feber i går kveld. Men Solveig kommer seg. Hun er veldig klar for barnehagen i dag! Men klager over vondt i pannen. Det har hun gjort i hele helgen! Bihulebetendelse kanskje.. men vi leverer i barnehagen, og så får vi hente tidlig og håpe på legetime!

Aslak skal til kiropraktor i dag! Så vi har avtalt at svigers skal hente Solveig i bhg!

Ellers håper jeg på å få sovet litt på dagen idag! Blir lite søvn fortiden så jeg krysser fingrene for å ta igjen det tapte![:D][:D]

Vell overstått til mannen din - og god bedring til ungene, Actrine[:)]

Jeg er trøtt, men sov da ganske så godt i natt på tross av at jeg begynner å jobbe idag. Faktisk så gleder jeg meg og er spent på hvordan kollegaene mine er og barna[:)] Begynner halv tolv idag, så det er bare å sende gode vibber min vei[;)]

Barna er nå i alle fall friske og var klar for barnehage og skole. Det blir jo litt lange dager nå framover mens jeg er på jobb og mannen ute i nordsjøen, men de står nok i det også. Er snakk om fram til neste torsdag at det kan bli litt lange dager, og så er det opp til mannen min å hente de etter det.

Jeg har vært til samtale med læreren til Karoline ang. IOP'en (individuell opplæringsplan) hennes - det ser greit ut med målene de setter for henne - er bare så synd at hun i grunnen får for lite enetimer med lærer. Men slik er det i "rike" Norge - ikke nok midler dessverre[>:]

I kveld regner jeg med at jeg er ganske sliten oppi toppen - og full av inntrykk - så jeg har planlagt rolig kveld.

God morgen!!

Da praksis er ferdig og vi ENDELIG kan sove lenge, så synes Mina det er fint å våkne kl 0615[:-] Men hun ville kose litt med mammaen sin i senga og det er evigheter siden, så det var litt kos for det[;)]

Mina er levert i bhg og jeg har levert henvisningen til barnerehabiliteringen til fastlegen, da jeg må ha underskrift av han før den skal sendes videre. Blir spennende. Krysse fingrene for at jeg ikke må vente i evigheter[X(]

Ellers er det fagtekst skriving her idag[&:] + ringe advokat.

Actrine: Håper du får sovet på dagen[:)]

Da er jeg hjemme fra jobb, har de værste mensen smertene jeg noen gang har hatt (men ingen tante rød da [8|]) Så paracet er inntatt så får håpe det går litt over [:)]

Actrine : Krysser fingrene for at du får deg litt søvn i dag [:)]
Elimor : LYKKE TIL  i ny jobb i dag [:D]
Oslojente : Håper ikke det blir lenge å vente på svar [:)]

Hallo damer
Jeg skal i behandling i dag. Der stopper mine planer i grunn. Det kan hende jeg drar innom en lekebutikk og ser om de har fått inn nye kosekluter (for sikkert sjette gang, kanskje mer). At det skulle vise seg å bli så vanskelig å få tak i en jeg liker hadde jeg aldri trodd. Frida er hos svigermor og mannen skal jobbe overtid til langt på kveld så jeg blir alene i dag også. Det er greit det.

Lykke til i ny jobb i dag, elimor. Det går helt sikkert bra.
Håper du får tatt deg inn i dag, Actrine.
Lykke til med advokaten, oslojente. Jeg håper virkelig at han kan hjelpe deg.

God formiddag damer!

Her har det vært nok en søvnløs natt - August holdt meg våken til nesten tre i natt med gråting, gaping og bæsjing... han spiser og spiser, men gaper videre. Litt vanskelig med økedager når jeg bare delammer... for jeg forstår jo ikke hvordan han kan være sulten fremdeles når han har tømt en tåteflaske på 60 ml?!

Fikk sove godt på morgenen i dag da, så jeg har hentet meg inn litt igjen.

Nå sover knerten, jeg har fått betalt litt regninger (har kjøpt dåpskjole, og i går var vi hos kusina til G og handlet skinnfell fra en av villsauene hennes... knallfin). Skal ned på NAV etterpå og få hjelp til å fylle ut søknaden om permisjonspenger. Jeg er litt spent på om jeg får gjennomslag for at permisjonen min først skal begynne å telle på torsdag som var, ettersom August var prematur og vi har vært to uker på sykehus - jeg vil gjerne slippe at to uker av permisjonen min skal ha blitt brukt på å ligge på sykehus altså!

Ellers har vi en jobb å gjøre med storesøster - det er tydelig at hun synes overgangen til å bli storesøster er tøff, hun er ekstremt trassig, og i går toppet det seg med at hun tisset på seg to ganger og bæsjet i badekaret.. Vi som foreldre innser at vi har behandlet henne som eldre enn hun er, og at vi har kjeftet for mye når hun har vært vrang (det er vanskelig å la være når man er sliten og hun trasser på absolutt alt fra morgen til kveld, men det er der vi må vise oss som de voksne). I dag er planen å starte et nytt kapittel med henne, hvor hun skal få mer oppmerksomhet, mer tålmodighet og mer støtte fra oss.

Oslojente; håper du får deg en god advokat nå, og at ting ordner seg for deg!
Råsa; håper smertene er borte, og at du slipper sånn mensverk fremover (har forresten sett en "oppskrift" på fotsoneterapi for å bli kvitt slike smerter, som man kan gjøre selv hjemme)
Elimor - jeg er for sent ute til å ønske deg en god dag på jobb, og lykke til, men jeg tenker på deg og håper du får en fantastisk dag!
Actrine: lykke til med kiropraktor, legetime og litt søvn!
namba; ønsk deg sutteklut i barselgave - når man får en som gave er man mindre kritisk

ORIGINAL: lenemor

Ellers har vi en jobb å gjøre med storesøster - det er tydelig at hun synes overgangen til å bli storesøster er tøff, hun er ekstremt trassig, og i går toppet det seg med at hun tisset på seg to ganger og bæsjet i badekaret.. Vi som foreldre innser at vi har behandlet henne som eldre enn hun er, og at vi har kjeftet for mye når hun har vært vrang (det er vanskelig å la være når man er sliten og hun trasser på absolutt alt fra morgen til kveld, men det er der vi må vise oss som de voksne). I dag er planen å starte et nytt kapittel med henne, hvor hun skal få mer oppmerksomhet, mer tålmodighet og mer støtte fra oss.

Slik er det ofte her og når vi har perioder med mye trass og tull, noen ganger virker hun så veldig "gammel", men hun er jo faktisk bare 3 år. Når vi kommer på det blir ting gjerne lettere igjen[8D] Håper det går seg til raskt, overgangen er jo stor, og kanskje ekstra vanskelig når mammaen plutselig er borte i to uker i forbindelse med det å få en lillebror, er jo ikke det man ser for seg på forhånd. Mye man skal klare å forstå selv om man er bare 3.

Vi er faktisk inne i en god periode nå, med relativt lite trass (noe som sikkert endrer seg nå siden jeg var så lur å skrive det[8|] ) håper bare det varer for mannen reiser 2 uker til USA med jobben på torsdagskvelden, og jeg er ikke helt vant til tilværelsen som alenemor [&:] men alt går jo.

Ellers sliter jeg med å få ferdig skoleoppgaven min, hadde egentlig ikke tenkt å ta noe som helst dette semesteret, men jeg ligger etter med 10 studiepoeng hos lånekassen for å få stipend til våren igjen, siden de to studiene mine har en del felles fag, og siden jeg planlegger å slutte i ekstrajobben min etter permisjonen er over er jeg avhengig av å få lån/stipend[:'(]

Siden mannen reiser bort skal vi bare kose oss sammen alle fire i ettermiddag, pluss at det er en del praktiske ting som han bør fikse før han drar..

Ha en fortsatt fin dag alle sammen![:)]

God dag.

Marcus har våknet hver 3 time for drikke i natt, vi sto opp 8 og jeg leverte i bhg, har sovet siden 9.

I dag skal jeg vaske tøy, og ellers bare slappe av.

Her startet dagen med en lys våken Sindre som kom drassende med pute og dyne og skulle lalle mellom mamma og pappa.. [8D][:D] Men sove skal han jo ikke, så jeg skjønner ikke vitsen.. [:D]
Så fikk jeg dusja og spylt han litt, for vi var jo på laaang tur i går! Han sykla i nesten 2 timer..! Flinkingen.. [:D] Så blei god og svett da.. (Pappan måtte forresten hente han når vi var komt et stykke på hjemvei, for da satt han og gråt sliten og tørst på sykkelen stakkar.. [8D] Hadde ikke med vann for vi skulle egentlig ikke gå SÅ langt..!)

Her er det brød i ovnen og Maren og jeg har nettopp spist lunsj.. Så skal vi lage tidlig middag og komme oss ut for her er NYDELIG sol i dag! [:D] Deilig..

Til dere andre: håper dagene deres er og blir fine til tross for menssmerter, gravideplager og andre ting.. [:)]

Etter den ordinære ulen fant jeg drømmekosekluten, men i blå eller rosa men det var før vi visste kjønnet, så det er i grunn den jeg går rundt og venter på at de skal få inn igjen fordi den var så genial. Søt var den og den hadde smokkesnor og det synes jeg var så genialt. Jeg vil så gjerne ha en sånn. Jeg har sett EN siden den gang og den var selvsagt blå... Jeg er i bekkengruppe i nabobygget så jeg er innom hver torsdag og ser.

Jeg håper overgangen blir lettere for Johanna snart. Tipper det er ganske så utfordrende den første tiden når man er sliten og uten døgnrytme og i tillegg får gjennomgå av treåringen sin ja. Jeg er spent på hvordan det blir her hvis babyen i magen noen gang bestemmer seg for å komme ut.

Takk for lykkeønskningene - det hjalp[:D] Har hatt det veldig kjekt og føler at dette er noe jeg absolutt passer til - og ekstra kjekt syns jeg det var å få ansvar for et barn med ekstra behov[:)] Tror jeg skal trives her ja[:)]

Da har jeg fått sovet 2 timer i dag! Så godt at mannen kunne komme hjem! Aslak har vert urolig. Ikke rart, for legen fant ørebetendelse på det venstre øret! Og forklaringen kom i kveld: En tann!!!! Weee endelig kom den opp! Tenk at Aslak har fått sin første tann!! Går plutselig opp for oss at gutten begynner å bli stor![:D][:D][:D] Det er litt styr med Aslak for tiden, kjenner jeg ikke orker å ta alt nå, så dere får få en mer utfyllende oppdatering senere!

Solveig bæsjet i badekaret i dag... blæ.. Så det er ikke bare Johanna som gjør det. [&:] Nå støvsuger mannen sofaen.. For snuppa tisset i den i dag! hm.. nice![:D]

Nå tenkte jeg at jeg skulle finne meg oreokake i kjøleskapet! [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Idag har jeg vært på Storlien på svenskehandel med min mor og far som er i selbu i disse dage. Hadde med Malte som hylskrek over at skulle sitt på baksete sammen med Mormor. Så Mormor måtte kjøre og jeg måtte dulle med min lille mammasdalt. Tror faktisk min mor skjønte hvorfor jeg har gitt opp å få ham til å sove i egen seng når han slår seg krakilsk ut på kvelden. For han er veldig sterk i viljen (og gråten) og har klart å oppdra meg godt til å føye meg etter hans ønsker!

Men vi sover om natten (i motsetning til Actrine). Det er nu nesten det viktigste. Så tar vi oppdragelsen senere når seperasjonsangsten har dempet seg litt igjen. Og så har Malte lært å legge seg og sove fint i egen seng flere timer hver kveld!

Gustav er inne i en god periode. Han er mild og god. Ikke så mye trass. Tror han kom over en kneik da han klarte å bæsje i barnehagen. Hurra! Så det går i bølgedaler altså!

Back
Topp