Mandag 13 Januar

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
God Morgen :)

Vi ha vøre oppe sian 06.30 i dag :)
Og spist litt, også mått eg kle på ho fleire lag med kleia, før eg kjørt ho i barnehagen :p 2 lue på :p
Ho va ikje kjæmpebild når eg kledd så mysje på ho :p spesielt votta, det e det værste ho får på seg :p

Det e -18 i dag :/ fissss……brrrr!

Syns og at det e litt arti at Fie førstår ke eg mein når eg snakk tell ho :) eg sett meg ned (så vi kjæm i samme høyde) også spør eg om vi ska gå på bade og bytt bleia…så ser ho på bleia, og sei "deeeer" også går ho på bade og rop gjerne viss ikje eg e rætt bak ho :p

I dag ska eg jær litt skolearbeid mens snuppa e i barnehagen, og kansje rydd litt :)

God morgen!
Her våkna vesla til i 03-tida og etter en del runder inne hos henne, stod hun og pappaen opp kl.04.30.:eek: Nå har hun akkurat dubba i en time og vi skal gjøre oss klar til å besøke fysioterapeuten. Mye har skjedd siden vi var ser for 3mnd siden, så dette tror jeg blir gøy.:)

Ellers har jeg fått for meg at jeg skal lage kjøttboller i dag (både greske og tyrkiske), så jeg gleder meg til middag i dag.

Og spist litt, også mått eg kle på ho fleire lag med kleia, før eg kjørt ho i barnehagen :p 2 lue på :p
Ho va ikje kjæmpebild når eg kledd så mysje på ho :p spesielt votta, det e det værste ho får på seg :p

Syns og at det e litt arti at Fie førstår ke eg mein når eg snakk tell ho :) eg sett meg ned (så vi kjæm i samme høyde) også spør eg om vi ska gå på bade og bytt bleia…så ser ho på bleia, og sei "deeeer" også går ho på bade og rop gjerne viss ikje eg e rætt bak ho :p

I dag ska eg jær litt skolearbeid mens snuppa e i barnehagen, og kansje rydd litt :)
Whoa! -18 er kaldt ja..Heldigvis er det tørt og fint da! Syns det er litt vanskelig å beregne yttertøy jeg..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Whoa! -18 er kaldt ja..Heldigvis er det tørt og fint da! Syns det er litt vanskelig å beregne yttertøy jeg..

Ja, eg syns åg at det e litt i det kalleste laget :/
Ja, det e vanskele å beregn yttertøy :/ Kledd på ho ullboksa og ulljakke også en fleece dress over, og ei lua som man trækk over hode, også ei tykkar ull/fleece lua over, så ho fekk nåkka rundt halsen og :)

også ullsokka og vinterskoan og reima tec vintervotta :) så ho va ikje kaill, meeen så va ho bære ute i 30 sec, fra husdøra tell biln ;) biln starta eg tidligar så den ikje sku va så kaill :)

God morgen!
Her våkna vesla til i 03-tida og etter en del runder inne hos henne, stod hun og pappaen opp kl.04.30.:eek: Nå har hun akkurat dubba i en time og vi skal gjøre oss klar til å besøke fysioterapeuten. Mye har skjedd siden vi var ser for 3mnd siden, så dette tror jeg blir gøy.:)

Ellers har jeg fått for meg at jeg skal lage kjøttboller i dag (både greske og tyrkiske), så jeg gleder meg til middag i dag.

Hoff! Ikje nå arti når de våkn sååå tile :/

Eg ha fønne ut i dag ke det e som ha plaga ho i det siste, eg trudd det va den tainna som "mangel" oppe på sia av den eine fortainna, meeeen den e kje kommen endå :P

Så såg eg i dag at ho ha fått 2 jeksla SAMTIDIG! så det e kje så rart at ho ha vøre litt suttrat i det siste ;)
Gla de e igjønnom værtfall ;)

Vigdis: her er det også kaldt! 21 minus!!! Så skitur utgår :-o

Ingrid: så tidlig er ikke lov å starte dagen...! Si det til Jenny, hilsen Lillehammer!!

Mannen stod opp med gutta ca kl 8. Han måtte ned å ordne noe da jeg hørte Teodor fra naborommet: "hold deg nede Eskil! KOM deg ned!! NEI NEI!!" Ja da løp Lillebror rundt i OVERkøya inne på rommet der :-o gal!
Jeg lå og dro meg helt til jeg fikk en kaffekopp på senga. Det har aldri skjedd før. Måtte ønske meg det litt høyt, men det var jo greit :-D håper på gjentakelse.
Innedag i her altså, må bare få levert en bil jeg har lånt. Frister lite å gå tilbake. Men det bør gå buss.
Egg og bacon her straks. Mannen har siste feriedag i dag (etter han måtte jobbe i juleferien sin)

Hallo! :)
Tidlig morgen på universitetet idag, men kommer ikke riktig i gang :P Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte nå når jeg skal legge opp arbeidet mitt selv :confused: Annet enn at jeg har bestemt meg for å ikke jobbe med ihjel for å bli ferdig med masteroppgaven til første frist 15.mai. Mange av de som leverte her før jul satte 14-16 timersdager her og skrev, og så aldri noe til familien sin :eek: Jeg fant ut at DET er ikke aktuelt for meg, så skal heller jobbe 8 timersdager, tilbringe tid sammen med familien og heller bruke 1/2 år ekstra på å ferdigstille masteren! Da har jeg tid til å få det resultatet jeg ønsker, tid til familien OG vi kan reise med svigers til Hellas på ferie i juni :D
...så nå er jeg ganske avslappet (har gått rundt og følt meg stresset i ei hel uke nå) og kan sette igang med arbeidet uten å føle på tidspresset :)

God morgen:)
Ojjjda, det var skikkelig kaldt også:o Her er det "kun" -13 grader idag! Likevel bikkjekaldt og er nå FULL fyr i ovn;)

Vi har vært på HS idag:) Blir ikke vaksine før Emmeth er i god form igjen. Var ingen fare med det mente hs. 3 oktober veide han 10.10 kg og var 77 cm lang og idag(han er 16 mnder) veide han 10.30 kg og var 78 cm lang, så kurven hans har stagnert og han ligger nå litt under normalen, men jeg er ikke bekymret ang veksten, jeg tenker heller på formen hans generelt. At han har så mye diarè, magevondt og tydelig plaga på nettene.
Kan ikke gi han glutenfritt kosthold før vi har vært og tatt tester på strømmen barnelege senter den 3 februar, så en liten stund igjen til det, dessverre!

Vi har legetime kl 14.00, skal sjekke ørene til Emmeth!
Er vi heldige har han ikke ørebetennelse lenger, men han er så intenst irritert på det ene øret sitt..

Ellers er det ukeshandling som står på menyen;)

Ønsker alle en fiiin vinterdag:)

Ojjjda, det var skikkelig kaldt også:eek: Her er det "kun" -13 grader idag! Likevel bikkjekaldt og er nå FULL fyr i ovn;)

Vi har vært på HS idag:) Blir ikke vaksine før Emmeth er i god form igjen. Var ingen fare med det mente hs. 3 oktober veide han 10.10 kg og var 77 cm lang og idag(han er 16 mnder) veide han 10.30 kg og var 78 cm lang, så kurven hans har stagnert og han ligger nå litt under normalen, men jeg er ikke bekymret ang veksten, jeg tenker heller på formen hans generelt. At han har så mye diarè, magevondt og tydelig plaga på nettene.
Kan ikke gi han glutenfritt kosthold før vi har vært og tatt tester på strømmen barnelege senter den 3 februar, så en liten stund igjen til det, dessverre!

Er vi heldige har han ikke ørebetennelse lenger, men han er så intenst irritert på det ene øret sitt..

Fine mål da! :D
Eskil har heller ikke vokst veldig mye siden starten av oktober, altså. Det går vel litt i rykk og napp uansett :D

Huff! Det var kaldt! Godt man har klær sier jeg bare :P haha..

Hahahha så søt hun er! :D er så gøy når de forstår hva vi sier! Om jeg spør Liana om å skifte bleie, så får jeg bare slengt et "NEI" i ansiktet, også løper hun vekk mens hun ler :P hahaha..

God morgen!

For en teit natt :( var det noe som plaga hun eller?
Blir nok moro å vise frem hva snuppa kan :D hun må vel ligge helt på gjennomsnittet nå?:)

Middagen hørtes sååå god ut! Har du oppskrift på kjøttbollene?:D

Fine mål da! :D
Eskil har heller ikke vokst veldig mye siden starten av oktober, altså. Det går vel litt i rykk og napp uansett :D

Takk:)
Ja, som oftest gjør det det;) Emmeth har vokst 3.5 cm og lagt på seg en kg siden mai:D Han fikk mm i tillegg til mme til han var 8 mnder og da vokste han svært bra:)
Eskil får mm ennå:)? Heldiggrisen;)<3

Ingrid: så tidlig er ikke lov å starte dagen...! Si det til Jenny, hilsen Lillehammer!!

Mannen stod opp med gutta ca kl 8. Han måtte ned å ordne noe da jeg hørte Teodor fra naborommet: "hold deg nede Eskil! KOM deg ned!! NEI NEI!!" Ja da løp Lillebror rundt i OVERkøya inne på rommet der :-o gal!
Jeg lå og dro meg helt til jeg fikk en kaffekopp på senga. Det har aldri skjedd før. Måtte ønske meg det litt høyt, men det var jo greit :-D håper på gjentakelse.
Innedag i her altså, må bare få levert en bil jeg har lånt. Frister lite å gå tilbake. Men det bør gå buss.
Egg og bacon her straks. Mannen har siste feriedag i dag (etter han måtte jobbe i juleferien sin)

Haha man kan få hjertet i halsen av og til av disse små!
Så deilig med kaffekopp på senga:D har aldri skjedd her før:P

Hallo! :)
Tidlig morgen på universitetet idag, men kommer ikke riktig i gang :P Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte nå når jeg skal legge opp arbeidet mitt selv :confused: Annet enn at jeg har bestemt meg for å ikke jobbe med ihjel for å bli ferdig med masteroppgaven til første frist 15.mai. Mange av de som leverte her før jul satte 14-16 timersdager her og skrev, og så aldri noe til familien sin :eek: Jeg fant ut at DET er ikke aktuelt for meg, så skal heller jobbe 8 timersdager, tilbringe tid sammen med familien og heller bruke 1/2 år ekstra på å ferdigstille masteren! Da har jeg tid til å få det resultatet jeg ønsker, tid til familien OG vi kan reise med svigers til Hellas på ferie i juni :D
...så nå er jeg ganske avslappet (har gått rundt og følt meg stresset i ei hel uke nå) og kan sette igang med arbeidet uten å føle på tidspresset :)

En kjempe god løsning! :) tror man også kan få et bedre resultat når man ikke overarbeider seg! For da kan man bli lei og prøve å bli raskest mulig ferdig;)
Ha en fin studiedag:)

Ojjjda, det var skikkelig kaldt også:o Her er det "kun" -13 grader idag! Likevel bikkjekaldt og er nå FULL fyr i ovn;)

Jeg tror heller ikke du trenger å bekymre deg for veksten..for han kommer nok til å ta igjen dette når han føler seg bedre;) Sånn har Emira og Liana vært..om dem har vært syk og spist veldig lite i flere dager, så har dem spist som hester når dem har blitt friske;):D

Ja, for det er vel sånn at han må få i seg gluten gjevnlig før prøvene, sånn at dem ikke gir feil svar?

Ønsker deg en fin dag!:)

For en teit natt :( var det noe som plaga hun eller?
Blir nok moro å vise frem hva snuppa kan :D hun må vel ligge helt på gjennomsnittet nå?:)

Middagen hørtes sååå god ut! Har du oppskrift på kjøttbollene?:D
Ja, vi liker bedre de gode nettene.;) Hun virka ikke plaget på noe vis - bare lys våken. Tror kanskje hun var litt sulten og urolig av den grunn, for hun åt lite til både middag eller kvelds. MEN det skal vi nok endre på med dagens kjøttboller! ;)

Jeg har ikke laget det før og har heller ingen oppskrift på lur. Kikka litt på nettet i går og fant ut hvilke råvarer jeg ville bruke, så improviserer jeg resten. Handla fetaost og salat (tilbehør), gresk yoghurt og agurk (til tzatziki), basilikum og hvitløk til den greske varianten. I de tyrkiske blir det chili, ingefær, litt basilikum og div krydder. Mulig det blir en spansk vri istedet, med boller i tomatsaus og tagliatelle til.
Asså..Jeg blir sulten bare av å skrive dette her. :p

Skal videreføre beskjeden!! Så håper jeg hun hører på mafiaen fra Lillyhammer..;)

Hoi, for en uredd gutt dere har! Godt at storebroren er flink og følger med.:)
Ha en fin innedag i kulda og kos dere litt ekstra med pappamannen før han reiser igjen.♡

Back
Topp