Mammaklær & amming

Handler (handlet) du på nettet mens du er (var) gravid / ammer?

  • Ja

    Votes: 16 88,9%
  • Nei

    Votes: 2 11,1%

  • Antall som har svart
    18

Bkno6301710

Første møte med forumet
Hei damer,

Da jeg var gravid og ammet, innså jeg at det ikke er mange fine, tilgjengelige og kvalitetsklær.
Og jeg tenker å starte en nettbutikk nå.
Kan du delta i undersøkelsen min?
https://forms.gle/QwDWxHrp1bcbwVzW8

Jeg prøver å forstå at det er bare jeg som mangler en variasjon, eller det er et vanlig problem! :)
Tusen takk!
 
Nei, jeg handlet ikke mammaklær overhodet. Valgte heller magevennlige klær, som også passer normalkroppen min.
 
Jeg har svart.

Synes det var vanskelig å finne fint gravidtøy og ammeklær. Alt var enten ekstremt dyrt eller veldig stygt.
 
Finner svært sjeldent noen steder med godt utvalg i både størrelser og ting å velge mellom. Veldig ofte er det veldig stygt, kjærring-aktig eller har dårlig passform og funksjon.
Problemet med utvalg for gravide og ammende er at vi ofte trenger å prøve, men det finnes knapt nok noe i fysiske butikker og da er det kun i de aller minste størrelsene og super skinny jeans er en gjenganger.

Jeg skjønner ikke hvorfor utvalget og utseende på klærne må sprike så veldig fra hvordan vanlige klær/moten er. Hvorfor må vi se ut som vi går i rosa koseklær med prikker eller hjerter på hele tiden? Og hvorfor må klærne være så himla dyre?
 
Skulle ønske at det var mye bedre utvalg av ammeklær. Kjøpte litt fra www.bonprix.no, og var fornøyd med det. Men man vil jo helst ta og føle på tøyet før man kjøper det. Hvertfall ha muligheten til å prøve det.

I min perfekte verden så ville der ha fantes en butikk som har "moteriktig" og komfortabelt tøy som går fra smått til stort.

Innmari kjedelig med gravid-tøy som er formløst.
 
Svart. Jeg synes det er vanskelig å finne det meste. Nå kjøpte jeg fra flere forskjellig H&m butikker siden vi dro på ferie i fjor. Bor i ammetopper fra H&m men de er 2 pk og de hvite er gjennomsiktig. Det er så stor forskjell på de forskjellige butikkene at det er umulig å finne det man liker overalt. Kjøpte noe vanlige klær og brukte en del av det jeg hadde med alle 3. Amme klær så har jeg bare singlettene og bh så bruker vanlige gensere og topper over.
 
Nei, jeg handlet ikke mammaklær overhodet. Valgte heller magevennlige klær, som også passer normalkroppen min.

ja samme her egentlig.

I gravid perioden holdt det massevis med et par gravid jeans + vanlige klær

I amme perioden hold masse vis med et par ammebh og noen ammetopper + vanlige klær

brukte særdeles lite penger på gravid/ammetøy.
 
Jeg har svart. :)

Synes det bør finnes ammetøy som ikke er ment for gravide, liker dårlig den ekstra magen som skal med..
 
Det hadde jo vært fint med ammevennlig og gravidvennlig tøy som i seg selv ikke er ment for bruk kun under graviditet/amming. Som gensere med vanlig passform, men som kan åpnes i front (cardigan-type). Og kjoler ala knytekjoler, de har plass til mage og som regel lett å amme i de også. Om sånne type moteriktige klær som også kan brukes når man ikke er gravid/ammer, ble samlet på ett sted, så kunne det jo gjort ting litt enklere ved innkjøp.
 
Back
Topp