Mammadalt baby!

Newbie21

Første møte med forumet
Junibarna 2015
Jenta våres er veldig mammadalt. Vil helst være hos meg. Er bare jeg som klarer å roe henne ned dersom hun gråter. Er koselig for meg, men til neste tirsdag må bestemor passe henne da jeg skal ha oppkjøring(pappan jobber). Blir borte i ca tre timer...

Hun nekter å ta verken smokk eller flaske. Hva gjør hun dersom babyen bare gråter? Har dere noen tips til å få babyen til å ta flaske? Jeg har mer enn nok melk til å pumpe.

Det kommer sikkert til å gå bra, men jeg ser jo for meg det værste...
 
Ha melk klar på flaske. Kan godt hende hun tar flaske av noen andre når du ikke er tilstede.. Eller hun kan få litt sukkervann masse lykke til!
 
Kan jo hende at når hun ikke ser eller lukter mamma i nærheten så aksepterer hun at noen andre trøster :)
Smokkene på flaskene er litt forskjellige, så her drikker hun best av mam, men kan også ta avent, Medela er ikke akseptert :p
Kan jo legge igjen en t-skjorte som lukter mamma i tilfelle da ;) er lurt at hun blir vant til en ekstra omsorgsperson, tro meg, er godt å kunne ha en date med mannen eller en venninne innimellom :)
 
Samme problemstilling her :-o aner ikke hvordan vi skal lære ho flaske, for hos meg blir hun bare sur og nekter, og begynner ho å gråte til pappan får ikke han roa ho igjen..
 
Vi har også en skikkelig mammadalt for tida ;-)
Mistenker at det er fordi sambo nettopp avsluttet ferien. Inntil da var vi like god trøst begge to ;-)
Men det er også situasjonsbetinget... pappan kan roe ham ned om han våkner i dagsenga, men om han våkner i senga (avhengig av dag/natt) blir det helt krise!
Vi har ikke prøvd flaske i noen særlig grad, da det ikke har vært behov for det, men han tar i alle fall litt (om det er pappan som gir) ;-)
 
Har også en mammadaltbaby etter pappaen begynte på jobb igjen:oops: Etter kl 18 nytter det ikke med byssing fra andre...:cool: Her må bestemor eller pappaen trille tur dersom jeg er borte et par timer...
 
Back
Topp