Mammasveis

Septemberbaby2017

Blir kjent med forumet
hallo!

"En kvinne som forandrer sveis, er i ferd med å forandre livet!"

Skal dere forandre på sveisen og få en mer lettstelt manke nå?

Selv skal jeg klippe meg ganske mye, da håret mitt nå trengs MYE fiks for å se bra ut.

Jada, noen syntes nok denne tråden er dum. Men det er ingen tvil om at mange forandrer håret drastisk når de skal få barn! Så det er spennende å høre med dere :)

(Jeg er fra augustforumet)
Jeg har i grunn en lettstelt manke fra før av :) Langt hår som jeg enkelt setter opp i hestehale når jeg vil. Beholder det slik. Men nå på vinteren blir håret skikkelig mørkt innerst og det er ikke mye fint.... Kunne tenke meg til å gå til frisør å få det fikset, men er litt usikker siden det er delt meninger om det i graviditeten. Jeg kan iallefall fall stripe håret, for da trenger ikke fargen å komme helt inn mot hodebunnen.

Nei, har det lett frå før - langt hår som faktisk ikkje trenger å børstes en gang :) Klipper tuppene 3-4 ganger i året og det er omtrent det :)

Hadde vært mer irritert om jeg ikke hadde det langt, avhengig av å sette opp i dot når jeg er sliten :P tror det forblir sånn også, blir vel heller et år med hestehaler og dot :P

Konstant håret i hestehale! Synes kort hår er kjempefint, men takler ikke å ha det selv. Orker ikke å bruke tid på hårfiksing på morgenen:p

Klipte meg etter at vi fikk første datteren vår. Hun gulpet noe helt ekstremt, og det var ikke særlig praktisk med langt hår da. Selv om jeg hadde det i hestehale hele tiden, fikk jeg gulp i det omtrent daglig.
En kort bob ble løsningen, og det har jeg hatt siden da. Utrolig lettvint for en som ikke en gang tar seg tid til å føne håret etter å ha vasket det..

nei trives med langt hår så blir kun å fornye fargen i håret :)

Har ganske langt hår.. Går mye med hestehale eller lager en stor dult på toppen. Regner med å beholde det..

Men er det andre her som sliter med håravfall? Jeg har alltid røytet en del, men i de siste ukene har det tatt litt av [emoji85] Har heldigvis relativt tykt hår, så blir vel ikke skalla med det første [emoji12]

Mistet maaaaasse hår 3 mnd etter fødsel sist, så da klipte jeg meg kort. Utrolig irriterende med lange hår absolutt over alt. Regner med jeg blir å gjøre det samme denne gangen.

Har alltid hatt veldig langt hår, alltid i ulike fletter, buns osv. Elsker å stelle og styre med håret. Jeg mistet ekstremt mye hår 3mnd etter forrige fødsel, hadde skalla flekker i nakken og oppå hodet. Men jeg led meg igjennom det og det vokste ut igjen, med fall i brått!
Men i høst fikk jeg ey innfall og klippet meg, litt kortere i nakken og litt lengre forran og fikk lyse striper og litt oppklipp. Men nå lar jeg det bare vokse ut igjen, har allerede passert kragebeinet. Håret mitt vokser som ugress så klarer ikke holde en kort frisyre pen lenge...

Skal iallfall ikke klippe meg!! :p men skal nok stripe håret til helgen. Ikke noe unormalt, men har deeeen etterveksten

Mistet maaaaasse hår 3 mnd etter fødsel sist, så da klipte jeg meg kort. Utrolig irriterende med lange hår absolutt over alt. Regner med jeg blir å gjøre det samme denne gangen.
Er bare litt tidlig ute jeg da kanskje [emoji23] [emoji23] [emoji23]

Tenkte bare å gi et lite tips til alle kommende mødre siden jeg selv er frisør. :happy: Har ikke med frisyre og gjøre men håravfall. Da man garantert kommer til å miste litt ekstra hår når man begynner med ammingen, så kan man faktisk forebygge litt. :happy:Det finnes helt fantastiske håravfallskurer og shampoer i de fleste serier. Jeg hadde veldig effekt av å bruke en 10 dagers kur fra ca uke 34-35 og en ny 10 dagers kur ca 2 mnd etter fødsel. Brukte også shampo for håravfall etter fødsel. Jeg hadde veldig effekt av dette og har hørt fra flere av mine kunder som forteller at de har ikke mistet så veldig mye hår som de trodde de skulle. :happy: Hvis folk lurer på om man kan farge eller stripe håret i graviditeten, så er det helt trygt. Det eneste man skal være litt forsiktig med er avfarging. Men vi frisører jobber gjerne helt frem til permisjonen starter. Og det går helt fint.

Tenkte bare å gi et lite tips til alle kommende mødre siden jeg selv er frisør. :happy: Har ikke med frisyre og gjøre men håravfall. Da man garantert kommer til å miste litt ekstra hår når man begynner med ammingen, så kan man faktisk forebygge litt. :happy:Det finnes helt fantastiske håravfallskurer og shampoer i de fleste serier. Jeg hadde veldig effekt av å bruke en 10 dagers kur fra ca uke 34-35 og en ny 10 dagers kur ca 2 mnd etter fødsel. Brukte også shampo for håravfall etter fødsel. Jeg hadde veldig effekt av dette og har hørt fra flere av mine kunder som forteller at de har ikke mistet så veldig mye hår som de trodde de skulle. :happy: Hvis folk lurer på om man kan farge eller stripe håret i graviditeten, så er det helt trygt. Det eneste man skal være litt forsiktig med er avfarging. Men vi frisører jobber gjerne helt frem til permisjonen starter. Og det går helt fint.
Tusen takk for supert tips [emoji4]
Er det å få kjøpt i salong?

Mister ett tonn hår allerede nå jeg så er vel rimelig tynn i håret når amminga er i gang

Back
Topp