Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
I disse politiske diskusjonstider er jo dette et hett tema. Hvordan har dere tenkt å fordele permisjon? (Med utgangspunkt i dagens regler seff, ikke Erna sine planer)
Mannen tar 14 uker. jeg resten. jeg spurte han både sist og nå om han vil han mer. Sist var argumentet at han hadde byttet jobb for kun 8mnd siden. Og nå er argumentet hans at han skal jobbe 100% å gå på skole 33% i tilegg.
Men da har jeg ihvertfall spurt og tilbudt han det.. sist hadde vi gradert, nå blir det 100% lønn + evt noen mnd uten lønn på meg.
Jeg er glad det er slik at pappan må ta ut x antall uker. mannen min tar ihvertfall kun ut pappaperm ukene.
Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida*
I utgangspunktet skal ha kun ha de 14ukene, da han slitet veldig med ryggen. Han er selv livredd for at han skal ikke komme seg opp av sengen/sofaen/gulvet når han skal være aleine med lille. Her vil han se ann ryggen, å evt prøve å søke hans permisjon over på meg. Han har vært til utredning, så han har en påvist skade i ryggen.
Håper for hans del at ryggen holder, slik at han får glede av de 14ukene hjemme med den lille <3
Min bedre halvdel jobber i en mindre bedrift som er veldig avhengig av at han jobber + jeg har fremdeles ikke fått jobb etter endt skolegang. Så det blir spennende å se hvordan denne kabalen løser seg. Jeg har iallefall hatt jobb ved siden av skolen i alle år, så jeg har hvert fall rett til permisjon.
Prøver å vri hodet rundt akkurat det der, jeg ønsker jo at mannen skal ha sine 14 uker, men i og med at han er student frem til juni blir han nok ikke å rekke å tjene seg opp rett til foreldrepenger.. Så spørs om ikke hans uker heller blir overført til meg, vi må se litt. Er så komplisert når vi begge studerer og begge er ferdig med studiet neste vår.
Pappaen får betalt 2 uker rett etter fødsel. Så tar han sine 14 uker. Jeg tar mine 14 uker + fellesdelen. Så overfører vi begge et par uker ferie hver fra i år, som vi forlenger permisjonen med. Mulig han tar en feriedag i uken mens babyen er liten og ikke bare er hjemme på slutten.
Vi skal ta 80% lønn for jeg erfarte forrige gang at min permisjonstid var for kort mtp amming.
Mulig det må bli litt ulønnet perm også mtp at vi kanskje ikke har bhgplass før i august. Jeg har tenkt litt på å være dagmamma for å få økonomien til å gå opp...
Her tar jeg alt permisjonen og 80 %lønn tror jeg. (Mulig det blir 100 % lønn) Og når jeg begynner i jobb igjen tar han sine uker fordelt på 3 dager i uken så lenge det varer siden jeg jobber 50 % og har 2 fridager i uken
Her blir det nok bare 14 veker på pappaen. Han hadde gledelig tatt meir, men siden han jobber skift og allerede har fridager/veker innimellom så får han mykje tid med barna uansett. Han skal ta ut dei 14 vekene gradert. Noken av dei samtidig som eg har permisjon og resten når eg er begynt i jobb igjen. Tenker på å begynne å jobbe f.eks 1 dag i veka og ta resten som ulønna permisjon.
Kjem til å ta 100% lønn og ulønna permisjon. Mannen taper så mykje penger dersom eg tar 80% lønn.
Håper vi slepper å ha h*n i bhg så mykje tidligere enn storesøster
Jeg er student og tar et samlingsbasert studie. Da reiser jeg til skolen og bor der en uke noen uker i året. Jeg tar omskolering gjennom NAV så jeg er usikker på hva slags permisjon det blir. Regner med engangsstønad og å ha ungen hjemme så lenge jeg får det til. Den blir med meg på skolen når jeg reiser dit. Når den er for stor til å være med i klasserommet er det studentbarnehage der, evnt blir en venninne med for å passe mens jeg har undervisning.
Pappaen tar sine 14 uker, jeg tar resten. Både han og jeg synes det er naturlig at jeg er mest hjemme. Vi skal ha 100% lønn, pluss at jeg skal ha minst ti uker ulønnet, dette pga mannens inntekt. I tillegg bruker jeg ferieukene for å forlenge lengst mulig.
Jeg skal først være hjemme(tar 80 % lønn). Men vi har ikke funnet ut helt hvordan vi skal gjør det videre, i og med at lille gullet ikke skal begynne i barnehagen før august. Men mannen skal uansett ha 14 uker. Så vi får se hvordan vi fikser det
Her blir det 100% lønn, jeg tar alt utenom de 14 ukene. Men mannen er lærer og har masse ferie/avspasering han supplerer med jeg kommer også til å ta noen mnd ulønnet, synes 1 år er for lite for barnehage.
Åh, jeg aner ikke hvordan vi kommer til å gjøre det. Har ikke vært særlig til tema enda, men vi må finne ut noe etter hvert. Jeg er arbeidsledig, skaper noen utfordringer det også, så vi må finne ut hva som vil passe oss best... Han har en jobb hvor han reiser veldig mye... Blir spennende å se!
Jeg driver selv, så jeg tror jeg vil ha 2 halve dager i uken på jobb etter 6 uker, i starten får jeg rett og slett ta babyen med! Mannen er student men rekker å tjene seg opp de 6 mnd nå!