Mammaklær - gravidklær og ammeklær

mater qui amat filii

Flørter med forumet
Har vært på handletur i Trondheim nå. Er ikke store utvalget av mammaklær å få kjøpt...
HM har jo litt i sin mammakolleksjon, men ZIP og Polarn O. Pyret hadde begge sluttet med mammaklær og Bellykiss var nedlagt. Babyshop hadde et par Boob gensere, men ikke bukser. Har ikke vært på Barnas Hus og Bebito. Mulig  har et bredere utvalg der? Noen som vet?

Jeg er på utkikk etter stretch gravid dongeribukse (uten sleng), som har dongeristretch også over magen, slik at jeg unngår den kanten med skifte fra buksestoff/dongeri til strikk/ elastisk stoff over magen. Vet at disse buksene passer fint til mange (de fleste?), men for meg har denne kanten/overgangen gnagd vondt inn i magen i alle mine svangerskap. Har prøvd å søke litt på nett, men har foreløbig ikke funnet en dongeri stretch gravidbukse, med samme stoff over babymagen, som resten av buksa er. Har noen slike bukser fra tidligere svangerskap, men de er så godt brukte med tre svangerskap bak meg at jeg har et stort behov for nye. Merket på disse er Motherline by KappAhl og de KappAhl sluttet vel med mammaklær for flere år siden. Noen som vet av nettbutikk/er som selger stretch dongeri gravidbukser med samme stoff over magen, som resten av buksa- med høyt liv/ stor mage? Jeg klarer ikke å bruke disse gravidbuksene med lavt liv/ slutter under gravidmagen og som beskrevet over ikke disse med overgang bra bukse til strikk/elastisk stoff over magen. Her vokser magen fort og jeg trenger nye mammabukser snart. Hjelp...

Fant noen veldig fine mammabukser på nelly.com i hvert fall :) vet også at ellos selger litt, har ikke sett så nøye etter der da. Håper du finner noe du liker :)

Tina pusen skrev:

Snowy skrev:
Vet ikke om disse har akkurat sånne bukser du snakker om men du kan jo ta en titt :-) Jeg har nettopp bestilt meg masse mammaklær fra Seraphine - masse fint der! :-) Gleder meg til pakken kommer!! Www.seraphine.co.uk Www.next.co.uk Www.proud.se Www.mamalicious.no Www.motherhood.com Www.mamasandpapas.co.uk Www.stylepeople.no

Kommer ikke inn på noen av linkene jeg :(

Ser at alt la seg på samme linje, sikkert derfor. Prøv å skrive de inn i nettleseren istedenfor. Jeg skriver på iPad så det er nok derfor de la seg sånn. Fikk forøvrig pakken min fra Seraphine nå nettopp. Kjempefornøyd etter å ha prøvd! :-) Trenger ikke returnere noe som helst :-) Gleder meg til magen popper skikkelig :-)

Takk Snowy, for fine lenker! Hvordan er det å bestille fra feks Seraphine og mamalicious mtp toll? Må man handle under en viss sum? Har handlet lite på nett fra utlandet....

~*lykkeprøver*~ skrev:
Fant noen veldig fine mammabukser på nelly.com i hvert fall :) vet også at ellos selger litt, har ikke sett så nøye etter der da. Håper du finner noe du liker :)

Tusen takk for gode tips! :) Fant ikke noen slike mammabukser som jeg så gjerne skulle hatt på disse to sidene, men jeg kjøpte noen fine topper på ellos i går :-)
Takk for tips! :)

~*lykkeprøver*~ skrev:

Tusen takk for gode tips! :) Fant ikke noen slike mammabukser som jeg så gjerne skulle hatt på disse to sidene, men jeg kjøpte noen fine topper på ellos i går :-)
Takk for tips! :)

hunnykaos skrev:
Takk Snowy, for fine lenker! Hvordan er det å bestille fra feks Seraphine og mamalicious mtp toll? Må man handle under en viss sum? Har handlet lite på nett fra utlandet....

Det er jo det kjipe med å handle fra utlandet. Det er toll på det ja. Litt usikker på satser og sånn, men det finnes en kalkulator på toll.no som beregner det for deg. Frakt var iallfall veldig billig på Seraphine. 12 pund og de sendte med fedex så det tok bare to dager :-) Dersom man returnerer varene kan man søke tollvesenet om refusjon. Happy shopping!! :-)

Jippi! Har nå bestilt et par bukser fra http://mamalicious.no
Gleder meg til de kommer! Takk for gode tips, jenter!

Ettersom jeg fikk så god hjelp med å finne meg bukser, så prøver jeg meg igjen:
Jeg er svært glad i friluftsliv og savner ei god tur/ friluftsbukse for gravide som fint kan brukes i aktivt utendørs på vinteren  - og igjen HELST (men ikke et krav denne gangen ettersom jeg nå kommer med et bukseønske jeg selv kun har funnet en av): ei gravidbukse med samme stoff over magen, som resten av buksa :)

Har selv funnet kun ei bukse: http://www.grow-outdoors.co.uk/trinity-hiking-trousers.php Spørs om jeg går for denne ;)

Og så skulle jeg gjerne hatt ullundertøy, både genser og longs, med god plass til stooor gravidmage (jeg blir vikrelig stor, hver gang).

Håper på nye tips og linker :-)

Back
Topp