Mandag 24.02

Da må jeg nok ut på farta og leite da ;) Miinto hadde så kjipe farger, og det er nok best å prøve de på henne ;)
Coop obs osv pleier å ha dem :) ofte på tilbud!

Surfer mobilt!

Lillebror og jeg fikk en fin gåtur i blåsten bort til foreldrene mine. Jeg måtte hente noe som skulle med til Hamar :) det er søren meg glatt nå! Men vi kom oss velberget frem
ImageUploadedByBV Forum1393253930.281898.jpg

Nå er det straks togavgang på meg!
Etter i kveld må jeg nok ha litt viterferie fra jobbing slik at det blir tid til arbeidskrav ;)
ImageUploadedByBV Forum1393254008.316335.jpg

Surfer mobilt!

God kveld!
Og gratulerer så masse til sukkersnusk med et nytt "andregenerasjons septembermedlem".;)

Første dagen i praksis har vært hektisk, og jeg må innrømme at jeg er sliten i dag altså.. Mannen har langdag på jobb, Jen åt middag hos dm, så det ble ikke noen familiemiddag her i dag. Stusslig! Vesla sovnet uten protester kl.19, så da skal jeg spise pizzarester etter lørdagen og finne frem noe kjekt på tv'en.:)

Ha en fin kveld!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har veldig dårlig erfaring med både gummistøvler og cherrox tross masse ull inni.
Og har derfor gått over til Dock Boots som er laget av neopren-stoff som ikke blir kaldt ved snø og kulde. Eskil bruker bare de nå om dagen siden han vokste ut av vinterskoene, og de tåler visst ned til 15 minusgrader. Så kaldt kommer vi aldri til å bruke dem da, men et par minusgrader er nok ok. Det følger med ullsåle også. T hadde en annen variant i samme stoff i fjor og han hadde ikke gummistøvler på sommeren en gang, bare de i neopren.
Wael også har slike dock boots. Supersko :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Hvordan går det i jobben? Blir det bedre? ;) :p

Jobben er egentlig helt grei, men syns det er pyton å ikke ha tid sammen med Asle lenger. Det syns tydeligvis han også, for han legger inn en times tid med mammakos midt på natta både titt og ofte.. TRØTT!! :eek:
Og siden jeg aldri får sove ordentlig, så legger jeg meg i 21-tiden de fleste ukedager. Blir ikke mye sosialt når man kommer hjem fra jobb, spiser middag, koser litt med Asle, steller ham for kvelden og får ham til køys for så å få unna litt klesvask, ordne kjøkkenet, rydde litt og så er det leggetid.. Litt mye syting og klaging her nå, men akkurat nå er jeg bare sliten og lei og savner den kosedagene vi pleide å ha ;):)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Coop obs osv pleier å ha dem :) ofte på tilbud!

Surfer mobilt!
Takk for tips! De kosta 249kr på obs, på full pris! :D mannen hoppet av glede og rev i både lammeullsåler og et par nye ullvangsokker til sin datter ;)
Det ble 22 da, 23 var jo digre :eek: :P ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jobben er egentlig helt grei, men syns det er pyton å ikke ha tid sammen med Asle lenger. Det syns tydeligvis han også, for han legger inn en times tid med mammakos midt på natta både titt og ofte.. TRØTT!! :eek:
Og siden jeg aldri får sove ordentlig, så legger jeg meg i 21-tiden de fleste ukedager. Blir ikke mye sosialt når man kommer hjem fra jobb, spiser middag, koser litt med Asle, steller ham for kvelden og får ham til køys for så å få unna litt klesvask, ordne kjøkkenet, rydde litt og så er det leggetid.. Litt mye syting og klaging her nå, men akkurat nå er jeg bare sliten og lei og savner den kosedagene vi pleide å ha ;):)

Huff, ja, hverdagen er slitsom og med altfor lite tid til ungen sin! Jeg kjenner jeg blir deprimert med tanke på at det alltid vil være så lite tid sammen med snuppa...så derfor må man lære seg å ikke fundere så mye over det og heller nyte den tida man har sammen ;) Vi kooooser oss om morra, selv med litt dårlig tid, og på ettermiddagene gjøres ingenting annet enn Duplobygging, tegning, pusling, lesing og andre aktiviteter igangsatt av minisjefen :) Så får man trykt inn 1.5 times kvalitetstid før legging ;) Som regel kollapser jeg på sofaen kl 20, når husarbeidet er gjort, og orker ikke legge meg før 22 for mamma MÅ ha egentid sammen med tvn :p

Wael også har slike dock boots. Supersko :)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Så bra at du også er fornøyd med de!
De ser så svæære ut til den lille jenta da, de må jo nå henne til knærne :p

God kveld :D

Plutselig ble ting mer hektisk her hjemme :P fikk mamma til å hente jentene i bhgen siden det var så mye vind.. ble pannekaker til middag (stor hit hos snuppene).. Liana hadde ikke sovet i bhgen idag, men hun var nok uthvilt fra helgen...for hun har vært i godt humør og i turboinstilling;)

Jeg har vært på møte i bhgen.. og vi bestemte der at vi skal søke om at kommunen tar over bhgen (den er privat), for det går så i minus at det ikke vil hjelpe å øke inntektene eller redusere utgiftene :( men vi håper da på at kommunen tar hensyn til at barn og ansatte forblir der dem er :) noe dem antageligvis gjør ;)

Takk for tips! De kosta 249kr på obs, på full pris! :D mannen hoppet av glede og rev i både lammeullsåler og et par nye ullvangsokker til sin datter ;)
Det ble 22 da, 23 var jo digre :eek: :P ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
Er Eskil stor i føttene og lang i bena eller? Synes ikke de virker så store jeg :-p

Surfer mobilt!

God kveld :D

Plutselig ble ting mer hektisk her hjemme :P fikk mamma til å hente jentene i bhgen siden det var så mye vind.. ble pannekaker til middag (stor hit hos snuppene).. Liana hadde ikke sovet i bhgen idag, men hun var nok uthvilt fra helgen...for hun har vært i godt humør og i turboinstilling;)

Jeg har vært på møte i bhgen.. og vi bestemte der at vi skal søke om at kommunen tar over bhgen (den er privat), for det går så i minus at det ikke vil hjelpe å øke inntektene eller redusere utgiftene :( men vi håper da på at kommunen tar hensyn til at barn og ansatte forblir der dem er :) noe dem antageligvis gjør ;)
Håper det ordner seg med barnehagen da!

Surfer mobilt!

Håper nettene kommer seg når han blir mer vant til at du jobber?
Stor overgang med barnehage og mamma i jobb sikkert?
Skjønner hva du mener med korte ettermiddagen. Eskil får jeg tid med på dagen, men når jeg jobber senvakter ser jeg ikke T hele dagen. Men han er jo større da, og vi tar igjen tapt ettermiddag med rolige morgener og fridag når det passer.

Surfer mobilt!

Snart hjemme fra Hamar :)
Fikk reist en time tidligere enn i går!
Gleder meg til å finne senga nå og glede meg til Yoga i morgen :)
God natt alle sammen!

Surfer mobilt!

Huff, ja, hverdagen er slitsom og med altfor lite tid til ungen sin! Jeg kjenner jeg blir deprimert med tanke på at det alltid vil være så lite tid sammen med snuppa...så derfor må man lære seg å ikke fundere så mye over det og heller nyte den tida man har sammen ;) Vi kooooser oss om morra, selv med litt dårlig tid, og på ettermiddagene gjøres ingenting annet enn Duplobygging, tegning, pusling, lesing og andre aktiviteter igangsatt av minisjefen :) Så får man trykt inn 1.5 times kvalitetstid før legging ;) Som regel kollapser jeg på sofaen kl 20, når husarbeidet er gjort, og orker ikke legge meg før 22 for mamma MÅ ha egentid sammen med tvn :p

Håper nettene kommer seg når han blir mer vant til at du jobber?
Stor overgang med barnehage og mamma i jobb sikkert?
Skjønner hva du mener med korte ettermiddagen. Eskil får jeg tid med på dagen, men når jeg jobber senvakter ser jeg ikke T hele dagen. Men han er jo større da, og vi tar igjen tapt ettermiddag med rolige morgener og fridag når det passer.

Vi står opp halv sju, og da hender det jeg må vekke ham. (Hvis han våkner av seg selv før den tid, tar jeg ham med inn i storsenga og så ligger vi der og koser og tøyser til klokka ringer :)). Og så er det ut døra kvart over sju. Når vi kommer hjem ca kl 16 er det middag, etterfulgt av litt leke/kosetid før kveldsstell og sengetid en gang mellom halv sju og sju.. Skulle ønske jeg hadde mulighet til å jobbe deltid, men vi snakker om å kjøpe hus, så det kan jeg se langt etter.. Er bare nødt til å hanke inn en lottogevinst! ;):P
Har hatt ei rolig natt i natt da heldigvis. Måtte bare opp og gi ham smokken 2 ganger. Han fikk 3 jeksler her i forrige uke også da, stakkars, så det hjalp ikke akkurat på natteroen det heller. Og så har han jo hostet som en kols-pasient siden han begynte i barnehagen i tillegg.
Men, men.. det er vel ikke no mer synd på oss enn noen andre, for det er jo sånn det er for de fleste. Men måtte bare klage litt ;):P

Vi står opp halv sju, og da hender det jeg må vekke ham. (Hvis han våkner av seg selv før den tid, tar jeg ham med inn i storsenga og så ligger vi der og koser og tøyser til klokka ringer :)). Og så er det ut døra kvart over sju. Når vi kommer hjem ca kl 16 er det middag, etterfulgt av litt leke/kosetid før kveldsstell og sengetid en gang mellom halv sju og sju.. Skulle ønske jeg hadde mulighet til å jobbe deltid, men vi snakker om å kjøpe hus, så det kan jeg se langt etter.. Er bare nødt til å hanke inn en lottogevinst! ;):p
Har hatt ei rolig natt i natt da heldigvis. Måtte bare opp og gi ham smokken 2 ganger. Han fikk 3 jeksler her i forrige uke også da, stakkars, så det hjalp ikke akkurat på natteroen det heller. Og så har han jo hostet som en kols-pasient siden han begynte i barnehagen i tillegg.
Men, men.. det er vel ikke no mer synd på oss enn noen andre, for det er jo sånn det er for de fleste. Men måtte bare klage litt ;):p

Spiller jo ingen rolle hvordan alle andre takler hverdagen, når man selv opplever komboen småbarn og jobb som vanskelig ;) Hadde jeg kunnet velge skulle jeg jobbet 60-70%, så kunne vi hatt en fridag i uken og lengre ettermiddager :) Tror vi må begynne å spille lotto :p

Er Eskil stor i føttene og lang i bena eller? Synes ikke de virker så store jeg :p

Surfer mobilt!
Jeg sammenlikna de med Kavatene, innersålene er like store i 22, men utpå er Dock Booten 2-3cm lengre enn Kavaten :confused: Så ja, jeg synes de ser svææære ut på den lille jenta :p Men hun gikk fint i de :) Eneste er at de er litt trange i leggen, så ulltøy må hun enten ha utpå eller at det stopper på leggen...

Jeg sammenlikna de med Kavatene, innersålene er like store i 22, men utpå er Dock Booten 2-3cm lengre enn Kavaten :confused: Så ja, jeg synes de ser svææære ut på den lille jenta :p Men hun gikk fint i de :) Eneste er at de er litt trange i leggen, så ulltøy må hun enten ha utpå eller at det stopper på leggen...
Oi så stor forskjell :-p
Ja vi tar stillongs/strømpis nedi og lag nr to opp på leggen eller utenpå. Håper dere blir fornøyde da :)

Surfer mobilt!

Spiller jo ingen rolle hvordan alle andre takler hverdagen, når man selv opplever komboen småbarn og jobb som vanskelig ;) Hadde jeg kunnet velge skulle jeg jobbet 60-70%, så kunne vi hatt en fridag i uken og lengre ettermiddager :) Tror vi må begynne å spille lotto :p

60-70% hadde vært helt supert! :) det er drømmen her også!
Blir så forbanna på disse som alltid skal ut i media og rakke ned på kvinner som prioriterer familie fremfor karriære. Man må da få velge det selv uten at folk skal legge seg oppi det. INGENTING i mitt liv betyr mer enn Asle. Så enkelt er det, så hadde jeg hatt mulighet til det, så hadde jeg kuttet kraftig ned på jobbingen. Må huske å levere lotto'n senere ;):) Tvi, tvi! ;):):P

60-70% hadde vært helt supert! :) det er drømmen her også!
Blir så forbanna på disse som alltid skal ut i media og rakke ned på kvinner som prioriterer familie fremfor karriære. Man må da få velge det selv uten at folk skal legge seg oppi det. INGENTING i mitt liv betyr mer enn Asle. Så enkelt er det, så hadde jeg hatt mulighet til det, så hadde jeg kuttet kraftig ned på jobbingen. Må huske å levere lotto'n senere ;):) Tvi, tvi! ;):):p

ja, jeg lever heller sparsommelig og i en leilighet som ikke er tipptopp oppusset og uten alskens moderne stæsj om det betyr at jeg får mer tid hjemme sammen med barnet mitt!!! :) Så får man heller spare opp pensjon så man har noe å leve for når man blir gammel ;)

Håper det ordner seg med barnehagen da!

Surfer mobilt!

Håper jeg å! Men det viktigste er jo at barna får bli der dem er og at de ansatte ikke blir bytta ut :) men kommunen er veldig avhengig av den barnehagen..for det er jo ca 30 barn der, og det blir ikke plass til alle etterkommere i de andre bhgene om denne blir lagt ned.. så vil nok ordne seg :)

Back
Topp