Mammadalt?

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Er det virkelig mulig at babyene allerede nå blir mammadalter? I dag skulle pappaen prøve å bysse lille i søvn for kvelden og hun hylgrein. Med en gang jeg tok henne stoppet hun. Så prøvde vi å bytte på henne igjen og med en gang han tok henne gråt hun. Han fikk jo den knekken i selvtilliten stakkars:( er det noe man kan gjer for at hun ikke skal være avhengig av meg når hun skal legge seg? Jeg får så vondt av henne når hun griner så det blir meg som tar henne til slutt... Har de vondt av at vi prøver at pappaen legge henne (tenker da på at hun bare griner...)

Det er sånn her innimellom også. Noen kvelder så kan hun rett og slett ikke sitte hos pappaen sin.
Det er vel ganske normalt, og blir nok bedre med tiden.

Er sånn her og. Samboeren blir litt lei seg, men prøvd å forklare at det ikke er så rart siden barna er sammen med mor hele døgnet. Vi er hovedomsorgsgiver og da blir det nok litt sånn.

Her er det pappaen som klarer å bysse i søvn om kvelden. Lille assosierer meg kun med mat, og med en gang han havner i hendene mine er det "puppe-lyder" og leting etter pupp :-P Så er tussige kvelder når mannen er borte...

Uten at jeg er noen ekspert så ser jeg for meg at det kan være lurt å la far prøve å legge først og så mor hvis det ikke funker med far. Så går det seg kanskje til etterhvert?
Er dager her også at hun helst vil ligge hos meg og ikke hos faren når hun har vondt i magen.
Men her har det blitt en rutine at far raper og bysser henne når hun har fått mat, så jeg føler hun roer seg bedre hos han når hun skal sove. Hehe. :P Litt dumt på dagtid når han er på jobb. ;) Så hun blir nok en pappejente ;)

Her er baby ekstremt mammadalt.. Det er ingen andre som duger, men eneste måten å endre det på er å la andre prøve.. Funker noen kvelder med mannen nå, og mamma en kveld.. Riktignok må de bysse hele tiden, mens jeg får roet mye fortere, men det er ihvertfall skritt i riktig retning.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er slik her også. Kun mamma som er god nok så lenge det er snakk om å sove.

Nå har hun tatt mammadalt til nye høyder.. Vil helst ikke sitte i fanget til andre heller nå. Med en gang jeg tar henne roer hun seg igjen. Er dette forbigående og er det noe jeg kan gjøre for at dette skal endre seg??

Nå har hun tatt mammadalt til nye høyder.. Vil helst ikke sitte i fanget til andre heller nå. Med en gang jeg tar henne roer hun seg igjen. Er dette forbigående og er det noe jeg kan gjøre for at dette skal endre seg??

Merket litt tendensen her også en stund, men da prøvde jeg å bevisst gi han til andre ofte og gå ut av rommet slik at han ikke så meg. Ble litt skriking i starten, men har gått seg til nå :)

Merket litt tendensen her også en stund, men da prøvde jeg å bevisst gi han til andre ofte og gå ut av rommet slik at han ikke så meg. Ble litt skriking i starten, men har gått seg til nå :)
Her blir det først litt skriking og deretter utvikler det seg til helt hysterisk skriking, minner om kolikk nesten... Burde vi prøve å la de andre roe henne selv om hun skriker eller burde jeg ta henne.. Er så vanskelig å vite hva en bør gjøre:/ Hun er også utrolig hjemmekjær. Burde jeg ta henne mer rundt eller trenger hun ro og kjente omgivelser rundt seg? Vil jo bare det beste for lille<3

Her blir det først litt skriking og deretter utvikler det seg til helt hysterisk skriking, minner om kolikk nesten... Burde vi prøve å la de andre roe henne selv om hun skriker eller burde jeg ta henne.. Er så vanskelig å vite hva en bør gjøre:/ Hun er også utrolig hjemmekjær. Burde jeg ta henne mer rundt eller trenger hun ro og kjente omgivelser rundt seg? Vil jo bare det beste for lille<3

Min er tryggest her hjemme, og får oftere sånne skriketokter når vi er borte. Derfor tar jeg han ikke med så mye borte, noe som sikkert er både positivt og negativt.
Når han gråter hysterisk hos andre er det stort sett fordi han er sulten, sånn er det i alle fall hos oss. Vanskelig dette her. Holder fremdeles på å bli kjent med lillemann, og finner ut noe nytt hver dag. Håper du finner ut hva som fungerer best for dere :)

Min er tryggest her hjemme, og får oftere sånne skriketokter når vi er borte. Derfor tar jeg han ikke med så mye borte, noe som sikkert er både positivt og negativt.
Når han gråter hysterisk hos andre er det stort sett fordi han er sulten, sånn er det i alle fall hos oss. Vanskelig dette her. Holder fremdeles på å bli kjent med lillemann, og finner ut noe nytt hver dag. Håper du finner ut hva som fungerer best for dere :)
Ja det er litt vanskelig dette. Vanskelig å vite om det er lurt å ta henne med rundt for å få henne vant eller om jeg skal skjerme henne fordi hun tydelig ikke liker det...

Tipser om å la han ha en genser/trøye eller lignende som du har hatt på deg, som lukter deg =)
Det kan også hjelpe å legge den i sengen/vuggen.

Back
Topp