Mammadrømmen ❤️

Maja85

Andre møte med forumet
Jeg er en 38 år gammel jente som møtte drømmemannen litt sent i livet. Jeg har alltid hatt en drøm om å bli mamma, men et par kortvarige forhold har ikke vært den beste grobunnen for en sånn drøm. Tanken om solomor har mer enn streifet meg, og for et par år siden hadde jeg hentet inn tilbud fra et par klinikker i Danmark. Korona og nedstengninger holdt meg litt igjen, og planen var å komme i gang når/hvis det roet seg litt. Den planen ble brått endret når Mannen med stor M spaserer rett inn i hjertet mitt ❤️

Det sa pang hos begge to, og 8 mnd etter første date var vi gift. Vi feirer to års bryllupsdag i disse dager, og har prøvd på å bli gravide like lenge. Etter et år med prøving begynte vi å mistenke at noe måtte være galt, da det aldri kom så mye som en skyggestrek. Undersøkelser hos lege viste noe nedsatt sædkvalitet, men ikke mer enn at det kunne skje ting på egenhånd. Vi ble allikevel henvist videre til ivf, og skal i gang med det nå.

Jeg er ganske spent og egentlig ganske positiv til prosjektet. Jeg vet at det ikke er en garanti, men jeg føler at vi kommer ikke noe nærmere drømmen på egenhånd. Så jeg har et håp om at dette kan gi oss det vi ønsker aller mest.

:flowerSommer 2020 - prosjekt solomor starter
:flowerJanuar 2021 - møter Mannen
:flowerSeptember 2021 - bryllup ❤️
:flowerSeptember 2021 - babyprøving starter
:flowerHøsten 2022 - undersøkelser viser litt nedsatt sædkvalitet
:flower Januar 2023 - henvises til ivf
:flower September 2023 - oppstart ivf
 
Masse lykke til :love7
 
Jeg merker at alt dette er veldig nytt for meg. Mange nye ord og begreper å sette seg inn i. Jeg leser mye på nett og lærer en god del, men aller mest lærer jeg her inne på forumet. Så tusen takk for dette. Jeg begynner å få landet en konkret plan for oppstart og gleder meg veldig. Har foreløpig stor tro på dette. Har selvfølgelig lest nok her inne til at det ikke alltid går som man håper, men prøver å ikke tenke på det nå.
 
Nå har jeg stimulert en stund og i morgen er jeg klar for egguttak. Jeg gruer meg endel, siden jeg har hørt at det kan gjøre litt vondt. Samtidig glede jeg meg masse for dette er jo neste steg på veien til å bli mamma. Det blir spennende å se hvor mange de klarer å hente ut. De var optimistiske på ultralyd så jeg er jo litt optimistisk selv også.
 
Masse lykke til I morgen :Heartred
Gøy å lese om andre par som treffer hverandre og alt bare klaffer :love7
Tusen takk ❤️ jeg er fortsatt helt forfjamset over den voldsomme dreiningen livet tok. Til det bedre naturligvis. Etter å ha møtt kjæresten, så er jeg overlykkelig over at jeg ikke ble værende i mine tidligere forhold.
 
Tusen takk ❤️ jeg er fortsatt helt forfjamset over den voldsomme dreiningen livet tok. Til det bedre naturligvis. Etter å ha møtt kjæresten, så er jeg overlykkelig over at jeg ikke ble værende i mine tidligere forhold.
Det er akkurat det samme her! Kan ikke sammenligne han med noen av de jeg tidligere har vært sammen med :Heartred Vi er heldige som får oppleve dette :love7
 
Det er akkurat det samme her! Kan ikke sammenligne han med noen av de jeg tidligere har vært sammen med :Heartred Vi er heldige som får oppleve dette :love7
Helt enig med deg ❤️ vi er heldige. Og han sier til meg at han føler det på akkurat samme måte. Det er så godt å høre. At jeg faktisk er noe viktig i livet til noen. Tidligere følte jeg bare vi var i samme leilighet og spiste fra samme kjøleskap :wtf: og sporadisk dro på samme fest:hilarious:
 
Helt enig med deg ❤️ vi er heldige. Og han sier til meg at han føler det på akkurat samme måte. Det er så godt å høre. At jeg faktisk er noe viktig i livet til noen. Tidligere følte jeg bare vi var i samme leilighet og spiste fra samme kjøleskap :wtf: og sporadisk dro på samme fest:hilarious:
Hahaha samme her, og at man fikk noen lunde hjelp med utgifter :hilarious:
 
Ferdig med egguttak. 12 egg ut. Og det beste av alt, ingen smerter. Dette skal jeg ikke grue meg til igjen. Det blir spennende å se hva som skjer videre. Litt skummelt-spennende. Selv om dette er så langt jeg noen gang har kommet, så er det så mye å miste.
 
Back
Topp