Mammakilo og mammakropp

Nelly84

Glad i forumet
Hvordan står det til med kropp og velvære rundt egen fasong hos andre nybakte mødre?
Jeg personlig synes det er litt tøft å akseptere alle endringer og jeg føler meg litt utålmodig rundt det at jeg vil "bli som før". Merker jeg ikke helt gleder meg til bikinisesongen, selv om jeg vet at det er idioti å bekymre seg for den da jeg har født to barn på to år, kommer ikke til å ligge i bikini og sole meg uansett :p
 
Jeg både ser og føler meg helt jævlig :( Har 4 kg igjen fra denne graviditeten og enda 6 kg til fra min første graviditet.

Vurderer nesten å skaffe meg Burkini :p
ImageUploadedByBV Forum1464077657.328905.jpg
 
Hvordan står det til med kropp og velvære rundt egen fasong hos andre nybakte mødre?
Jeg personlig synes det er litt tøft å akseptere alle endringer og jeg føler meg litt utålmodig rundt det at jeg vil "bli som før". Merker jeg ikke helt gleder meg til bikinisesongen, selv om jeg vet at det er idioti å bekymre seg for den da jeg har født to barn på to år, kommer ikke til å ligge i bikini og sole meg uansett :p
Jeg ble aldri så stor da jeg var dårlig og hadde prematur fødsel, MEN alt er så slapt :-O Nederste del av magen er bare en slapp bulk, og det plager meg endel... I tillegg hadde jeg 10-12 liter med vann, så alt ser rart ut etter dette forsvant. Ikke klar for bikinisesong! Får håpe på masse regn :-D
 
Jeg har kjøpt meg bikini-singlet for å skjule magen for å si det sånn:p trener og spiser sunt nå men har en lang vei å gå før jeg blir fornøyd. Kroppen min har forandret seg ganske mye etter 2barn på 2 år. Klarer ikke helt å forholde meg til den og aner ikke hvordan jeg skal kle den lengre egentlig. Har 4-5 kg igjen før jeg veier det jeg gjorde før denne graviditeten, men jeg vil ned hvertfall 8, og stramme opp. For magen er rimelig slapp:p
 
Har tatt av alle 12 kg igjen. Men alt er jo slapt og puddingete. Sånn var det etter første også. Når man slutter å amme forandrer kroppen seg igjen, og synes det var lettere å gjøre noe med den da.
 
Ja eg føle meg heilt blææææ! Kom meg fint tilbake etter de tre eldste, men no etter disse to her så er alt bare jah... Vann i kroppen fortsatt, stor mage av en eller Anna grunn... Og eg har null krefter eller motivasjon til å komme meg i trening... Men men prøver å væra takknemlig for familien min hvertfall også får eg ta eit tak når eg e ferdig med amminga! Amminga påvirker hormonene i kroppen også. Så er fortsatt litt ustabil eg...
 
Jeg føler meg fin... Gikk jo egentlig bare ned i svangerskapet og er nå 11kg under startvekt. -16kg siden april i fjor, så jeg kommer jo inn i klær jeg ikke har passa på 6år og 8år på det verste. Så selv om jeg har litt ekstra, så føler jeg meg mye mer sexy enn jeg har gjort de siste årene :)
 
Må helt ærlig si at kroppen ikke plager meg noe særlig. Slappere enn før, navlen ser rar ut, har fortsatt noen kilo igjen og ser absolutt ikke fit ut... Men kroppen min har holdt liv i en liten baby i 9 måneder, presset den ut og fostrer den fortsatt, så jeg er superstolt over kroppen min! :) kunne ikke brydd meg mindre om de andre skavankene... :p
 
Jeg føler meg fin... Gikk jo egentlig bare ned i svangerskapet og er nå 11kg under startvekt. -16kg siden april i fjor, så jeg kommer jo inn i klær jeg ikke har passa på 6år og 8år på det verste. Så selv om jeg har litt ekstra, så føler jeg meg mye mer sexy enn jeg har gjort de siste årene :)

Åååå sku ønske eg hadde følt det samme <3 du er heldig
 
I forhold til vekt og fasong har jeg det supert!
Veier 10 kg mindre enn jeg gjorde på denne tiden i fjor, så har jo gått ned gravidkiloene og mer til. Litt slapt på magen, men den har ikke vært stram siden jeg var 17, så det er jeg på en måte vant med ;)
Men jeg har psoriasis, som var helt fin under graviditeten og som er helt jævlig nå som jeg ammer!
Hadde heller tatt de 10 kg jeg har gått ned på igjen mot å ha fin hud. Lett!

Oh! Og så har kroppshåret sluttet å vokse, og det bare elsker jeg! Tok en trim av underlivet for 7 uker siden, og det har knapt vokst siden!
 
Jeg har et veldig anstrengt forhold til kropp generelt pga spiseforstyrrelser i mange år. Vet liksom ikke hvor mye jeg bør veie. Hadde en dårlig periode før jeg ble gravid så drev å gikk ned. Ikke alvorlig da! :) Selvom det sitter gamle vaner igjen og anoreksi aldri blir helt borte, klarer jeg å holde det i sjakk. Veide 53 kg før svangerskapet og veier 60 kg nå. Kunne godt tenke meg å gå ned til 53 igjen, men ikke turt å sette i gang helt enda, siden jeg ofte havner i feil spor og går ned mer igjen. 60 er kanskje greit på 165 cm, men syns jeg har litt mye lår og ræv.
 
Føler meg ille. Veldig utålmodig denne gangen jeg også. Var ute å gikk en tur på 1 mil. Og jeg HATER å trene osv. Men tror det er det eneste som nytter. Vekta står bom stille. Og jeg skulle gjerne gått ned 5-10 kilo :-/
 
Her stoppa vektnedgangen helt opp altfor tidlig, til tross for konstant amming, så jeg føler meg ikke vel i det hele tatt! Har lasta ned lifesum, og skal bli veldig flink med kostholdet mens jeg ammer. Ikke slanke meg, men ikke sukre meg heller. Og gå tur. Men kostholdet er jo det helt klart viktigste. Lyst å gå ned 15kg. :O
 
Jeg har et veldig anstrengt forhold til kropp generelt pga spiseforstyrrelser i mange år. Vet liksom ikke hvor mye jeg bør veie. Hadde en dårlig periode før jeg ble gravid så drev å gikk ned. Ikke alvorlig da! :) Selvom det sitter gamle vaner igjen og anoreksi aldri blir helt borte, klarer jeg å holde det i sjakk. Veide 53 kg før svangerskapet og veier 60 kg nå. Kunne godt tenke meg å gå ned til 53 igjen, men ikke turt å sette i gang helt enda, siden jeg ofte havner i feil spor og går ned mer igjen. 60 er kanskje greit på 165 cm, men syns jeg har litt mye lår og ræv.
De vanene ogtankegangen er ikke mye lett å komme seg ut av!
Lår og ræv er jo bra og ha;) her er jeg motsatt, mister lår og rumpe mens magen sitter fast, ser jo ut som en kjærlighet på pinne til tider:p
 
Jeg har et veldig anstrengt forhold til kropp generelt pga spiseforstyrrelser i mange år. Vet liksom ikke hvor mye jeg bør veie. Hadde en dårlig periode før jeg ble gravid så drev å gikk ned. Ikke alvorlig da! :) Selvom det sitter gamle vaner igjen og anoreksi aldri blir helt borte, klarer jeg å holde det i sjakk. Veide 53 kg før svangerskapet og veier 60 kg nå. Kunne godt tenke meg å gå ned til 53 igjen, men ikke turt å sette i gang helt enda, siden jeg ofte havner i feil spor og går ned mer igjen. 60 er kanskje greit på 165 cm, men syns jeg har litt mye lår og ræv.
Tror du ser veldig bra ut! Jeg er 161(,5) og har ingen planer om å komme under 64 :)
 
Jeg føler meg sexy :p har tre barn nå og to av dem er under to år. Jg ser ut som jeg alltid har gjort å det må jeg ærlig innrømme at jeg er fornøyd m. Det koster å holde seg sånn så fornøyd må man kunne være :p
 
Var overvektig fra før, mangler 6 kg for å være på startvekt, men skulle gått ned rundt 25 kg, har hengemage, og INGEN gensere er lange nok, jeg går og går, nå har jeg også kuttet helt ut sukker, men vekta har stått stille siden uken etter fødsel :( mister litt motet, jeg er ikke sånn veldig nøye på det, men skulle så gjerne gått ned en del kilo, bli litt fin, og føle meg litt mer vel, men vet virkelig ikke helt hva jeg skal gjøre går jo lange turer på rundt 10 km 5 dager i uka, men det er vel kostholdet det står på, er for dårlig til å spise, blir som regel bare frokost og middag, og en sjokolade her og der :/ men skal kutte sukker frem til dåpen nå hvertfall for å kanskje gå ned noe, 6 uker til :S
 
Jeg føler meg sexy :p har tre barn nå og to av dem er under to år. Jg ser ut som jeg alltid har gjort å det må jeg ærlig innrømme at jeg er fornøyd m. Det koster å holde seg sånn så fornøyd må man kunne være :p

Er du veldig sunn og aktiv, eller er det sunnhet og gener som spiller inn? :)
 
Jeg har kjøpt meg bikini-singlet for å skjule magen for å si det sånn:p trener og spiser sunt nå men har en lang vei å gå før jeg blir fornøyd. Kroppen min har forandret seg ganske mye etter 2barn på 2 år. Klarer ikke helt å forholde meg til den og aner ikke hvordan jeg skal kle den lengre egentlig. Har 4-5 kg igjen før jeg veier det jeg gjorde før denne graviditeten, men jeg vil ned hvertfall 8, og stramme opp. For magen er rimelig slapp:p
Må bare si at jeg synes absolutt ikke det ser ut som du har født 2 barn på 2 år. Ikke sett deg i bikini, men du ser ganske så bra trent ut i treningsklær hvertfall :)
 
Back
Topp