mammagrupper oslo?

Det er første gang for meg også. Har du vært hos jordmor eller lege og fått høre etter hjertelyden? Jeg var hos jordmor i uke 12 og da fant hun hjertelyd. Vi var forøvrig på privat ultralyd i uke 13 og fikk se en liten reke sprelle rundt. Jeg merker heller ikke noe særlig til at jeg er gravid bortsett fra at jeg trenger en del søvn. Nå er jeg i uke 16 og har de samme tankene som deg om det virkelig er noe der inne? Jeg har ikke fått satt opp noe oppfølging før uke 19 hos jordmor. Denne timen har jeg ikke mulighet til å gå på så da er det ikke noe før uke 21 og ordinær ultralyd. Det er ganske lenge til så regner med at jeg er "mer gravid" da :)

Jag köpte först en "angelsound" http://www.angelsounds.no . Och där hörde jag hjärtljud, men när vi var hos jordmor senare så hörde hon inget..:/ Men har förstått att det är ganska vanligt...
Så kul och skönt det måste ha varit att få se den lille redan i vecka 13 :) Jag ska på ultralyd den 14e januari, det ska bli sååå spännande !! :) Då blir det länge för dig o vänta ja, men det är det säkert värt sen.. Bor du/ni i oslo eller?

Tror det er veldig normalt at vi bekymrer oss litt. Jeg er nå i uke 19 og skal på oul på mandag og er kjempe spent. Hver gang jeg skal gjøre meg klar til ultralyd er som første gangen... Dette er første gang for meg og noen dager virker det bare så uvirkelig og spesielt etter kvalmen forsvant. Titter litt i speilet hver dag for å se om det er noen endringer og mens samboeren min ser masse, så ser jeg lik ut synes jeg :-P Men er veldig spent på fleste møtet med sykehuset og jeg kommer nok til å spørre alle mulige rare spørsmål for å føle meg tryggere. Tipset jeg fikk fra legen min er at alle graviditeter, mager osv osv er veldig ulike så vi måtte prøve å unngå å sammenligne oss med andre. Men jeg vet av erfaring at det ikke er enkelt.... Men lykke til og oul er rett rundt hjørnet for oss alle :-)

Jag köpte först en "angelsound" http://www.angelsounds.no . Och där hörde jag hjärtljud, men när vi var hos jordmor senare så hörde hon inget..:/ Men har förstått att det är ganska vanligt...
Så kul och skönt det måste ha varit att få se den lille redan i vecka 13 :) Jag ska på ultralyd den 14e januari, det ska bli sååå spännande !! :) Då blir det länge för dig o vänta ja, men det är det säkert värt sen.. Bor du/ni i oslo eller?

Det er ikke så lenge til den 14 da heldigvis selvom det føles lenge til. Vi skal ikke før 6. februar :eek: Jeg har vurdert å kjøpe angelsound men så tenkte jeg at da ville jeg sikkert sjekket hele tiden.

Vi bor i Oslo ja - som "typiske" by-beboere; leilighet dog med 3,5 soverom og garasjeplass men ingen bil, vi kan begge gå til jobben og har 2-3 barnehager i gangsavstand, så vi satser på lure løsninger med kollektiv transport ;)

Gratulerer med jenta i magen :) tenk så langt vi er kommet :-D Hvordan går dagene deres nå? Her er det fremdeles 50% sykemld, men det går sakte men sikkert framover og for å ha litt å gjøre så har jeg begynt å tenke på dåpen ;) litt behov for å kontroll på noe, når man ikke har kontroll på kroppen :-P

Tack !:) Ja tenk det du, herlig :) Dagarna er som vanlig annars...har fått lite värk i magen bara som mensvärk..och så blir magen helt hård.. ska skjekke det imorgen. Hvorfor er du sykemeld? Tycker att en mammagrupp härifrån borde träffas i oslo eller nåt... :)

:) usch det måste ha varit jobbigt och oroligt för dig! :S Men nu kan det bara bli bra :) Ja det är ju halva tiden nu i alla fall...tror det går snabbt den sista delen....förhoppningsvis ..:p :S

Last edited by a moderator:
Det er første gang for meg også. Har du vært hos jordmor eller lege og fått høre etter hjertelyden? Jeg var hos jordmor i uke 12 og da fant hun hjertelyd. Vi var forøvrig på privat ultralyd i uke 13 og fikk se en liten reke sprelle rundt. Jeg merker heller ikke noe særlig til at jeg er gravid bortsett fra at jeg trenger en del søvn. Nå er jeg i uke 16 og har de samme tankene som deg om det virkelig er noe der inne? Jeg har ikke fått satt opp noe oppfølging før uke 19 hos jordmor. Denne timen har jeg ikke mulighet til å gå på så da er det ikke noe før uke 21 og ordinær ultralyd. Det er ganske lenge til så regner med at jeg er "mer gravid" da :)

Hej !

Det var längesedan ! ;) Nu har ni väl varit på ultraljudet?? :) Det har vi också, det var ju helt underbart att få se det lilla livet där inne!! <3 Ville ni veta könet? Vår jordmor var ganska säker på att det är en flicka som vi ska få :)

Hej !

Det var längesedan ! ;) Nu har ni väl varit på ultraljudet?? :) Det har vi också, det var ju helt underbart att få se det lilla livet där inne!! <3 Ville ni veta könet? Vår jordmor var ganska säker på att det är en flicka som vi ska få :)

Hei ja vi var på ul for noen uker siden. Det er en liten gutt i magen :)

Hei.

Jeg har redigert og slettet litt i denne tråden.
Minner om at det ikke er tillatt å reklamere eller rekruttere til Facebookgrupper :)

Back
Topp