Mammahjertet...

Anna Anka

Elsker forumet
Hva betyr mammahjertet..? Ser endel brukere her inne som ofte får vondt i mammahjertet sitt... hva er forskjellen på et vanlig hjerte og et mammahjerte???

De som ikke får vondt i mammahjertet/ ikke har et normalt mammahjerte... er de dårlige mødre?

[8D]

Mammahjertet for meg har litt ulik betydning ettersom hvilken sammenheng ordet brukes i. Og svaret på spørsmålet ditt er ja. 

Når jeg får vondt i mammahjertet har det som oftest noe med barn å gjøre..
Om jeg leser tragiske ting som involverer barn så får jeg vondt i mammahjertet..=)

Jeg tenker at det er visse ting jeg kanskje ikke brydde meg om før, at hjertet har fått et lite påbygg, som er mammahjertet-delen [8D] Akkurat som om vi har en egen, liten klubb, der vi forstår akkurat hvordan det føles for den mammaen, og vet at de som aldri har hatt barn, ikke kan forstå det helt på samme måten.

F.eks når jeg blir fysisk kvalm og blank i øynene av tråden om hun som fikk 2-åringen sin på døra når den skulle vært i barnehagen, da kjenner jeg og føler med mammahjertet, og ikke med medfølelse-for-de-ansatte-fornuften. Og når jeg kjeftet på noen tenåringer som klatret på et tak på 17.mai, så var det definitivt også mammahjertet mitt som snakket. For tre år siden hadde jeg sannsynligvis håpt de falt ned og ledd av det [8D]

Når man ikke føler noe å at et barn som har blitt borte fra barnehagen gått på en trafikkert vei og ikke så langt fra ei elv, pluss at man ville sendt ungen i barnehagen igjen dagen etterpå, vel så har man ikke ett så innmari følsomt mammahjerte kanskje. Ingen som har sagt noe om dårlige mødre noe sted.

Jeg skjønner jo at denne var myntet på det jeg skrev. Håper du fikk oppklaring.

Jeg får vondt i mamma hjertet når noe skjer med barna mine eller hvis jeg leser om noe tragisk som omhandler barn..

ORIGINAL: Labambie

Når man ikke føler noe å at et barn som har blitt borte fra barnehagen gått på en trafikkert vei og ikke så langt fra ei elv, pluss at man ville sendt ungen i barnehagen igjen dagen etterpå, vel så har man ikke ett så innmari følsomt mammahjerte kanskje. Ingen som har sagt noe om dårlige mødre noe sted.

Jeg skjønner jo at denne var myntet på det jeg skrev. Håper du fikk oppklaring.

Var ikke myntet på deg eller det du skrev[;)]

Men konklusjonen er kanskje at "mammahjertet" er en følelsesmessig greie - ikke fornuft, og kanskje ikke alltid helt rasjonelt..?

Back
Topp