Mammakilo og mammakropp

Jeg har et veldig anstrengt forhold til kropp generelt pga spiseforstyrrelser i mange år. Vet liksom ikke hvor mye jeg bør veie. Hadde en dårlig periode før jeg ble gravid så drev å gikk ned. Ikke alvorlig da! :) Selvom det sitter gamle vaner igjen og anoreksi aldri blir helt borte, klarer jeg å holde det i sjakk. Veide 53 kg før svangerskapet og veier 60 kg nå. Kunne godt tenke meg å gå ned til 53 igjen, men ikke turt å sette i gang helt enda, siden jeg ofte havner i feil spor og går ned mer igjen. 60 er kanskje greit på 165 cm, men syns jeg har litt mye lår og ræv.
Du trenger absolutt ikke gå ned mer ❤️ Du var jo skikkelig hot mama i bursdagen din! Samme som jeg skrev til chacha over her, ser absolutt ikke ut som om du har født 2 barn heller! Kunne jeg hatt kroppen til en av dere hadde jeg vært overlykkelig! :)
 
Må bare si at jeg synes absolutt ikke det ser ut som du har født 2 barn på 2 år. Ikke sett deg i bikini, men du ser ganske så bra trent ut i treningsklær hvertfall :)
Takk! Så koselig:) det kunne nok vært verre, men det er en del forandringer jeg ikke helt klarer å slå meg til ro med:p det er nok urealistisk å ville være tilbake til start etter 2 barn og bare 3mnd etter fødsel, men det er så lett å bli utålmodig :p
 
Er du veldig sunn og aktiv, eller er det sunnhet og gener som spiller inn? :)

Veldig aktiv og påpasselig i matveien på hverdager. Men nok gener også for jeg har alltid hatt ekstremt stram og tynn kropp. Sikkert for tynn men jeg synes ikke det gjør noe :p
 
Her er det dårlig stelt! 6 kg som henger igjen etter fødselen. Vil helst ned alle 6 på 80 dager (bryllupsdagen). Jobber med saken og teller kcal hver dag for å gå ned, og har gjort det siste måneden. Ikke noe man kan gjøre resten av livet, så ingen livsstil - men i 2,5 måned til skal jeg klare det om det kan få meg litt freshere når jeg skal gifte meg :)
 
Har 12 kilo enn eg hadde før første graviditet for 3 år sida.
Målet er å få dei vekk før bryllupet om 14 mnd.

Min beste venninne har det siste halvanna året gått ned 60 kg og utdanna seg til personlig trenger, så eg satser på me skal klare det. ;)
 
Mangler 2-3 kilo før jeg er tilbake til "normalen" litt usikker på hvor mye jeg veide før jeg ble gravid..

Føler meg helt ok egentlig, men syns jo godt at kroppen har kvitta seg med 17 kilo på 3 mnd, litt slapt her og der :p men jeg har trua... Er 178 høy pg veier nå 67 kilo, vil ned til 65 så er jeg fornøyd...
 
Har alle tatt av alle gravidkiloene allerede?
dere er heldige. Jeg hadde nok sikkert gjort det jeg også om det ikke hadde vært for alle kakene og sjokoladen :p Har fremdeles 7 kg igjen pluss 5 som jeg har etter andremann.
 
Har alle tatt av alle gravidkiloene allerede?
dere er heldige. Jeg hadde nok sikkert gjort det jeg også om det ikke hadde vært for alle kakene og sjokoladen :p Har fremdeles 7 kg igjen pluss 5 som jeg har etter andremann.
Her henger 10kg igjen. :O og 5 ekstra fra før. Blir en travel sommer. :p
 
Har alle tatt av alle gravidkiloene allerede?
dere er heldige. Jeg hadde nok sikkert gjort det jeg også om det ikke hadde vært for alle kakene og sjokoladen :p Har fremdeles 7 kg igjen pluss 5 som jeg har etter andremann.

Ikke jeg. Står boms stille og har 10 igjen. :p Jeg spiser også sjokolade :D :D
 
Har alle tatt av alle gravidkiloene allerede?
dere er heldige. Jeg hadde nok sikkert gjort det jeg også om det ikke hadde vært for alle kakene og sjokoladen :p Har fremdeles 7 kg igjen pluss 5 som jeg har etter andremann.

Mange kg igjen. Ca 4 fra dette svangerskapet og 3 fra forrige. I tillegg mye muskler som har forlatt meg. :(
 
Har vel 3 kg igjen, og jeg gikk opp bare 11. Vil/bør ned 7 kg da. Etter dåpen og at kakene er spist opp ( :p ) er det full skjerpings.
 
Har igjen 5 kg til før jenta, men 9 til før gutten:)

To tette
 
Er 4 kg under startvekt men med 2 fødsler på 13 mnd så ser kroppen ikke ut som den burde. Magen er slapp og fæl, blir ikke bikini i år. Jeg er 174 høy veier vanligvis 72 kg når jeg ikke er gravid. ( nå er jeg 68 kg og gravid igjen)
 
Er dere alle flinke til og spise sunt? Jeg burde skjerpa meg:/
 
Jeg har ikke likt kroppen min siden jeg gikk i barnehagen. Har ingen problemer med endringer ift svangerskap, fødsler og amming, men generelt ikke noe særlig glad i kroppen min.
 
Kjenner til det, de er vell noe med de fleste kvinner der og ikke være glad i den kroppen vi har dessverre :banghead:
 
Back
Topp