Mammaklær!

RacingFrue

Glad i forumet
Har du noen plagg? Har du brukt det før? Kommer du til å kjøpe?

Jeg prioriterte kun babyutstyr sist og husker jeg følte meg helt forferdelig stygg! Denne gangen er økonomien bedre og jeg skal ha noe mammaklær! Har ikke tenkt til å handle mengder, men i hvertfall så jeg kan føle meg vel i klær og ikke gå rundt i joggedress.. har allerede kjøpt en bukse, en t shirt og to gensere. Kom over det på salg og tok det med. Kommer til å se etter det etter nyttår også, kjekt å spare der man kan.. ellers får jeg se utover hva jeg vil mangle senere :)
Syns de er så nydelige de med knytebånd over magen som fremhever den <3
 
Sist hadde jeg et par bukser og en topp bare ;) jeg liker ikke de med snøring rundt, føler meg bare tjukk og gammelkjærring med det :p kommer vel til å handle det jeg trenger til hverdags :)
 
Jeg må nok ha etterhvert :) Tror jeg har en bukse fra sistgang som er ganske digg. Ellers må det vel shoppes! Vet jeg gikk opp 1-2 str rundt hoftene sist og da kunne jeg bruke vanlige shorts.
 
Kjøpte et par bukser sist. Ellers kjøpte jeg stort sett litt oversized overdeler, som ikke var spesifikt for gravide..Må nok ha noe nytt nå også:p
 
De har sånne Alladinbukser på Cubus, tror ikke det er mammabukser selv om maaange gravide bruker de hehe, de er veldig gode, finnes i svart, baige, grønn (var de fargene jeg hadde, de har sikkert flere) Elsker de buksene!
Kjøpte ikke så veldig mye, men ser de har noe på H&M, blir sikkert noe denne gangen også ;) Ellers har de en veldig søt mammabutikk på majorstuen =)
 
Har faktisk kjøpt meg en jakke i dag. Måtte ha ny vinterjakke uansett så da ville jeg ikke kaste bort penger på ei jeg ikke kunne bruke over nyttår liksom. Har noen bukser og gensere etter sist men brukte også mye vanlige klær.
 
Har to jeans, et par kjoler, to shortser og noen topper.
Satser på at det holder :)
 
Hadde endel sist, men ser at det ikke var så veldig nødvendig. Bruker bare de vanlige klærne mine, har ganske stor mage fra før så :p bruker også endel tightser så det blir nok å gå i det og kjoler til sommeren :)
 
Jeg tok ned klærne fra loftet i går :p
Har 5 bukser fra før og kjøpte 3 brukt nå. Jeg er avhengig av å ha klær som passer på jobb, og jeg bruker ikke samme klærne på jobb og hjemme. Små og fargeflekker trives jeg ikke med utenfor jobb.
Topper har jeg ikke så mange av og heller ikke kjoler da jeg var gravid på vinteren sist. Gleder meg til å kjøpe kjoler og være gravid med mindre klær på meg :)
 
Sist tenkte jeg at trengte det fra uke 12, men detgjorde jeg ikke. Så dersom det blir som sist trenger jeg neste ingen. Bare noen litt lengre genser/topper uti 6/7 mnd
 
Sist tenkte jeg at trengte det fra uke 12, men detgjorde jeg ikke. Så dersom det blir som sist trenger jeg neste ingen. Bare noen litt lengre genser/topper uti 6/7 mnd
He he... jeg arvet litt sist faktisk, men de passet sånn ca fram til uke 20. Alt satt som det skulle på ben og rope men magen fikk jeg ikke plass til...
 
Jeg har ikke rukket å pakke vekk noen av klærne enda :p Måtte ha gravidbukser sist allerede i fra uke 13. Kjente at det var ubehagelig med vanlige bukser. Tror magen min var ganske lav. Kjøpte noen vide gensere,men bare bukser som var gravidklær. Må vel kjøpe noen singleter og kjoler etc utover våren. Tar det som det kommer. Håper på å slippe dyre ting som jakker og sko :p
 
Har en bukse og en genser fra sist. Kjøpte ingenting før oul sist, brukte mye vanlige tights og topper. Gidder ikke bruke så mye penger på det når jeg uansett bare trenger det i noen få mnd. Men kjøper kanskje noe nytt hvis ser noe fint eller føler jeg har bruk for noe. Skal i bryllup mens jeg er gravid, må kanskje ha en ny kjole da :)
 
Jeg kjøpte noen klær forrige gang jeg var gravid, begynte å bruke mammabukser i uke 13 da vanlige bukser klemte på livmoren og det var skikkelig ubehagelig! :( Jeg erfarte også at selv om vanlige klær passet, så satt mammaklærne mye finere på når magen var blitt stor, og jeg følte meg mye mer komfortabel og fin i mammaklær (når jeg ellers følte meg som en strandet hval!) :d
 
Jeg kjøpte noen klær forrige gang jeg var gravid, begynte å bruke mammabukser i uke 13 da vanlige bukser klemte på livmoren og det var skikkelig ubehagelig! :( Jeg erfarte også at selv om vanlige klær passet, så satt mammaklærne mye finere på når magen var blitt stor, og jeg følte meg mye mer komfortabel og fin i mammaklær (når jeg ellers følte meg som en strandet hval!) :d

Enig! Mammaklær formet liksom magen på en fin måte :)

Jeg kastet alt, brukte ikke noe særlig med andremann (han er født i oktober) da det gikk mye i tights og kjoler. Ikke skulle jeg ha flere barn heller - fast bestemt på det :p
 
Kjøpte noen topper, shorts og en bukse sist, samt et skjørt. Brukte ellers endel tights og tunika. Magen kommer vel litt tidligere på året denne gangen siden termin er halvannen måned før, så må trolig ha meg en jakke. Sist ble det sommer og fint da jeg vokste ut av jakken. Vurderer en sånn jakke med innlegg så den kan brukes både med og uten mage, og til bæring :)
Har fremdeles mye av klærne fra sist tror jeg, men blir nok å ljøpe en bukse eller to.
 
Før vi flyttet til Norge, klarte jeg ikke å dy meg og MÅTTE kjøpe en genser med empireliv og blonder oppe, den er så søt og vil bli kjempesøt over magen til våren tenker jeg! Dette var ca en mnd før jeg ble gravid, hehe. Nå som jeg ER gravid har jeg ikke kjøpt noe. Har lett og lett etter sånne stretchy jeansleggings men det er visst heeelt ute nå??
 
Før vi flyttet til Norge, klarte jeg ikke å dy meg og MÅTTE kjøpe en genser med empireliv og blonder oppe, den er så søt og vil bli kjempesøt over magen til våren tenker jeg! Dette var ca en mnd før jeg ble gravid, hehe. Nå som jeg ER gravid har jeg ikke kjøpt noe. Har lett og lett etter sånne stretchy jeansleggings men det er visst heeelt ute nå??
H&M har :)
 
Jeg kommer nok til å kjøpe noe denne gangen, forventer å bli litt større enn sist og har vel bedre råd nå. Noe jeg hadde sist gang og var veldig glad i, var en sånn magetube! Genialt for å skjule åpen smekk og glippe under genseren.
 
Back
Topp