Mammaklær i Oslo

Alana

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Hei,
Da er tiden innen for å kjøpe mammaklær. Jeg skal til Oslo snart, hvilke butikker har bra utvalg i mammaklær? Gjerne business casual stil :)

Synes det er utrolig dårlig utvalg, men H & M på Oslo City har litt hvertfall.. mye bedre utvalg på nett!

Etter å ha gått rundt i butikkene, kom jeg frem til at det virkelig er nettbutikker som gjelder nå. Var skikkelig trist utvalg i de få som hadde, og andre butikker ba meg sjekke butikkens nettside.

Var i oslo i helga og prøvde litt kle på hm. Det er litt kjedelige kle, men tenker det er greit med eit par gravidbukser, så heller kjøp nokon kule litt lenger tshorter/gensere. Sist eg va gravid hadde Lindex i markveien/ grunerløkka gravidekle så eg kjøpte litt av. Syns det er greit å prøva litt, da eg bruka 42 vanligvis og fekk på meg medium bukse på hm...

Oppdaget nå at fantastiske Svangerskapet på Majorstua forlengst er lagt ned. Synd, for de hadde så mye fint og ting av god kvalitet. Bæreglede på St.Hanshaugen har noe gravid/ammeklær og fra derfra er det ikke langt til Babyshop i Ullevålsveien som også har noe eller til barnevognshuset Rudo om du er på utkikk etter barneutstyr. For de som er opptatt av bærekraft kan jeg anbefale Happikidz på Sagene. Der har du her muligheten til å finne mange skatter. De har både gravidklær og klær, sko og leker og noe utstyr til barnet ditt/barna dine. Sjappa drives av frivillige og overskuddet går til Aktiv Barnehjelp. Det er fint å vite at man kan hjelpe miljøet og barn som trenger det samtidig. Og om du besøker Happikidz er det ikke langt til Nøstebarn eller en annen butikk jeg ikke husker navnet på i farta. Har fått/kjøpt det meste av gravidklær brukt selv. Ligger en del ute på Finn.no. Har kjøpt noe der som knapt har vært brukt

Kjøpte i panikk (hadde dårlig tid) tre bukser. Samme buksa i tre forskjellige farger. Prøvde den ene og nappet med meg to til.
Selv om det står samme størrelsen på dem, så er de ikke litt lik?!?!
Den ene sitter som en skudd, den andre er en god chillebukse og den siste svømmer jeg i.
Alle kjøpt på h&m.
Haha ja ulike «vask»/farge på buksene på H&M MAMA har enorm betydning for størrelsen. Pluss gravidstørrelsene er haugevis større enn de vanlige størrelsene. Jeg har 34 og 36 i gravid jeansene mine fra H&M, bruker vanligvis 36/38 i H&M klær. De ulike buksemodellene er også veeldig forskjellige i størrelsen på MAMA avdelingen..

Back
Topp