Mammapermisjon

• Trådstarter Trådstarter Nysgjerringper
  • Opprettet Opprettet
N

Nysgjerringper

Guest
Hei jenter!
Har noen spørsmål til dere så jeg håper dere kan hjelpe meg litt med :-) Jeg er ikke gravid, men vil vite hvordan det fungerer. ( skikkelig verpesyk da!! )
Når man får mammapermisjon er det sånn da at du får utbetalt gjennomsnittet i inntekten du har hatt de seks siste mnd? Jeg har i kontrakten bare 20%, men har jobbet HVERTFALL 80% siden Mai. Er det da lønnslippen de ser på, eller hvor mange prosent jeg har i kontrakten? Hvilke av lønningene kan jeg evt se for meg at jeg får utbetalt i en mammaperm?
Takk på forhånd :-)

Hei!

Jeg tror de ser på inntekten din for de siste 10 mnd også tar de ut de 6 beste og finner gjennomsnittet av den:-) Reglen er at man skal få utbetalt det man hadde i inntekt året før man går ut i permisjon :-)

Man får utbetalt det man har siste mnd før man blir sykemeldt eller går ut i permisjon. Jeg jobbet kun 50% frem til uke 18, gikk opp i 80 % og fikk jobbet i 3 uker før jeg ble 60% sykemeldt. Ble 3 uker senere 100% sykemeldt. Fikk lønn for 80% jobb da det var det jeg hadde når jeg ble syk.

Jeg har jobbet 100% gjennom hele året, men pga pålagt ferie fikk jeg ordinær lønn i juli (80%) og de regnet de ut grunnlaget basert på siste lønn. Altså 80%. Har klaget til NAV, men fikk avslag på klagen. Tapet ca 6000 i mnd på det :(

De regner et gjennomsnitt om du har jobbet ekstravakter :-)

Før jeg ble gravid hadde jeg kun 21% fast stilling, men jobbet 100% med alle ekstravaktene. De regnet ut et gjennomsnitt av de siste 6 eller 10 månedene, akkurat hvor mange er jeg usikker på. Jeg fikk i allefall utbetalt 100% lønn fra NAV under permisjonstiden :)

Jeg har jobbet 100% gjennom hele året, men pga pålagt ferie fikk jeg ordinær lønn i juli (80%) og de regnet de ut grunnlaget basert på siste lønn. Altså 80%. Har klaget til NAV, men fikk avslag på klagen. Tapet ca 6000 i mnd på det :(
Det var da merkelig. Jeg klagde selv og fikk det jeg skulle ha. Fikk ikke sykepenger som jeg hadde krav på, noe de fant ut i samme slengen så det ble enda mer. Fikk etterbetalt siden jobben nektet å høre på nav.

Back
Topp