Mammadalt...?

Si-Bru1

Forelsket i forumet
Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg har fått høre siden baby var 4 uker gammel at hun er en skikkelig mammadalt. Dette kommer bare fra svigermor, og jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg! Jeg gir jo bare babyen min den oppmerksomheten og kjærligheten hun trenger og som jeg trenger å gi henne. Nå er hun 3,5 mnd og lurer på om så små babyer virkelig kan kalles mammadalter. Det er slitsomt å høre dette hver gang vi er på besøk hos svigermor :-(

Kanskje hun er mammadalt fordi det er til deg hun føler seg tryggest. Det trenger ikke å være noe negativt!
Jenta mi er mammadalt. Hun HYYYLER så fort noen andre tar i hun. Men dette har med at hun er mest med meg, pappaen jobber offshore og er derfor 2uker borte i slengen. Andre i familien er innom kanskje 1-2 gang i uka noen ganger bare 1-2ganger i mnd.

Du er den som gir mest oppmerksomhet og kjærlighet, så da er det jo klart hun trives best hos deg. så smiiil å si klart hun er mammadalt. Hun er jo mammas lille pie. ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Dette har jo med tilknytning å gjøre, er jo du som er der og dekker behovene hennes for mat og trygghet og kjærlighet. Min er veldig opptatt av pappan sin, gliser når han ser han, men er han trøtt eller sulten er det mamma som gjelder her i huset. Tilknytning til andre nære personer kommer etter hvert som barna blir større. La henne være mammadalt, er ikke noe unormalt det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja her e ho leona å mammadalt å jeg elsker det hihi :) ho har ingen problemer med å være hos andre i familien vårs eller noen av vennene våres men er det at hun er lei seg eller føler seg utrygg, sulten eller trøtt er det bare mamma som gjelder men av å til går det bra med pappa å :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Alle små babyer er mammadalter - de kjenner lukten av melk, de ser ansiktet hennes under amming og forbinder det derfor med mat, omsorg, trygghet og trøst, de kjenner igjen lukten av huden hennes og de kjenner stemmen helt fra fosterstadiet. Dette er fra naturens side slik det skal være, de er avhengig av moren for å overleve og derfor er alle andre ubetydelige.

Hva er det svigermor mener med det? Negativt?

• Liker
Reactions: BMC
Selvfølgelig skal jo babyene være "mammadalter"! Det er jo helt naturlig :) Svar svigermoren din litt spydig neste gang..

Jeg har også en svigermor som sier litt mye rart innimellom, og det er fryktelig slitsomt til tider! :p

Det er godt å høre at dere synes det er greit at barna er mammadalter :-) Jeg elsker jo at hun stråler når hun ser meg, og at hun roer seg hos meg dersom hun er urolig osv! :-) Men måten svigermor sier det og mye annet på er så negativt så jeg lurer jo på om det er noe galt jeg gjør.

Kanskje det bare er at hun er misunnelig på at jenta mi ikke lyser like mye opp eller roer hos henne... Jeg prøver å ikke la det gå innpå meg men det blir slitsomt å høre det heeele tiden :-P

Babyer skal være mammadalter ;) jeg tenker at det ikke er unormalt :)

Foreldregenerasjonen våres har vel sine meninger om ting, svigermor her er grei, mens modern derimot.... Hun syns nok jeg er alt for dullete med mini. Hun er av typen som mener de ikke tar skade av å ligge å gråte litt og at man ikke skal skjemme bort babyene og syntes jeg var hysterisk fordi jeg sa de ikke fikk drikke kaffe over babyen. Men de får nå bare synes hva de vil om oss, det er vpre barn og vi som bestemmer.

Februar-14 mamma <3

Foreldregenerasjonen våres har vel sine meninger om ting, svigermor her er grei, mens modern derimot.... Hun syns nok jeg er alt for dullete med mini. Hun er av typen som mener de ikke tar skade av å ligge å gråte litt og at man ikke skal skjemme bort babyene og syntes jeg var hysterisk fordi jeg sa de ikke fikk drikke kaffe over babyen. Men de får nå bare synes hva de vil om oss, det er vpre barn og vi som bestemmer.

Februar-14 mamma <3

Slik et mamman min og. Blir så irritert. Skal huske på det når hun ligger å hyler/gråter. "Du tar ikke skade av å ligge der alene å gråte litt. Er bare sunt det". ;) :p

Slik et mamman min og. Blir så irritert. Skal huske på det når hun ligger å hyler/gråter. "Du tar ikke skade av å ligge der alene å gråte litt. Er bare sunt det". ;) :p

Å gråte er visstnok god trening for lungene i følge min mor :p

Februar-14 mamma <3

Februar-14 mamma <3

Hahaha akkurat d samme som min mor sier.

Du får bare svare at alle babyer er selvfølgelig mammadalter - det er jo den som gir mat som er viktigst.

Februar-14 mamma <3
Uff, jeg får så vondt inne i meg når folk sier sånn! Greit nok at våre foreldre sier sånn, men svogern til sambo sier også det, og de har en baby som er bare 11 dager yngre enn vår. Vi var på hytta med dem i påsken, og den babyen gråt mye mer enn min. Og de brukte skikkelig lang tid før de tok henne opp og trøstet henne. Huff.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff, jeg får så vondt inne i meg når folk sier sånn! Greit nok at våre foreldre sier sånn, men svogern til sambo sier også det, og de har en baby som er bare 11 dager yngre enn vår. Vi var på hytta med dem i påsken, og den babyen gråt mye mer enn min. Og de brukte skikkelig lang tid før de tok henne opp og trøstet henne. Huff.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Får vondt i meg jeg også... Gråting er et tegb på et behov babyen har som trengs å dekkes, mat, bleie, trygghet, søvn. Primære behov som alle mennesker trenger dekt, bare at vi kan uttrykke oss med ord, baby bruker gråt. Og la en unge ligge å gråte for å "trene lungene" og "ikke bli bortskjemt" er i min verden helt absurd.

Februar-14 mamma <3

I gamledager trudde de at barna måtte gråte for å øke lungekapasitet. Idag vet vi at det bare er tull, og at mye gråting over lengre tid er hjerneskader. Men foreldregenerasjonen er nok ikke oppdatert på det siste innen babyforskning.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Får vondt i meg jeg også... Gråting er et tegb på et behov babyen har som trengs å dekkes, mat, bleie, trygghet, søvn. Primære behov som alle mennesker trenger dekt, bare at vi kan uttrykke oss med ord, baby bruker gråt. Og la en unge ligge å gråte for å "trene lungene" og "ikke bli bortskjemt" er i min verden helt absurd.

Jeg er helt enig! Det er godt vi er litt mer oppdatert enn foreldre og besteforeldre-generasjonen!

Ja, verden går fremover :-) Men at babyen er mammadalt, har vært rett og rimelig i alle år ;-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Back
Topp