Mammagutt... og gravid

llunah

Elsker forumet
Februarbarna 2020
Jeg har en sønn på 10 år som er ekstremt mammagutt....
Han hadde klatret inn igjen om det hadde vært mulig....!

Kjempekoselig med en liten fan,, men jeg er gravid og er redd for at han blir veldig sjalu når lillesøster eller lillebror kommer...

Noen tips til å hjelpe han til å bli litt mer selvstendig før bebi kommer ?
 
Forklare og fortelle hva som kreves av en nyfødt. Trygge ham på at han alltid er elsket. Gi han storebror oppgaver.
 
Nå er han så stor at du kan vinkle det slik at han føler ansvar. Involvere han mye. Ikke rart han er mammadalt når du har bare han.
Mine er også mammadalt - gikk fint å få søsken
 
Nå er han så stor at du kan vinkle det slik at han føler ansvar. Involvere han mye. Ikke rart han er mammadalt når du har bare han.
Mine er også mammadalt - gikk fint å få søsken
Enig!
 
Jeg fortalte lillesøster valgte å komme til oss for å få deg til storebror. Og vi snakket i forkant mye om vi skulle få baby, og han viste frem til besteforeldre osv...
 
Nå er han så stor at du kan vinkle det slik at han føler ansvar. Involvere han mye. Ikke rart han er mammadalt når du har bare han.
Mine er også mammadalt - gikk fint å få søsken


Jeg har to gutter, han på ti og en på 12 ...
Eldste er veldig selvstendig og har alltid vært det, 10 åringen har alltid vært mammadalt .. men bare når jeg er i nærheten..
 
Jeg var veldig mammadalt når jeg var liten og ikke særlig interessert i å få to brødre :hilarious: men mamma var veldig flink til å inkludere meg i å passe på dem. Hun lot meg skifte bleier (smart move mamma :p ) og skifte klær på dem og sånn. Jeg følte at hun stolte på meg og at jeg derfor var litt ekstra spesiell. Så da ble det gøy med lillebrødre allikevel!
 
Vi har en gutt på 8 år, og han blir 9 år før evt søsken kommer (prøver :)) men han sier klart og tydelig at han ikke ønsker seg søsken:yuck: Men om han kan få pappa i fred kan det kanskje være greit i følge han selv:hilarious: Så han er skikkelig pappa gutt, så problemet blir nok å dele pappa her og ikke mamma:hilarious: Jeg er mest spent på aldersforskjellen som kommer til å bli.. Men håper det ordner seg:)
 
Back
Topp