Mammadalt periode

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
I det siste har lille J blitt veldig mammadalt. Det er koselig det altså,men til tider kan det bli litt slitsomt :(
Eks så kan hun sitte hos pappa å ha det kjempe fint, men plutselig kan hun sette i gang å hyle sikkelig. Pappa forsøker trøste å roe ned men neida, ingenting der hjalp. Det ender til slutt med at jeg må ta henne å da blir hun stille.

Samme i går, vi var hos svigerfar, hun elsker å sitte på fanget hans. Det gikk greit i to min å så var det samme igjen :( masse hyling.
Er dette en del av utvikklingsfasen?
Flere som har det sånn? :)

Ja dette er en del av utviklingen, nr to hadde det sånn ganske lenge faktisk. Tok vel et par mnd der det kun var jeg som klarte å roe hun. Man blir ganske sliten av det. Men det går over, nå er hun to år og det er pappa som gjelder ;)

Akkurat samme her om dagen.er vel en del av utviklingen ja:)

Samme her.. :) Det et også til tider slik at hun må se meg hele tiden..
Den er vi på også :p i går måtte hun sitte i matstolen mens jeg lagde meg frokost :o
Håper det går seg til for vi har bestillt barnevakt noen timer dagen før nyttårsaften :p

Tør ikke engang tenke på hvordan det blir når den skeptiske perioden intreffer :p

Godt det er flere som har det sånn :) følte meg ikke så alene lenger :p

Ja, eller har med hensikt vært mye ute og møtt folk for at han skal bli sosial og vant til det, men er det noe som er galt er det bare jeg som kan roe han ned da mamma er best for tiden :) også jeg som legger han best, er det andre blir det mye tull før han sovner. Tror ikke det blir problem med barnevakt så lenge hun ikke ser deg, så "glemmer" hun det sikkert!

Ja, eller har med hensikt vært mye ute og møtt folk for at han skal bli sosial og vant til det, men er det noe som er galt er det bare jeg som kan roe han ned da mamma er best for tiden :) også jeg som legger han best, er det andre blir det mye tull før han sovner. Tror ikke det blir problem med barnevakt så lenge hun ikke ser deg, så "glemmer" hun det sikkert!
Ja hun er veldig sosial egentlig, sitter å gliser til alle og skal påkalle deres oppmeskomhet, men nå i det siste skal det gjøres fra mitt fang :p

Svigermor skal passe henne noen timer dagen før nyttårsaften mens vi er ute å bowler :) tør ikke ha henne på overnatting ennå, mor har litt seperasjonsangst :p jeg vet jo innerst inne at det hadde gått bra men nei, litt tidlig :p

Akuratt likt her også :) ender ofte med at jeg tar han i vippestolen oppå kjøkkenbenken imens jeg lager middag :P da er det helt greit :P

Akuratt likt her også :) ender ofte med at jeg tar han i vippestolen oppå kjøkkenbenken imens jeg lager middag :P da er det helt greit :P
Jeg tok med vippestolen inn på badet her om dagen sa jeg skulle dusje. Fikk ikke lov til å dusje en gang så da tok jeg like godt med meg henne inn i dusjen :p
Fikk en ren baby hvertfall :p

Ja, lillegutt trives best i nærheten av mamma her også. Har begynt å bli skeptisk til andre folk, og begynner som regel å gråte hvis andre tar ham på fanget. Han er ganske vant med å møte både venner og familiemedlemmer, men de glemmer jo så fort når de er så små, så det er en utfordring å treffe alle så ofte at han blir godt vant med dem.

her har vi hatt det sånn siden hun var 3 mnd, nå er hun 5,5 mnd og det varer fortsatt.. det har kanskje blitt pittelitt bedre, men det er fortsatt kun jeg som kan legge henne eller gå inn til henne om hun mister tutten etter hun er lagt for natta... vi måtte faktisk avbryte en kinodate midt i filmen for hun hylte så farmoren ikke visste hva hun skulle gjøre.. i det jeg kom inn døra var det bom stille og jenta flira.. men vi får vel bare vente å ta tiden til hjelp.. :)

Har dere hatt barnevakt nå i denne mammadalt perioden?

Farmor skal passe lille noen timer i romjula :) men siden hun er inne i denne mammadalt perioden så vet jeg ikke om jeg tør å sette henne bort :(

Fortiden så er leggingen grusom. Jeg må stå over sengen å være synlig. Hvis hun ikke ser meg blir det skrik og hyl :( eks i går så satt jeg på sengen, en halv meter unna sengen hennes. Det endte så klart i hyl å jeg endte opp med å sitte å vugge henne i søvn.
Pappa får absolutt ikke lov til å legge henne :(

Har en sånn periode her og, lillegutt er 5 mnd. Må ha han med overalt jeg går :p

Back
Topp