Mammaklær

PetronellaMor

Flørter med forumet
Fikk HM katalogen i posten i dag, var et par fine mamma-plagg der, men synes det er så vanskelig å finne fine klær til oss som får store mager snart. Noen som har tips til butikker, nettbutikker, e.l.? Noen absolutte må-ha-plagg?
 

Forrige gang jeg gikk gravid brukte jeg nesten ikke mammaklær , bare mammabukser da .. det begynte jeg med veldig tidlig :)

Denne gang også kommer jeg til å bruke mye cardigans med litt lange topper under. De kan jeg bruke i samme størrelse som ellers så kan brukes etter graviditeten .

Ellers pleier Mamalicious ha en del fint :) Du finner de på Bestsellershop.com.

Svenske Mom2mom har og mye fint . Nelly forhandler det merket i Norge . 

Ved siden av mammabukser skal jeg investere i en fin mammakåpe til vinteren tenkte jeg :)

 
Ellos har også :) Denne gangen må jeg ha en jakke, assa! Hadde ikke det sist! I og med jeg veide 10 kilo mer, sist på denne tiden, så passer ikke noen av mammaklærne mine :( får nok låne litt av veninner, tenker jeg :) vi har en pose som går på rundgang :)
 
Jeg synes å huske at da jeg skulle ha lillesnupp for 8 år siden, solgte de mammaklær på lindex eller kappahl. Noen som husker det? Lurer på om det var der jeg fant verdens fineste snekkerbukse. Som jeg har KASTET fordi jeg ikke skulle ha fler barn. Arg!

Tror jeg gjør som en annen her skrev, minst mulig mammaklær. Men en vinterjakke/kåpe må jeg ha...

Hjalp ikke HI så mye dette, men er det noen som vet om en plass hvor de selger vinterjakker/kåper i størrelse mamma nå?
 
Se på finn.no! Jeg var utrolig heldig og fikk kjøpt en stor eske med klær for 500 kr. Vær litt nøye med å se på bilder i annonsen, så du vet hva du kjøper. Det meste av det som ligger der er klær som er lite brukt, og det jeg fikk tak i ser nytt ut. (til og med flere plagg med prislappen på) Kan spare massevis av penger(regner med det er flere som meg som ikke har
fulle lommebøker...), og heller supplere med noe nytt fra butikk som man absolutt trenger :)
 
Det var et supert tips :) Har liksom ikke tenkt på at det selges klær på finn, og mammaklær et jo litt spesielt ;)
 
Takk for kjempebra tips! Når begynner man vanligvis å bruke mammaklær egentlig? Føler at jeg nesten trenger buksene allerede, jeg! Sååååå oppblåst! :) Tror jeg må kjøpe noen nye bh'er også, eder ut over alt her om dagen, hehe..
 
Mange trenger å bytte ut trange buksen ganske tidlig. Jeg kjøpte noe som heter belly band sist... disse er bånd i forskjellige lengder med knakker som gjør at du kan utvide åpningen... må selvfølgelig ha en topp iver som skjuler dette, men veldig greit før en får skikkelig mage og går over til gravid bukser. 

Men pass virkelig på for spesialbutikker. Ingen av klærne jeg kjøpte sist fra spesialbutikker passet. Buksene hadde enormt lange ben, og en skulle tydeligvis være gravid med trillinger for å fylle ut resten av buksen og toppene. Vil anbefale å bare kjøpe vanlig klær med stretch, løse topper på vanlige butikker. Billigere og de kan ofte sitte bedre enn gravid klær:) 

Eneste gravid klærne jeg brukte sist var tightsene fra H&M som satt suprt, resten mine egne klær.

Men selvfølgelig, det er jo noen som passer gravidklærne bra og. Men viktig å prøve alt! Jeg brente meg på å kjøpe mye dyrt som jeg rett og slett bare kastet.
 
brukte ikke mye mammaklær sist. Brukte mammabukser fra ca uke 18-19. Før jeg gikk helt over til mammabukser brukte jeg strikk fra knapphullet til bukseknappen og en slik en tubetopp/bellyband-sak over. Ellers stort sett mine vanlige topper og overdeler :)
 
Mener å huske at jeg ikke brukte så mye mammaklær forrige gang. Tipper at det blir sånn denne gangen og!
 
De strikkene, de er laget spesielt mtp å brukes til å utvide buksene i livet, ikke sant? Hvor får man tak i sånne?
 
ja, synes det er så kort periode man bruker de, at jeg ikke kan forsvare å kjøpe masse nytt for mange tusen kr. Har sett masse på finn og der ligger det klær i alle størrelser ser det ut til:)
 
Jeg bruker joggebukser og tights nå. Men jeg kommer nok til å kjøpe litt bukser og topper om jeg finner noen jeg liker.

Da jeg var gravid for første gang fantes det lite mammaklær. Kun hm hadde, og de var bare type kjærringklær. Grusomme! Stakkars meg på 16 år som måtte kle meg som om jeg var en konservativ gammel dame!

Derfor bestemte jeg meg da jeg ventet nr to at jeg skulle invistere i litt klær. Det er superviktig å føle seg fin også, akkurat nå føler jeg meg bare som et oppblåst troll...
 
Sist fikk jeg ikke mage før jeg var 27 uker på vei nesten !! Hadde så liten mage at jeg ikke trengte mammaklær :) gikk fra 66kg til 71kg.. Mamma kjøpte en mamma bukse, siden dem sier at siste mnd vokser magen ekstra. Men vokste ikke en cm siste mnd..
Hadde vært veldig kjekt om det skjedde denne gang og :) Slipper jeg bruke penger på klær :)
 


PetronellaMor skrev:
De strikkene, de er laget spesielt mtp å brukes til å utvide buksene i livet, ikke sant? Hvor får man tak i sånne?


Hvis du tenker på strikk mellom knappehullet til bukseknappen som jeg skrev over her er det kun snakk om en vanlig hårstrikk :) ikke noe fancy greier, men bare for å holde buksesmekken så samlet som mulig..... med en lang singlet eller et bellyband over er det ingen som ser at du går med smekken åpen :P
 
Var en del fint både på asos og Nelly, inkl mom2mom. Fant noen engelske sider også, får sende en liste i morgen, eneste jeg husker er seraphine.com.. Ja, viktig å føle seg litt fin oppe i all uvelheten! Dere som klarer å gå opp lite er heldige! Virker veldig som jeg ikke er en av dere! :(
 


PetronellaMor skrev:
De strikkene, de er laget spesielt mtp å brukes til å utvide buksene i livet, ikke sant? Hvor får man tak i sånne?


Jeg søkte meg ihjel etter disse, til slutt fant jeg: http://www.alexi.no/belly-belt-combo.html
Disse er veldig praktiske da de kommer i ulike lengder, men både knapper og hemper og kommer med innlegg som du kan ha for å dekke inne i den åpne smekken når det kommer så langt i tre forskjellige farger, hvit, dongeri og sort.
 


LykkeMilla skrev:


PetronellaMor skrev:
De strikkene, de er laget spesielt mtp å brukes til å utvide buksene i livet, ikke sant? Hvor får man tak i sånne?


Jeg søkte meg ihjel etter disse, til slutt fant jeg: http://www.alexi.no/belly-belt-combo.html
Disse er veldig praktiske da de kommer i ulike lengder, men både knapper og hemper og kommer med innlegg som du kan ha for å dekke inne i den åpne smekken når det kommer så langt i tre forskjellige farger, hvit, dongeri og sort.



Så smart! Går sikkert greit med hårstrikk en stund også, men de så jo helt supre ut! Takk for tips!
 


mamman min skrev:


spire nr fire :) skrev:
Det er superviktig å føle seg fin også

Det ér virkelig superviktig å føle seg fin når en er gravid også - og jeg gleder meg til å gå rundt og være fin med magen min, så jeg kommer nok til å gå til anskaffelse av et og annet gravidplagg! Jeg kan nesten ikke vente med å hente esken med gravidklær ned fra loftet, og så skal jeg sjekke ut alle tipsene her!


Heldig du som har tatt vare på det :) Jeg skulle absolutt ikke gå igjennom enda et svangerskap, så jeg har kvittet meg med alt.. Kjenner jeg savner noen av plaggene :(
Absolutt alt må kjøpes nytt. Men men, det er da et tidsfordriv ;)
 
Back
Topp